Dani, a katalán ring titkainak nagy tudója megsütötte a maga kis pecsenyéjét, zsebben a huszonöt, kupa a vitrinbe, amúgy meg el?re tekint: 7 pontra olvasztja a hátrányt, és jön Donington, ahol szintén csukott szemmel is tempót megy a fiú. Nem kell udvariaskodni, megalázó vereséggel jöttek be Rossiék a másodiknak. Mellesleg ha ?k ketten Stonerrel nem csatáznak a végéig, gyakorlatilag megint egy hótunalmas 45 percen lennénk túl. Dovizioso negyedik helye bíztató, ráadásul a második leggyorsabb Honda az övé – ami privát, mindennek tetejébe. A mez?ny másik spanyolja csalódás: gyakorlatilag az utolsó helyek egyikér?l intik ki boxáthajtásos büntetésre Eliast, aki inkább kifeketezászlóztatja magát, minthogy fél perces hátrányban örömmotorozzon a rokonok el?tt – valahol érthet?…
Nagyot startol Pedrosa, de a hideg gumikon jobban tereli a gépet Stoner, és az els? ívek egyikén el?re megy. Hayden legalább öt helyet csúszik hátra, míg Dovizioso ugyanennyit el?re. Dottore úr mit sem tör?dik azzal, hogy harmadik sorból lesi a lámpákat, kishíján utolsóként fordul bele az egyes kanyarba, darálónak hívják a mez?ny azon szakaszát, ahol lapra fekteti az M1-et, de szerencsére senki nem esik. Forgolódik Vale, és végül azért csak nyer a rutin, a kör felére sikerül visszaszerezni a kiindulási, kilencedik helyet. Pedrosa ezekben a pillanatokban közli, hogy nem viccel, hezitálás nélkül fosztja meg Caseyt a P1-t?l, és utána megindul. Értem ezalatt, hogy az els? kör végére odacuppant 1,5 szekundumot Stonernek, és hasonló leosztásokban a táv felééig rákontrázik még 7-el. Marketing szempontból nem a legjobb, a megjelenésre éhes szponzorok csüggedten gubbasztják végig a következ? húsz kört, Pedrosa akkor t?nik fel legközelebb a képerny?n, amikor leintik az els? helyen – de ki a csudát érdekel ez, ha valaki így tudja leverni a többieket?
Doktor úr még szenved egy kicsit a kilencedik helyen, pár forduló múlva azonban elkezd?dik a klasszikus Rossi-féle el?adás, méghozzá nagyon könnyed kivitelben. A célegyenes végi féktávon csorog be a többieknek, mire Dovi fenekébe ér, már felveszi a megfelel? ritmust: ?t az egyik kanyarbemenetnél tessékeli szélesebb ívre, hasonlót tesz Stonerrel fél kilométerrel arrább. Milyen kár, hogy Dani ekkor már sehol, mondjuk ha ott lenne sem lenne nagy gyilok: a #2-es Honda még ekkor is szekundumos fórban van körönként.
A katalán csúszós aszfalt megvámolja az eddig kit?n? helyen karcoló de Punietet, irány a kavicságy. Alex de Angelis és Capirossi is összeakadnak, egymásba fonódott RCV és GSV-R a homokban – rommá törve persze. Melandri minden kanyarnál életre-halálra men? csatát küzd, három ellenfele van: West, a Desmo GP08 és a pálya maga; vajon várja már Marco, hogy leteljen a szerz?dése Bolognával? Vagy ezt a Ducati emberei teszik? Mindenesetre kínos hangulat uralkodhat a #33-as boxban, és Macio gödre egyre mélyül – már most lehet fogadásokat kötni, hogy mely márkában lesz majdan kiút.
Valentino nem akar fölösleges izgalmakat a végére, megpróbál ellépni, de Stoner leköveti mozdulatait és amikor már kell? közelségben van, er?b?l csap le az #1-es Desmosedici a kék motorra. Ezzel megkezd?dik a harc, a két ember az utolsó tized lóer?ket is kifacsarják a gépekb?l, a gumik lassan olvadoznak a felniken a sok csúszástól, eksztázisban visít a közönség. Három körön keresztül analizál Dottore, mire megszüli a végs? diagnózist: bizony a célegyenes végi féktávon kell sebet ejteni Stoner mesteren, és az eltervezett módon végzi el a m?tevést. A kés?bbi komplikációk elkerülése végett még összecsipeget pár tized el?nyt, és ezzel magabiztosan kaparintja meg a második helyet. Pedrosa persze gy?z, de még hogy, gyakorlatilag csak játszásból kapcsol spórolós tempóra a 10-ik kört?l. Harmadiknak fut Stoner, kezdi elkapni a jelenleg is aktívan hospitalizált Lorenzót. Colin Edwards és James Toseland joggal bonthatnak pezsg?t az este, ráadásul utóbbinak hazai pálya jön – nem mellékesen. Egy hét pihen?t szavaztak meg mindenkinek, aztán újra meccs.
MotoGP, Katalán Nagydíj: végeredmény
|
|
1. Dani PEDROSA SPA HONDA 43’02.175 Kiestek Randy DE PUNIET FRA HONDA 19’01.576 Kizárták Toni ELIAS SPA DUCATI (a rajtkiugrás miatti büntetés le nem töltése miatt) |
Legutóbbi hozzászólások