A negyvenhatodik pole pozícióját szerezte meg a negyvenhatos: Valentino Rossi a katari id?mér?n is hozta azt a formát, amit az el?szezonbéli tesztelés els? két napján és a csütörtöki szabadedzéseken. Az eredmény igazolni látszik a Yamaha taktikáját: a kvalifikációra egy gyorskörre kész motorral jöttek ki, kevés benzinnel, uccuneki motorbeállítással és el?re felszerelt puha gumival. A többi már csak Rossin múlott. Vele együtt az els? sorban Casey Stoner, akinek ínyére van az arábiai pálya és mindössze 5′-es a lemaradása a körrekordon újfent faragó Doktor mögött. Majd Colin Edwards következik (+231′) a másik Yamahával.
A szép az az egészben, hogy mégsincs jelent?s különbség a Bridgestone és a Michelin gumikkal szerelt motorok között – élbolyban mehet Toni Elias (+356′ Rossitól) és a francia abroncsos RC212V-vel Daniel Pedrosa.
A nagy kockázati tényez? ellenére sem fogta vissza magát John Hopkins, aki hatodik a Suzukival. Loris Capirossi b? nyolc tizeddel marad el a pole-tól, ami egy kicsit soknak t?nik, f?leg, hogy Stoner els? sorába kvalifikálta magát a 800-as Desmóval. Meglátjuk, hogy a futamon Capirex helyreállítja-e a hierarchiát, mert eddig a csapatkapitány rendre kikapott az ausztrál ifjútól.
Nagyon élt Randy De Puniet a Kawasakival, a francia két olyn versenyz?t is megel?z, akik elvben esélyesebbek nála. Mindketten hondások: egyikük a címvéd? Hayden, másikuk Melandri. A 33-as rajtszámú olasz egy ízben kiegyenesítette a pályát, egyébként pedig gyenge motorer?re panaszkodott. De nem mászott ki a gödörb?l a Kentucky Kid sem, továbbra is szenved a 16-os els?vel. Különös Hayden sorsa, sosem mehet olyan motorral, amilyennel szeretne vagy amit jobbnak tart: tavaly az evo-Hondával legalább nyert, de ez a 16′-os els? kerék (az általa favorizált 16,5′-essel szemben) még egy világbajnoknak is sok.
Innent?l lefelé kezdenek el szakadékszer?en n?ni a különbségek: másfél mp-n kívül Carlos Checa, Chris Vermeulen és Olivier Jacque, aztán Barros és Guintoli. Sem Hoffman, sem szegény Tamada nem élete edzését futotta, Kenny Robertsék anyagi gondjai pedig már a pályán nyújtott teljesítményre is kihatnak. Az Ilmoroké továbbra is egy külön világ. McWilliams egy kigyorsításnál esett el, ami azt jelzi, még van mit finomítani azon a vezérl?elektronikán.
Katar MotoGP: a rajtrács összetétele
|
|
1. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 1’55.002
|
Legutóbbi hozzászólások