EST. 2002

Katalán GP, 250: Simoncelli zsinórban

A nagy trükkök, a meglep? hadicselek ezúttal elmaradtak, de nem lehet panaszolni a negyedliteresek mez?nyét, pazarul futottak a katalán h?ségben. Bautistának megint nem jött össze, de a tankra csapkodás után az interjúszobában azért színt vall, mint egy falat kenyér, úgy hiányzott neki a mai kerek húsz pont. Simoncelli viszont kivágta a rezet, idén másodszor, zsinórban! Az anno peseki mélységekbe süllyed? bukásstatisztikával bíró olaszt kicserélték az idénre, és még egy köbméteres haja sem tudja megfékezni abban, hogy VB várományos legyen. A mostani mez?nyt lajstromba véve egyértelm?en ? a favorit. Kár, hogy a csapaton belül Barbinak becézett Hector – vagy gumijai – elfáradtak a végére, de fontos dobogót gy?jt az alakulatnak.

Nagyot rajtol Alvaro, az élen kezdi meg a 22 körös vonatozást, a cél egyértelm?: ugyanúgy lelépni a mez?nyt, mint a korábbiakban, csak ezúttal kötelez? jelleggel talpon is maradni. Barbera szinte ráragad a rácsra, nehézkesen jön el a nyolcadik pozíció környékén, de gyorsan el?domborítja a helyismeretb?l származó el?nyöket, és sorra szlalomozik át a mez?nyön. Simoncelli fején szemellenz?, csak Bautistát látja az egész catalunyai aszfaltból, tanulja a spanyol íveit, kifigyeli, hol tud majd némi meglepetéssel az élre szúrni.

A vezet? boly hamarosan szétszakad, Alvaro, Marco és Hector megszöknek, utánuk magányosan rója a rundokat Debon. Kicsit hátrább Lüthi megy ölre Kallióval, a tusakodást Pasini figyelheti testközelb?l. A finn er?sítene az összetettbeli pozícióján, elszánja magát, és sorba lépi le a vetélytársakat: el?ször Pasininak megy be a célvégi féktávon, majd Lüthi skalpját is zsebre teszi, és gyorsan Debon után indulna, de a KTM-nek kedve már nincs a további harchoz: a kétütem? bizony er?t veszt, a boxba vezet? rázók? keresztezésnél pedig szó szerint majdnem orra esik a motor és lovasa – ez nem az ? víkendjük. Az els? hármas még mindig iszonyú tempón van, az utolsó milliméterekre is kitérnek a pályán, csúszáshatáron forognak a gumik kanyarba be és abból ki egyaránt. Leghamarabb Barbera száll ki a játékból, körönként majd’ egy másodperces hátránnyal engedi útjára az ?rült duót, akik nem jutnak d?l?re egymással. Szinte századra pontosan ugyanazokkal a különbségekkel szelik át a katalán célvonalat, és még két fordulóval a vége el?tt is körrekordot javítanak. Az utolsó rundnál Alvarónál az el?ny, közel három tizedes, és a spanyol nem pihen: nem csak Marcót, már-már a fizikát is legy?zi, ahogy kúszik ki a kanyarokból, ám a felesleges rohanásért nagy árat fizet. A négyes szektorban Apriliájának elbizonytalanodik a hátulja, ami ívszélesítésre kényszeríti Bautistát, Simoncelli meg marokban röhögve távozik azzal az arannyal, ami félig már a #19-es zsebében volt. Ez a motorverseny, tudták mindketten, a végén jön is a kézfogás, szép jelenetek. Barbera leszámolja magának a 16 egységet, öröm a Tóth boxban – illetve csak félig: nincs újabb pont Imre puttonyában.

250, Katalán Nagydíj: végeredmény

1. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 41’01.859
2. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 41’01.898
3. Hector BARBERA SPA APRILIA 41’13.150
4. Alex DEBON SPA APRILIA 41’23.232
5. Thomas LUTHI SWI APRILIA 41’28.480
6. Mattia PASINI ITA APRILIA 41’28.579
7. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 41’37.677
8. Hector FAUBEL SPA APRILIA 41’38.180
9. Julian SIMON SPA KTM 41’38.823
10. Lukas PESEK CZE APRILIA 41’43.096
11. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 41’54.250
12. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 41’58.515
13. Alex BALDOLINI ITA APRILIA 42’01.141
14. Manuel POGGIALI RSM GILERA 42’04.362
15. Fabrizio LAI ITA GILERA 42’04.515
16. Eugene LAVERTY IRL APRILIA 42’09.277
17. Russel GOMEZ SPA APRILIA 41’21.386
18. Doni Tata PRADITA INA YAMAHA 41’27.310

Kiestek

Mika KALLIO FIN KTM 34’54.515
Imre TOTH HUN APRILIA 17’20.274
Karel ABRAHAM CZE APRILIA 12’45.347
Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 3’45.033
Daniel ARCAS SPA HONDA 3’49.811
Roberto LOCATELLI ITA GILERA, az els? körben

ugrás fel