Mintha a jerezi versenyt láttuk volna, legalábbis ami Alvaro Bautistát illeti, aki gy?z, meger?síti vezet? helyét a tabellán és ötvenhat verseny – négy év – után az els? pilóta, akinek sikerül zsinórban kétszer nyernie 125-ös világbajnoki futamon. Új ura van a vb-nek? Lehetséges, maga a padron így elemzi sikerét: ‘A szél nagyon zavaró volt és igen oda kellett figyelni az egyensúlyra. Rákoncentrál- tam a rajtomra, sikerült, amit elterveztem és aztán tartottam a tempót… azt hiszem, ennyi elég is volt.’ Bizony, elég.
Mika Kallio tavaly valami hasonló befutóban kapott ki akkori magyar csapattársától, most ? nyomta le Sergio Gadeát az utolsó métereken, fél kerékkel (se). Nem volt egyszer? hétvégéje a finnek: ‘A felfüggesztésekkel végig bajban voltunk, ráadásul idén nem könny? az Apriliákkal, nagyon gyorsak. Ma nem tellett ennél többre.’ Az osztrák márka frontembere mindenesetre bemutatta, hogy a csetepatékból és az egy-egyes helyzetekb?l is képes jól kijönni és kár ?t leírni.
Már a vesztesek közé sorolható Mattia Pasini, aki vérmes reményekkel érkezett Katarba, a csoportban való közös száguldást viszont bukta, többek közt a Lukas Pesekkel való találkozás miatt is – az olasz olyan helyen próbált meg el?zni, ahol az szinte lehetetlen volt. A cseh sem boldog persze amiatt, hogy egy biztos dobogós hely vált köddé számára. A történtek egyben azt is jelentik, hogy az Aspar csapatnak nem jött össze a terv, miszerint saját motorjaik hódítsák el a pódiumot. Azért így is van ok az ünneplésre.
Talma versenye
|
|
A két edzésnaphoz képest sokkal er?sebb szél ennek az id?járási elemnek köszönhet?en azonnal változtatni kellett néhány motor beállításon. A helyi id? szerint 9.45 órakor kezd?d? Warm Up edzésen Talmácsi Gábor kihozta a gépb?l a maximumot és a 3. helyen végzett, ami úgy t?nt nagyon biztató lehet a verseny el?tt, de mint utólag kiderült, sajnos nem így lett. A rajtot nagyon jól kapta el Talmácsi, és a 6. helyr?l az els? kanyarban harmadikként fordult, majd néhány pozíciót vesztve ugyan, de úgy t?nt, hogy tudja tartani a lépést az élmez?nnyel. Sajnos azonban 6-7. kört?l kezdve egyre inkább kezdett lemaradni. Sokáig a 13. helyen haladt, majd Lukas Pesek bukásának és az utolsó körben diktált hajrájának köszönhet?en 11. helyen intették le, és 5 vb ponttal lett gazdagabb. A futamot magabiztosan Alvaro Bautista nyerte, mögötte Kallio és Gadea állhatott fel a dobogóra. Talma nyilatkozata a verseny után: „Van mit javítanunk. Több apró probléma is volt a gépemmel, de a legmeghatározóbb a futóm? beállítás, ami még mindig nem jó. 1-2 gyors kört tudok csak menni, de sajnos hosszútávon, huzamosabb ideig nem tudom hozni azokat az id?ket. Kihoztam a Hondából a maximumot, ami ma ennyire volt elég. Érzem és tudom, hogy még van a motorban er? és tartalék, amit egyel?re nem tudunk kamatoztatni. A következ? versenyre már új dolgokat fogunk kipróbálni, hátha azzal sikerül tovább fejl?dnünk. Nagyon er?s a mez?ny, fel kell kötnünk a nadrágunkat, ha mi is versenyben akarunk maradni. A pontoknak azért mindenképpen örülök, mert még messze a vége, nagyon sok van hátra a bajnokságból.’ |
Furcsa verseny volt, nagy széllel és magyar melankóliával: Talmácsi Gábor szokásához híven remekül rajtolt, a harmadik helyen is állt a Humangest Hondával, aztán jött a lassú, de biztos leszakadás. Ezúttal nem tartotta az élbollyal sem a lépést Talma, akinek motorjával ‘több apró probléma volt, de a legnagyobb a futóm?beállítás’. Lesz még esély a javításra, bizonyára az új fejlesztések, alkatrészek és ötletek lendítenek majd a teljesítményen – ezúttal a technika gy?zedelmeskedett, de hosszú még a sorozat. A hondások ‘különversenyében’ ezúttal a nyolcadik helyre beér? vb-címvéd? Thomas Lüthi bizonyult jobbnak. Tóth Imi m?szaki hiba miatt kiállni kényszerült.
Imi örül Loca eredményének
|
|
Imi a pénteki kvalifikáció után azt jósolta, hogy nagyon kemény verseny elõtt áll és megígérte, hogy keményen fogja húzni a gázt. Ígéretét megpróbálta betartani, de a technika közbeszólt. A 27. helyrõl rajtolt el a magyar versenyzõ és amikor az elsõ körét befejezte, a 25. helyen haladt át a célvonalon. Ezt követõen folyamatosan gyorsult és már a 21. helyen volt, amikor bekövetkezett a dráma. Kigyorsításnál a motorból elszállt az erõ. Egyenletes gázadagolás mellett a fordulatszám kétezret esett. Imi arra gondolt, hogy csak egy pillanatnyi kihagyásról van szó ezért próbált továbbra is gyorsan menni. Hiába az akarat, a technika ördöge ma megtréfálta a Team Toth nyolcadliteres pilótáját. A fordulatszám tovább esett és hiába húzta a gázt Imi, a motor nem ment. Mérgesen gurult be a boxba, mert tudta, hogy jó ütemben ment és eredményes versenyt futhatott volna. A felmerülõ problémát a telemetria is alátámasztotta, melyen tisztán látszott, hogy Imi hiába húzta a gázt, a motor nem reagált rá és a fordulatszám drasztikusan lezuhant. Tóth Imi #45: ‘Annyira jól rajtoltam. Éreztem, hogy jó idõket futok, és nagyon jó ritmusban mentem. Aztán teljesen váratlanul ért, hogy nem megy a gép. Ez van sajnos, a technikai sportban mindig váratlanul történik minden és benne van a pakliban, hogy fellép valami probléma. Viszont nagyon örülök Loca eredményének. Igazán büszke vagyok a csapatra és apura, hogy egy ilyen csapatot összehozott. Jó látni, hogy apu végre felhõtlenül örülhet. Keményen megdolgozott mindenki ezért az eredményért.’
|
Katari Nagydíj, 125kcm: végeredmény
|
|
1. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 38’56.548 |
Legutóbbi hozzászólások