Talmácsi Gábor nyerte a 125 köbcentis géposztály Katari Nagydíját a csapattárs – és végig vezet?, pole pozícióból indult – Mika Kallio el?tt, minimális különbséggel. Harmadik Marco Simoncelli. Tóth Imi a 29. helyen zárt.
Mottó: ‘Aki gy?zni akar, az védekezzen és húzza a gázt.‘ (ismeretlen óarab költ?)
Magyar gy?zelem, ebben az idényben immár harmadszor, ezúttal az extrém arábiai körülmények között. A KTM színeiben mindhárom gyári versenyz? – Kallio, Talmácsi és Simon – az els? sorból indulhatott az els?, második illetve negyedik helyr?l, azaz a kezdeti felállásban kódolva volt az, ami a rajt után következett. Nevezetesen hogy a narancsszín?ek az élre állnak, és azonnal szökésbe kezdenek. Így is lett, s bár a trió spanyol tagja pár apró megingás miatt nem tudta tartani a lépést az els?kkel, Kallio és Talma körr?l körre növelték el?nyüket üldöz?ikkel szemben. A finn vezetett, a magyar haladt mögötte, itt-ott kibújva a szélárnyékból, a kanyargós részen rendre megérkezve társa kerekére. A szökevények malmára hajtotta a vizet, hogy a követ?k rendesen lekötötték egymás erejét: a rajtnál robbantó francia Di Meglio, a lassanként a ritmust elkapó Pasini és Simoncelli, a bolyba besoroló Simon és a mindenáron bizonyítani akaró Poggiali nyakára megérkezett a felzárkózó Lüthi, s ezzel kezdetét vette a csata a pozíciókért, ami az energiák nagy részét felemesztette az egész futam során. A játszadozást Simoncelli unta meg kisvártatva, emelni kezdte a tempót és elszakadt a bolyból – a fiatal olasz volt az egyetlen, akinek ez sikerült. Eközben a két KTM stabilan közlekedett az els? helyeken, fórjukat lassan, de biztosan növelték a hátuk mögött motorozókkal szemben.
A 125-ösökt?l megszokott man?verekb?l nem volt hiány – az adok-kapok továbbra is a 4-8. helyeken folyt a pilóták között. A 11. körben majdnem végzetes hibát vétett a svájci Lüthi, aki annyira szeretett volna az üldöz?csoport élére állni és valamit kezdeni magával, hogy egy jobbos kanyar bejáratánál motorja összeakadt Pasiniével – nem sokon múlott, hogy mindketten a bukótérben végezzék, ám nagy lélekjelenléttel és némi lendületvesztés és pulzusszám-növekmény árán elkerülték a bajt.
Az id? el?rehaladtával az volt a legf?bb kérdés, hogy a leszegett fejjel száguldó, leggyorsabb kört is jegyz? Marco Simoncellinek sikerül-e utolérni a KTM-eket. Illetve, hogy a narancs motorok milyen sorrendben haladnak át a célvonalon – Talma ugyanis konzekvensen kóstolgatta Kalliót a célegyenes végi íven. Fölösleges kockázatokat nem vállalt be – ha valamikor, akkor most tényleg vakmer?ség lett volna letérni az ideális ívr?l a pálya technikás részén a nagy kosz miatt. És aztán az utolsó kanyar, el?zés, és a dönt? 17 ezredmásodperc. Talmácsi els?, Kallio második. És megértük ezt is, hogy egy csapat kett?sgy?zelmekor senki sem ünnepel a tagok közül.
A f?nök mondja
|
|
Harald Bartol: ‘Nem vagyok maradéktalanul elégedett. Ez nem volt valami okos man?ver Gábortól, még sokat számíthat a szezon végén. A verseny el?tt tisztáztuk Gáborral és Juliannal, hogy támogassák Mikát a bajnokságban. Ahogy láttam, nem ez történt.’ |
El kellett volna engednie? Ilyen nincs, legalábbis nem ebben a sportágban, illetve nem az idény eme szakaszában. Katarban a gyorsabb és jobb taktikával operáló versenyz? nyert – és a siker fantasztikusan felépítettnek t?nt. Mert az is volt. Ehhez képest meglep? volt Talma futam utáni nyilatkozata, melyben azt mondta, nem várta még a kockás zászlót a valójában végs? körben, mert azt hitte, lesz még egy forduló. Hát ez van. Nagy valószín?séggel a magyar akkor is nyert volna, ha még egy kör lemegy a Katari GP-n. És nagy valószín?séggel Mika Kallio sem gondolta komolyan, hogy csapattársa lassítani fog a célvonal el?tt az ? kedvéért. Aki gy?zni akar, az védekezzen és húzza a gázt. Az ilyen elenged?sdi lehet szép gesztus bizonyos esetekben a Tour de France-on, hogy a Forma-1-et ne is említsük. Kallio persze nem örült a második helynek, de így is megel?zte Thomas Lüthit a világbajnoki összetettben, még ha el?nye minimális is.
‘Minden pontra szükségem lett volna a mai napon, amikor Lüthi bajban volt. Öttel többel kényelmesebben érezném magam.’ A vb összetettjében Mika Kallio vette át a vezetést, 201 pontja van. Thomas Lüthinek 199. Talmácsi Gábor még csatában van a vb-címért, 156-on áll. A Katarban dobogós Marco Simoncelli 140-nel negyedik. |
Tóth Imre az egész hétvége során bajlódott az Aprilia beállításaival, végül befejezte a futamot, 29.-ként rangsorolva. Az id?mér?n megvillanó, második sorból indult Rodriguez nem ért el a céliig.
Képek: Bergamaschi, Team Toth
Talmácsi harmadszorra is – beszámoló a versenyr?l
|
|
A kicsit nehézkes kezdtet ellenére magyar szempontból a lehet? legjobban zárult a katari futam, melyen Talmácsi Gábor megszerezte harmadik futamgy?zelmét. Másodikként rajtolva indult Gábor, aki már rögtön az elején Kallio mögött meglépett a mez?nyt?l és a két KTM-es zavartalanul, saját tempójukban motorozhatott. A szervezetet nem kímél? melegben, egy nagyon jó versenyt láthattunk. Talma folyamatosan kereste az el?zési pontokat és a célegyenesben szemmel láthatóan gyorsabb volt, de a végén mindig meglépett Kallio. Azonban az utolsó körben sikerült az, amit minden magyar csak remélni mert, hogy a kockás zászló mégis majd Talmácsit inti le els?ként. Talma gy?zött! Így idén már harmadszorra csendült fel a Magyar Himnusz. Talma elmondta a verseny után, hogy nagyon boldog és húzni fogja tovább a gázt! |
125cc Katari Nagydíj, végeredmény
|
|
1. Gabor TALMACSI HUN KTM 39’23.248 Kiestek |
Legutóbbi hozzászólások