Juhász Dávidnak igazán szívmelenget? ajándékot hozott a nyuszi Húsvét hétvégén – két dobogós helyezést a nyílt osztrák nemzeti bajnokság els? két futamán. Az összevont, 2009-es svájci- és osztrák bajnokság Hungaroringen megrendezett els? fordulóján ugyanis Dávid is rajthoz állt, szereplése pedig még az olyan neves és nemzetközileg elismert csúcspilótákat is megdöbbentette, mint a Superbike-világbajnokságot megjárt és a Hungaroring pályacsúcsát jegyz? osztrák veterán Andreas Meklau, vagy az Endurance vb svájci nagyágyúja, Horst Saiger.
„2009 nagy változást hozott az életemben, ugyanis feljebb léptem a legnagyobb géposztályba, az ezresek közé, egy Suzuki GSX-R1000-rel. Bevallom, az els? teszten kicsit megrémisztett a motor hatalmas ereje, folyamatosan egykerekezett és a kanyarokban is másképpen kellett vele bánni, de a második tesztre már kezdtem ráérezni, egyre inkább tudatában voltam, hogy mit miért csinál alattam a motor." – így kezdte a szezon Dávid.
Juhász Dávid uralja már az 1000-est
Miután az els? id?mér?t Meklauhoz hasonlóan kihagyta a magyar tehetség, a másodikon az összesített osztrák-svájci rajtsorrend ötödik helyére tette rá K8-as Suzuki GSX-R1000-esét 1:53,926-os körid?vel. A pole-ra Andi Meklau állhatott fel, méghozzá az eddig érvényben lév? 1:52,9-es rekordját egy döbbenetes 1:51,790-es id?vel javítva meg.
A szombati els? összevont Superstock futamon Meklaut nem lehetett megállítani. Dávid négy kör után szakadt le az osztrák mögül, de a svájci pontversenyben érdekelt Saigert már nem engedte meglógni. Az el?zésre az utolsó el?tti körben ejtett sort Dávid, a befutóig pedig majd’ 1,5 másodperces el?nyt hozott össze, és állt fel ezzel az osztrák dobogó második fokára, a külön értékelt svájci gy?ztest is megel?zve.
Merre vannak a többiek?
A vasárnapi verseny els? köre a szombati papírforma szerint zajlott: elöl Meklau diktálta a tempót új R1-esével, mögötte pedig ismét a két suzukis, Saiger és Juhász vívott óriási harcot a középszer?nek közel sem nevezhet? osztrák és svájci mez?ny többi tagjával. A második kör utolsó el?tti kanyarjában azonban – a boxok alatti balosban – elcsúszott Meklau, megnyitva a lehet?séget az osztrák garmada el?tt, hogy értékes pontokat gy?jtsenek… ha nem lett volna a mi Juhászunk is ott az elejében!
Dávid ifjú korát meghazudtoló higgadtsággal és hidegvérrel várta ki a megfelel? pillanatot, hogy megejtse az el?zést Saigerten, bár az osztrák bajnokság pontversenyét tekintve nyugodtan hagyhatta volna maga el?tt befutni a svájcit. De egy igazi versenyz? számára csakis a pályán, verejtékes munkával megszerzett gy?zelem a fontos, így az utolsó el?tti féktávon Dávid megel?zte Horst Saigert, és ezzel az el?z? napi, második helyezettnek járó osztrák serleg mellé a gy?ztest megillet? nyereményt is feltehette polcára!
Csak lazán és vidáman
"Az els? versenyen négy körig bírtam tartani Meklauval az iramot, aki meg is nyerte a versenyt. Üldöz?be vettem a második helyen motorozó Saigert, akit végül az utolsó el?tti körben megel?ztem, így az els? versenyen a dobogó második fokára állhattam fel. A vasárnapi verseny talán még izgalmasabban alakult, már az els? kanyarnál mentek az ütközések a pozíciókért. A felállás ugyanaz volt az els? kör végén, mint szombaton, de Meklau nem tudott két keréken maradni, így Saigert és én maradtunk az élen. Egészen a legutolsó körig mögötte motoroztam, próbáltam taktikázni, néztem, hogy hol gyorsabb, hol lassabb nálam. Végül bevált a taktikám: kinéztem magamnak az utolsó el?tti féktávot, ahol be is tudtam szúrni és átvettem az els? helyet! Az utolsó két kanyarban már nem tudott visszael?zni, így hát maximális pontot kaptam a versenyre." – összegzi a versenyeket a kis Juhász.
Búsuló Juhász
Dávid eme briliáns szereplésével jelenleg vezeti az osztrák Superstock bajnokság pontversenyét, de saját bevallása szerint ez a két verseny nem volt más számára, mint éles gyakorlás az április utolsó hétvégéjén megrendezésre kerül? els? Alpok-Adria futamra.
Forrás: Team Suzuki
Legutóbbi hozzászólások