EST. 2002

Katar, 125: Bautista második idei sikere

Mintha a jerezi versenyt láttuk volna, legalábbis ami Alvaro Bautistát illeti, aki gy?z, meger?síti vezet? helyét a tabellán és ötvenhat verseny – négy év – után az els? pilóta, akinek sikerül zsinórban kétszer nyernie 125-ös világbajnoki futamon. Új ura van a vb-nek? Lehetséges, maga a padron így elemzi sikerét: ‘A szél nagyon zavaró volt és igen oda kellett figyelni az egyensúlyra. Rákoncentrál- tam a rajtomra, sikerült, amit elterveztem és aztán tartottam a tempót… azt hiszem, ennyi elég is volt.’ Bizony, elég.

Mika Kallio tavaly valami hasonló befutóban kapott ki akkori magyar csapattársától, most ? nyomta le Sergio Gadeát az utolsó métereken, fél kerékkel (se). Nem volt egyszer? hétvégéje a finnek: ‘A felfüggesztésekkel végig bajban voltunk, ráadásul idén nem könny? az Apriliákkal, nagyon gyorsak. Ma nem tellett ennél többre.’ Az osztrák márka frontembere mindenesetre bemutatta, hogy a csetepatékból és az egy-egyes helyzetekb?l is képes jól kijönni és kár ?t leírni.

Már a vesztesek közé sorolható Mattia Pasini, aki vérmes reményekkel érkezett Katarba, a csoportban való közös száguldást viszont bukta, többek közt a Lukas Pesekkel való találkozás miatt is – az olasz olyan helyen próbált meg el?zni, ahol az szinte lehetetlen volt. A cseh sem boldog persze amiatt, hogy egy biztos dobogós hely vált köddé számára. A történtek egyben azt is jelentik, hogy az Aspar csapatnak nem jött össze a terv, miszerint saját motorjaik hódítsák el a pódiumot. Azért így is van ok az ünneplésre.

Talma versenye

A két edzésnaphoz képest sokkal er?sebb szél ennek az id?járási elemnek köszönhet?en azonnal változtatni kellett néhány motor beállításon. A helyi id? szerint 9.45 órakor kezd?d? Warm Up edzésen Talmácsi Gábor kihozta a gépb?l a maximumot és a 3. helyen végzett, ami úgy t?nt nagyon biztató lehet a verseny el?tt, de mint utólag kiderült, sajnos nem így lett.

A rajtot nagyon jól kapta el Talmácsi, és a 6. helyr?l az els? kanyarban harmadikként fordult, majd néhány pozíciót vesztve ugyan, de úgy t?nt, hogy tudja tartani a lépést az élmez?nnyel. Sajnos azonban 6-7. kört?l kezdve egyre inkább kezdett lemaradni. Sokáig a 13. helyen haladt, majd Lukas Pesek bukásának és az utolsó körben diktált hajrájának köszönhet?en 11. helyen intették le, és 5 vb ponttal lett gazdagabb. A futamot magabiztosan Alvaro Bautista nyerte, mögötte Kallio és Gadea állhatott fel a dobogóra.

Talma nyilatkozata a verseny után:

„Van mit javítanunk. Több apró probléma is volt a gépemmel, de a legmeghatározóbb a futóm? beállítás, ami még mindig nem jó. 1-2 gyors kört tudok csak menni, de sajnos hosszútávon, huzamosabb ideig nem tudom hozni azokat az id?ket.

Kihoztam a Hondából a maximumot, ami ma ennyire volt elég. Érzem és tudom, hogy még van a motorban er? és tartalék, amit egyel?re nem tudunk kamatoztatni. A következ? versenyre már új dolgokat fogunk kipróbálni, hátha azzal sikerül tovább fejl?dnünk. Nagyon er?s a mez?ny, fel kell kötnünk a nadrágunkat, ha mi is versenyben akarunk maradni. A pontoknak azért mindenképpen örülök, mert még messze a vége, nagyon sok van hátra a bajnokságból.’


Furcsa verseny volt, nagy széllel és magyar melankóliával: Talmácsi Gábor szokásához híven remekül rajtolt, a harmadik helyen is állt a Humangest Hondával, aztán jött a lassú, de biztos leszakadás. Ezúttal nem tartotta az élbollyal sem a lépést Talma, akinek motorjával ‘több apró probléma volt, de a legnagyobb a futóm?beállítás’. Lesz még esély a javításra, bizonyára az új fejlesztések, alkatrészek és ötletek lendítenek majd a teljesítményen – ezúttal a technika gy?zedelmeskedett, de hosszú még a sorozat. A hondások ‘különversenyében’ ezúttal a nyolcadik helyre beér? vb-címvéd? Thomas Lüthi bizonyult jobbnak. Tóth Imi m?szaki hiba miatt kiállni kényszerült.

Imi örül Loca eredményének

Imi a pénteki kvalifikáció után azt jósolta, hogy nagyon kemény verseny elõtt áll és megígérte, hogy keményen fogja húzni a gázt. Ígéretét megpróbálta betartani, de a technika közbeszólt. A 27. helyrõl rajtolt el a magyar versenyzõ és amikor az elsõ körét befejezte, a 25. helyen haladt át a célvonalon.

Ezt követõen folyamatosan gyorsult és már a 21. helyen volt, amikor bekövetkezett a dráma. Kigyorsításnál a motorból elszállt az erõ. Egyenletes gázadagolás mellett a fordulatszám kétezret esett. Imi arra gondolt, hogy csak egy pillanatnyi kihagyásról van szó ezért próbált továbbra is gyorsan menni. Hiába az akarat, a technika ördöge ma megtréfálta a Team Toth nyolcadliteres pilótáját. A fordulatszám tovább esett és hiába húzta a gázt Imi, a motor nem ment. Mérgesen gurult be a boxba, mert tudta, hogy jó ütemben ment és eredményes versenyt futhatott volna. A felmerülõ problémát a telemetria is alátámasztotta, melyen tisztán látszott, hogy Imi hiába húzta a gázt, a motor nem reagált rá és a fordulatszám drasztikusan lezuhant.

Tóth Imi #45: ‘Annyira jól rajtoltam. Éreztem, hogy jó idõket futok, és nagyon jó ritmusban mentem. Aztán teljesen váratlanul ért, hogy nem megy a gép. Ez van sajnos, a technikai sportban mindig váratlanul történik minden és benne van a pakliban, hogy fellép valami probléma. Viszont nagyon örülök Loca eredményének. Igazán büszke vagyok a csapatra és apura, hogy egy ilyen csapatot összehozott. Jó látni, hogy apu végre felhõtlenül örülhet. Keményen megdolgozott mindenki ezért az eredményért.’

Katari Nagydíj, 125kcm: végeredmény

1. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 38’56.548
2. KTM Mika KALLIO FIN 39’03.313
3. APRILIA Sergio GADEA SPA 39’03.323
4. APRILIA Mattia PASINI ITA 39’04.875
5. APRILIA Pablo NIETO SPA 39’11.099
6. APRILIA Hector FAUBEL SPA 39’11.814
7. APRILIA Angel RODRIGUEZ SPA 39’11.904
8. HONDA Thomas LUTHI SWI 39’12.784
9. GILERA Simone CORSI ITA 39’19.318
10. KTM Julian SIMON SPA 39’19.685
11. HONDA Gabor TALMACSI HUN 39’26.064
12. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 39’26.075
13. APRILIA Andrea IANNONE ITA 39’39.545
14. HONDA Fabrizio LAI ITA 39’42.080
15. MALAGUTI Tomoyoshi KOYAMA JPN 39’55.223
16. DERBI Nicolas TEROL SPA 39’55.693
17. HONDA Aleix ESPARGARO SPA 39’57.310
18. APRILIA Michele PIRRO ITA 39’59.183
19. APRILIA Manuel HERNANDEZ SPA 40’02.621
20. APRILIA Vincent BRAILLARD SWI 40’09.222
21. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 40’11.138
22. HONDA Bradley SMITH GBR 40’11.433
23. APRILIA Simone GROTZKYJ ITA 40’12.845
24. APRILIA Karel ABRAHAM CZE 40’13.827
25. APRILIA Mateo TUNEZ SPA 40’13.868
26. KTM Stefan BRADL GER 40’17.840
27. HONDA Joey LITJENS NED 40’40.055
28. HONDA Michele CONTI ITA 40’42.930
29. APRILIA Roberto TAMBURINI ITA 40’43.175
30. HONDA Lorenzo BARONI ITA 40’43.791 31

ugrás fel