A nagy trükkök, a meglep? hadicselek ezúttal elmaradtak, de nem lehet panaszolni a negyedliteresek mez?nyét, pazarul futottak a katalán h?ségben. Bautistának megint nem jött össze, de a tankra csapkodás után az interjúszobában azért színt vall, mint egy falat kenyér, úgy hiányzott neki a mai kerek húsz pont. Simoncelli viszont kivágta a rezet, idén másodszor, zsinórban! Az anno peseki mélységekbe süllyed? bukásstatisztikával bíró olaszt kicserélték az idénre, és még egy köbméteres haja sem tudja megfékezni abban, hogy VB várományos legyen. A mostani mez?nyt lajstromba véve egyértelm?en ? a favorit. Kár, hogy a csapaton belül Barbinak becézett Hector – vagy gumijai – elfáradtak a végére, de fontos dobogót gy?jt az alakulatnak.
Nagyot rajtol Alvaro, az élen kezdi meg a 22 körös vonatozást, a cél egyértelm?: ugyanúgy lelépni a mez?nyt, mint a korábbiakban, csak ezúttal kötelez? jelleggel talpon is maradni. Barbera szinte ráragad a rácsra, nehézkesen jön el a nyolcadik pozíció környékén, de gyorsan el?domborítja a helyismeretb?l származó el?nyöket, és sorra szlalomozik át a mez?nyön. Simoncelli fején szemellenz?, csak Bautistát látja az egész catalunyai aszfaltból, tanulja a spanyol íveit, kifigyeli, hol tud majd némi meglepetéssel az élre szúrni.
A vezet? boly hamarosan szétszakad, Alvaro, Marco és Hector megszöknek, utánuk magányosan rója a rundokat Debon. Kicsit hátrább Lüthi megy ölre Kallióval, a tusakodást Pasini figyelheti testközelb?l. A finn er?sítene az összetettbeli pozícióján, elszánja magát, és sorba lépi le a vetélytársakat: el?ször Pasininak megy be a célvégi féktávon, majd Lüthi skalpját is zsebre teszi, és gyorsan Debon után indulna, de a KTM-nek kedve már nincs a további harchoz: a kétütem? bizony er?t veszt, a boxba vezet? rázók? keresztezésnél pedig szó szerint majdnem orra esik a motor és lovasa – ez nem az ? víkendjük. Az els? hármas még mindig iszonyú tempón van, az utolsó milliméterekre is kitérnek a pályán, csúszáshatáron forognak a gumik kanyarba be és abból ki egyaránt. Leghamarabb Barbera száll ki a játékból, körönként majd’ egy másodperces hátránnyal engedi útjára az ?rült duót, akik nem jutnak d?l?re egymással. Szinte századra pontosan ugyanazokkal a különbségekkel szelik át a katalán célvonalat, és még két fordulóval a vége el?tt is körrekordot javítanak. Az utolsó rundnál Alvarónál az el?ny, közel három tizedes, és a spanyol nem pihen: nem csak Marcót, már-már a fizikát is legy?zi, ahogy kúszik ki a kanyarokból, ám a felesleges rohanásért nagy árat fizet. A négyes szektorban Apriliájának elbizonytalanodik a hátulja, ami ívszélesítésre kényszeríti Bautistát, Simoncelli meg marokban röhögve távozik azzal az arannyal, ami félig már a #19-es zsebében volt. Ez a motorverseny, tudták mindketten, a végén jön is a kézfogás, szép jelenetek. Barbera leszámolja magának a 16 egységet, öröm a Tóth boxban – illetve csak félig: nincs újabb pont Imre puttonyában.
250, Katalán Nagydíj: végeredmény
|
|
1. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 41’01.859 Kiestek Mika KALLIO FIN KTM 34’54.515 |
Legutóbbi hozzászólások