EST. 2002

Kátai Dakarja

Szöveg: Galaxie Comminucations Képek: maindruphoto.com

1. és 2. szakasz: beszámoló

„Ennek a Dakarnak már az európai szakasza is igen keményen indult. Nehéz, homokos talajon kellett mennünk, és az első esésen is túl vagyok. Az egyik versenyzőtársam rámdőlt, és mind a ketten elestünk. A homokos talajon a motort sem volt könnyű felállítani, így a középmezőnyben, a 68. helyen végeztem. Másnap a hátsó fékem felmondta a szolgálatot, kiderült, hogy egy olyan rejtett hiba miatt, ami még a tavalyi esésem következménye. A deformálódott alkatrészt a KTM szerviz segítségével kicseréltük, így most újra tökéletesen működik a hátsó fék. A második napon a 61. helyen értem célba. Versenyzőtársaim, Hermann Henrik és Dési János is szerencsésen megérkeztek a napi szakasz céljába.”

3. szakasz: beszámoló

„A tegnapi napon gyors, murvás utakon haladt a verseny. Az egyik időellenőrző állomáson nem vett észre a bíró és későn intettek be, emiatt jónéhány percet veszítettem. Sajnos sokan nagyon felelőtlenül motoroznak. Előznek, eltévednek, aztán az elvesztett időt megint túlzott tempóval próbálják behozni. A látási viszonyok is rosszak, a nagy porban alig látni valamit.”

4. szakasz: beszámoló

„A mai nap sokak szerint a verseny legnehezebb szakasza volt, én is nagyon megszenvedtem. Finom, púderszerű homokból álló dűnéken kellett haladnunk, és itt sok időt vesztettem. Volt olyan, hogy a tankig elsüllyedt a motor a homokban, sokszor elestem, és a nehéz motort újra és újra felállítani rendkívül kimerítő. Gondot jelentett az is, hogy a magas motorról alig ér le a lábam, így a problémás helyzetekben nem tudok megtámaszkodni – ez is eldőlésekhez vezet. A kemény megpróbáltatásokat még egy szörnyű hír is tetézte: 107-es rajtszámú versenyzőtársam, a dél-afrikai Elmer Symons meghalt, ott haladtam el mellette. A 7-es rajtszámú Alain Duclost is súlyos sérülésekkel szállították kórházba. Eléggé megviselt ez a nap, remélem a holnapi jobb lesz.”

5. szakasz: beszámoló

„Tavaly ezen a szakaszon buktam, ezért a mai nap különösen fontos volt számomra. A por most is óriási volt, de ennek ellenére sikerült jól mennem, és bukás nélkül megúsztam a napot. Tavaly itt próbáltam levágni a nyomvonalból, de ez idén felelőtlenség lett volna, mert a portól nem látni a gödröket és a köveket, ezért óriásit lehet bukni. Egész nap két francia versenyzővel motoroztam egy bolyban, végül a 39. helyen értem be, így összetettben a 37. vagyok, szeretném, ha ezt a pozíciót a következő napokban is tudnám tartani.”

6. szakasz: beszámoló

„Tegnap éjjel iszonyatos homokvihar söpört át a táboron. Elvitte a sátramat, a felszerelésem szinte a használhatatlanságig homokos lett. A látótávolság szinte nullára csökkent, és a vihar reggelre sem hagyott alább. A rajt után szinte 45 fokos szögben kellett motorozni, hogy ne fújjon el a szél, ez majdnem másfél óra hosszat így volt. Utána röviddel viszont az eső kezdett el zuhogni, és rövidesen sártengerré változott a pálya. Az első sárvédőm le is szakadt, ezt még valahogy pótolnom kell. A mai szakasz első része veszélyes, gyors volt, aztán jött egy technikásabb, tevefüves rész, nekem ez sokkal jobban tetszett. Reggel volt egy kis ijedtség is, mert a szerviz az olajcserénél túl kevés olajat töltött a motorba, de szerencsére még a rajt előtt, egy benzinkútnál tudtam pótolni a hiányzó mennyiséget.”

7. szakasz: beszámoló

A mai napon sikerült mindkét motoros versenyzővel, Kátai Péterrel és Dési Jánossal is beszélni.

Dési János: "A mai nap a navigációról szólt. Dűnesorokon kellett átvágni, szinte ködszerű porviharban, minimális látótávolság mellett. A nyomokat azonnal elfújta a szél, tehát nem lehetett azokat követve haladni. Nekem ráadásul a méterszámlálóm is elromlott, ez tovább nehezítette a dolgot. Szerencsére csak egyszer ásta el magát a motor a homokban, úgyhogy viszonylag jól sikerült teljesíteni ezt a szakaszt."

Kátai Péter: "Tegnap az összetettben nagyon leromlott a helyezésem, úgy tűnt, mintha két óra büntetést kaptam volna. A rendez?kkel történt
egyeztetés után megtudtam, hogy a GPS-em nem adott jelet, és ezért
kaptam a két órát.
. A készüléket megvizsgálva kiderült, hogy a csatlakozók lelazultak, ezért nem tudott jeleket sugározni a GPS.  Ígéretet kaptam arra, hogy törlik a büntetést, remélem ezt végre is hajtják.

A mai szakasz rajtjára sikerült rendbe hoznom a méterszámlálót. Veszélyes nap volt ez a mai is, nagyon észnél kell lenni. Aki nagyon húzza a gázt, az előbb-utóbb elesik, én próbálok óvatos lenni. Még így is 29. helyen sikerült beérni. A holnapi pihenőnapot a KTM-nek szeretném szentelni, olajat cserélünk és a vízcsöveket is szeretném átvizsgálni."

ugrás fel