EST. 2002

Katar MotoGP 2022 – érdekes háttér-információk a verseny előtt

Az elmúlt időszakban több cikkben is foglalkoztunk a Losail versenypályán megrendezésre kerülő első futamról. Most az elmúlt két nap történéseiből próbáljuk kiemelni a legértékesebb információkat.

Úgy tűnik a világ talán legjobb motorosa Marc Marquez újra képes lesz 100%-ban harcolni a győzelemért. Az elmúlt két évben két komoly sérülés is hátráltatta. A spanyol zseni azonban így is képes volt sikereket felmutatni.

Alberto Puig csapatmenedzser is felszabadultnak tűnt az időmérők után: „A kar sérülés nagyon bonyolult volt. Csodálkozom, hogy egyetlen újságíró sem gondolt át, mit jelent másfél karral három futamot nyerni a MotoGP-ben. Senki nem írt róla, hogy elmagyarázza. Ez megmutatja a versenyzők akaratát. Nagyon rosszul érezte magát de képes volt nyerni, majd az év végén ismét szerencsétlenül járt. Erős, bátor srác, aki nem törik össze lelkileg. De nyilvánvalóan mindez nagyon nehéz volt.”

Puig kicsit túloz, hiszen minden újság komoly mélységben foglalkozott Marc sérüléseivel, és tisztában volt vele minden olvasó, hogy komoly fájdalmakkal küzd végig minden futamot.A spanyol menedzser azonban így folytatja: „Azt hiszem, ha nem történik mindez, akkor két egymás követő évben nyertünk volna.

De mint tudjuk HA nincs a versenyzésben, de mi várható most, hogy majdnem tökéletes gyógyulásról nyilatkozott Marc? Jó fizikális állapot nélkül nem lehet versenyezni, de fontos a megfelelő technika is. A Honda pedig mindent megtett, hogy visszaszerezze a koronát, nem csak frissítették a motort, hanem teljesen át is dolgozták. Mit gondol erről Jorge Lorenzo, aki már a DANZ kommentátoraként árul paddokk titkokat?

„A gyárak tekintetében úgy tűnik, hogy a Honda meglehetősen nagyott lépett előre, gyökeresen megváltoztatta a motorját. Kívülről sokkal nagyobbnak, hosszabbnak és magasabbnak tűnik, ez pedig növelheti a stabilitást.”

Kérdés, hogyan birkózik meg az új motor méreteivel Marc? „Még mindig nem érzem teljesen ennek a motornak a határait, általában minden szabadedzésen ütközöm egyszer.” Jorge szerint eredményes lesz az idei évben, de az első 5 futam elmehet az új motor beállításaival. Pol Espargaró szintén felérhet a csúcsra, mert a teszteken jól alkalmazkodott az új motorhoz.

A katalán versenyző a harmadik helyről rajtol a holnapi futamon, és bár nem kimondottan kedvez a Hondának a pálya, akár a győzelemért is harcolhat. Véleménye szerint a két Suzuki lesz a favorit a hétvégén, de csapattársának Polnak is jó a ritmusa.

Ugorjunk át a Ducati csapatához, és nézzük mi történt náluk a hétvégén. A gyári csapatban Jack Miller és Pecco Bagnaia húzza a gázt. Az olasz versenyző tizedik helyen végzet az első napon, de elmondása szerint ez mit sem számít. Sokkal fontosabb, hogy megértették mi volt a gond az első keréknél.

„Megcsúsztam, mert az első abroncs kissé hideg volt, de Katarban ez megtörténhet, mert más gumikat kell használnunk az Fp1-ben és az FP3-ban, mintaz FP2-ben. Mindenesetre az FP2 pozitív volt, mert megértettem az okot, hogy miért nem voltam magabiztos a „front end” terén.

A Ducati versenyzője elárulta, hogy egyfajta hibrid motorral vágnak neki a szezon első futamának. Elmondása szerint, a lehető legjobb csomagot hozták össze a Mandalika teszt után. Nem használják az új GP22-es motort, helyette a tavalyi év végi és az új verzió keverékével fognak motorozni mindketten.

Az olasz versenyző megosztott még egy kedves történetet, a nap hírével kapcsolatban, amely nem kapcsolódik szorosan a futamhoz. Barátja, Valentino Rossi lánya Giulietta ma látta meg a napvilágot. Mikor gratulált, a Doktor a következőt írta vissza: miért ütköztél a 6-os kanyarban? Pecco meg is jegyezte, hogy vélhetően Giuliettának lesz a legtöbb nagybácsija. Azt már mi tesszük, hozzá, hogy mind motoros fenomén. 🙂

A gyári versenyzők mellett ne feledkezzünk meg a szatellit egységekről sem, hiszen a Ducati összesen 8 motorral van jelen a bajnokságban. Nyugodtan mondhatjuk, hogy mindent megtesznek, hogy begyűjtsék végre a világbajnoki címet. Az első négy helyből hármat a Ducati szerzet meg az Q2-n, mely remek kezdés. Az első helyen Jorge Martin, a második Enea Bastianini, majd Jön Marquez és Jack Miller a gyári Ducati csapatból. A második helyen álló Bastianini 349.5 repesztett, ami jól mutatja a vörösek erejét a losali pályán.

A madridi versenyző gyorsan meg is osztott pár gondolatot a holnapi nappal kapcsolatban. Elismeri, hogy van még mit tenniük, hogy elérjék az áhított célt. Ő is úgy látja, hogy a Suzuki és a Honda fejlődött a legtöbbet, de szerinte meg fogják találni a kékek gyenge pontját.

„ A Suzuki nagyon gyors, nagyobb az erejük, de tavaly jobban kezelték a gumikat, kérdés mit kezdenek az extra erővel?” A spanyol versenyző szerint nem ismétlődik meg a tavalyi év: „ Idén mindenkinek hasonló a ritmusa, Mir és Rins a legerősebb tempóban, de remélem ott leszek, és harcolhatok velük”.

Ha már Suzuki, akkor ugorjunk is egyből egy nagyot, és nézzük meg, hogy látták a kékek az elmúlt két napot. Joan Mir a nyolcadik, míg Alex Rins a tizedik helyet szerezte meg magának.

Joan Mir igen kritikusan nyilatkozott a mai teljesítményéről: „Több tényezőt is figyelembe kell vennünk, és nem szabad csüggednünk, mert az első tízben vagyunk. „ Joan igaz gondja a széllel volt a mai napon, egyedül ment gyors kört, de sokszor húzott más versenyzőt szélárnyékban, ez pedig rengeteg számít. Marc Marquez is Mir mögött haladva ért át a célon a gyors körben. A spanyol nem érzi traumának a helyzetet, de tanulni szeretne belőle.

A versennyel kapcsolatban azt várja, hogy nem lesz nagy csoport az élen. Szerinte 5 versenyző lesz elől, akik közé sorolta Fabiót, Martin, csapattársát Alexet és természetesen Marquezt. A végén még hozzá tette, hogy Millerrel biztosan fog találkozni: „jó a hangulat vele, de mindig összeütközünk, mert Ő elöl indul és visszacsúszik, én meg hátul indulok és előre török. Mindig vannak összecsapások, de Ő egy jó srác.”

A Yamaha csapatnál továbbra is Fabio Quartararo számít a favoritnak, de csapattársa Franco Morbidelli is remekül szerepel. A jelenlegi helyezésük nem igazán számít, mivel a francia az egyik legkiegyensúlyozottabb teljesítményre képes. A frissen igazolt Andrea Dovizioso még nem talált rá a ritmusra, reméljük sikerül a versenyen több tapasztalatot gyűjteni, és közelebb kerülni az élbolyhoz.

Az idei év nagy meglepetése az Aprilia, a frissen igazolt Maverick Vinales még szintén keresi a választ pár fontos kérdésre. A spanyol azonban egyáltalán nincs elkeseredve, pontosan tudja, most nincs itt az ideje. A gond az abroncsok terén keresendő, melyek szinte minden kanyarban problémát jelentettek a spanyol versenyző számára.

„Folytatnunk kell a munkát, anélkül, hogy feladnánk, tekintve, hogy most biztosan nem érdemes sírni. A tesztelés során is gondok voltak a motor elejével, itt most a probléma felerősödött.”

Szerencsére vannak pozitívumok is a motorral kapcsolatban: „A tempóm határozottan jobb, mint a leggyorsabb körben és azt gondolom többet fogok tudni teljesíteni a versenyen. Nem számíitottam rá, hogy ilyen sokat fogok szenvedni, de nincs sok tapasztalatom az Apriliával.”

Nem úgy csapattársának Aleix Espargarónak, aki remekelt a hétvégén. A szintén spanyol versenyző az ötödik helyig repítette az Aprilia gyári motorját. „Nagyon boldog vagyok. Ma sokat kockáztattam, a határaimat feszegettem a lágy abroncsokon. A szabadedzéseken sikerült az első tízben maradnom.”

Ennyi fért a mai áttekintésben, holnap egy nagyon kiegyensúlyozott és kőkemény futam várható. Ahol mindenki megpróbál majd mindent megtenni, hogy eredményesen térhessen haza az első futamról.

Nyitókép: twitter.com prtscreen

ugrás fel