EST. 2002

Katar: és a gy?ztes… Valentino Rossi

Hiába a pole, 2010 els? versenyén Casey Stoner csúnyán elesik, átengedve Valentino Rossinak a vezetést, a gy?zelmet és az érte járó pontmennyiséget. Jorge Lorenzo második, Andrea Dovizioso harmadik a leintésnél.

Szép verseny, ha a MotoGP elmúlt id?szakát nézzük, talán a legszebb jó ideje. Két yamahás és egy hondás a dobogón, illetve valaki, aki nagyon-nagyon bosszús… Pedrosa rajtol kiválóan, Hayden, Rossi és Stoner követik, utóbbitól paprikásabb kezdést lehetett várni, de ami késik, nem múlik. Két dolog már az els? körökben evidens: egyrészt a Hondák az egyenesben félelmetesen jók, másrészt Stoner valóban Katar hercege. És ezt meg is kívánja mutatni. Rossi kicselezi Pedrosát, akinek királysága pünkösdinek bizonyul, ám a Dottorének sem sikerül a szökés, Stoner villámként megy el. 1’55-ös körrel terrorizálja a többieket és készülhetünk az ausztrál magánakciójára.

Aztán tovább gyorsul, de a célvonalig már nem jut el a 27-es Ducati. Egy óvatlan pillanatban becsuk a motor eleje, Casey a földön, versenyének vége… és marad egy szörny? gyanú – mégpedig, hogy gyorsabban ment, mint ami a futam megnyeréséhez szükséges lett volna. Persze ezen utólag már kár lovagolni, hiszen ilyenkor a legkönnyebb okosnak lenni. Stoner egyértelm?en a mez?ny leggyorsabbja volt, kockáztatott, talán a kelleténél ezúttal többet.

Rossi ura a helyzetnek, bár Lorenzo elkezd jövögetni. Spies hatalmas versenyt fut, méltó bemutatkozó köröket látunk az amerikaitól. Doviziosóval pedig élnek a HRC-s álmok. Bár az álmoskönyv szerint messze nem tökéletes a 212, Dovi volt az egyetlen, aki pozitívan zárta az el?szezont aranszárnyas részr?l – a munka gyümölcse esetünkben a dobogó maga. Alighanem több, mint amit sok csapattag vagy szurkoló várt. Ezzel együtt is misztikus a hondások szereplése: De Puniet a Cecchinello-féle motorral veri például Pedrót a végelszámolásnál.

De Haydent is csak dicsérni lehet, sokkal érettebben versenyez, mint eddig bármikor a Ducatival: hatékonyan motorozik. Ugyanezt nem mondhatják el magukról a privátok: Espargaro illetve Kallio nem fejezik be a távot, Barbera pedig 32 másodpernyire zár az elejét?l. Beleszürkülnek a mez?nybe a suzukisok, Capirex a háromszázadik vébé-nagydíján kilencedik, Bautista a végén elesik.

Egy m?szaki érdekesség: Rossi motorjából a tiszteletkör alatt kifogyott az üzemanyag… ez jele lehet annak, hogy bár az M1 abszolút értelemben nem a leggyorsabb motor, viszont a legjobban kiaknázható. Még így, ‘leglassabbként’ is három versenyz?t adnak a hangvillások az els? ötbe, a gyári csapat pedig, ha szerencsésen is, de elfoglalja az els? két helyt. Persze lesznek még nehéz meccseik idén.

MotoGP Katari Nagydíj, végeredmény

1. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 42’50.099
2. Jorge LORENZO SPA YAMAHA 42’51.121
3. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 42’51.964
4. Nicky HAYDEN USA DUCATI 42’51.975
5. Ben SPIES USA YAMAHA 42’54.002
6. Randy DE PUNIET FRA HONDA 42’59.421
7. Dani PEDROSA SPA HONDA 43’06.607
8. Colin EDWARDS USA YAMAHA 43’09.966
9. Loris CAPIROSSI ITA SUZUKI 43’10.992
10. Hiroshi AOYAMA JPN HONDA 43’11.199
11. Marco SIMONCELLI ITA HONDA 43’21.737
12. Hector BARBERA SPA DUCATI 43’22.672
13. Marco MELANDRI ITA HONDA 43’30.879


Kiestek

Alvaro BAUTISTA SPA SUZUKI 41’25.290
Aleix ESPARGARO SPA DUCATI 13’53.062
Casey STONER AUS DUCATI 9’48.964
Mika KALLIO FIN DUCATI 4’08.133

ugrás fel