EST. 2002

Katar: Casey Stoner els? gy?zelme a MotoGP-ben

Stoner úgy vezetett, mint az ördög, tökéletes versenyt futott. Biztos, hogy 800-ason ül?’ A humoros kérdést a verseny után a második helyezett tette föl, de lehetséges, hogy sokan a Yamaha-boxban is morfondíroztak ezen elnézve a Ducatit. A Losail célegyenesében átlagosan jó 10 km/órával (de volt kör, amelyben 15-tel is) volt gyorsabb a bolognai vörös, mint a torinói kék. Ez az aprónak cseppet sem mondható különbség épp elég volt ahhoz Casey Stonernek, hogy hozza a 25 pontot a Doktorral szemben – de nem csak ezen múlott, hiszen Rossi többször k?keményen megtámadta és be is vette az ausztrál várát. A hosszú egyenesekben azonban képtelenség volt tartani az ellenfelet, az elszakadás meg végképp nem ment – pedig az lett volna talán az egyedüli lehet?ség. Egy másik helyszínen talán leszámolt volna Valentino a riválissal, de ezzel a lóer?mínusszal Katarban erre nem volt módja.

Bridgestone-talpas motor haladt át els?ként a célvonalon, és a negyedik helyezett John Hopkins is japán abroncsokkal megy – Hopper mellesleg alaposan megkeserítette a végül a dobogó alsó fokára felálló Daniel Pedrosa életét. Stoner és Rossi eltér? márkájú és keverék? gumikat használtak: el?bbi médium Bridgestone-okat, utóbbi kemény Michelineket kapott. Nem ez döntött. Fantasztikus csatát vívtak ?k ketten a gy?zelemért, miközben a többiek bottal ütötték a nyomukat.

Pedrosa mehetett volna velük, de nagyjából féltávnál elkövetett egy hibát, amit?l ritmust vesztett. Hopkins el?tt le a kalappal: törött lábbal és két illesztéssel a csuklójában, borzasztó körülmények között versenyzett és harcolt a dobogóért.

Az ünneplés azonban nem lehetett teljes a Ducati-táborban: Loris Capirossi a hetedik körben, felzárkózása közben esett el… rövidesen Randy De Puniet másolta le ?t a Kawasakival, és Carlos Checa is követte ?ket. Hét körrel a vége el?tt adta föl Pitt Ilmorja – az egyetlen, amely elindult a futamon, miután McWilliams nem vállalta a rajtot az edzésen való újabb esése után. Áldozatok tehát vannak. Colin Edwards még nem nevezhet? annak, hiszen a hatodik hely mégsem szégyen – Marco Melandri elkapta a texasi frakkját, bár rajta sem segítettek az elkeseredett precíziós kigyorsítások a pálya lassú részein. Nicky Hayden esete már elgondolkodtató. A címvéd? nyolcadik lett, nem éppen világbajnoki teljesítménnyel.

Innent?l a futam hogyanjait és mikéntjeit elemezzék a technikusok, számunkra b?ven eleget mond a két csúcssebesség-adat: Stoner 317,8 km/óra, Rossi 302,4 km/óra. Ehhez adjunk hozzá egy motivált fiatal sportolót, akinek ráadásul a ring is tetszik, szorozzuk meg egy jó napot kifogó Bridgestone-nal és máris megkapjuk, miért nem a nagy esélyes Rossi zárt 25 ponttal a sivatagban. Utólag mindig minden olyan egyszer?…

Katari Nagydíj, MotoGP

1. DUCATI Casey STONER AUS 43’02.788
2. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 43’05.626
3. HONDA Dani PEDROSA SPA 43’11.318
4. SUZUKI John HOPKINS USA 43’11.859
5. HONDA Marco MELANDRI ITA 43’20.221
6. YAMAHA Colin EDWARDS USA 43’21.435
7. SUZUKI Chris VERMEULEN AUS 43’25.704
8. HONDA Nicky HAYDEN USA 43’25.845
9. DUCATI Alex BARROS BRA 43’28.749
10. HONDA Shinya NAKANO JPN 43’31.244
11. DUCATI Alex HOFMANN GER 43’37.817
12. KAWASAKI Olivier JACQUE FRA 43’45.736
13. KR212V Kenny ROBERTS JR USA 43’45.765
14. HONDA Toni ELIAS SPA 43’45.777
15. YAMAHA Sylvain GUINTOLI FRA 43’54.427
16. YAMAHA Makoto TAMADA JPN 44’00.641

Kiestek
88 ILMOR GP Andrew PITT AUS
7 HONDA Carlos CHECA SPA
14 KAWASAKI Randy DE PUNIET FRA
65 DUCATI Loris CAPIROSSI ITA

Nem indult el
99 ILMOR GP Jeremy McWILLIAMS GBR Ilmor GP

ugrás fel