Puszi a kamerának, puszi a motornak, puszi a barátn?nek, puszi a mamának, puszi mindenkinek. Valentino Rossi ismét képtelen volt ellen?rzés alatt tartani érzelmeit a Katari GP megnyerése után, persze senki sem várt el t?le ilyesmit. Hogy a Yamaha nem tökéletes? Az lehet, de még mindig remek eszköz arra, hogy az ellenfelek térdet hajtsanak a hétszeres világbajnok géniusznak, aki visszatért a dobogóra, s annak legmagasabb fokára. Nem mindennapi futamot láthattunk, melyet Casey Stoner kezdett a legjobban – pole-ból indult és taktikája egyértelm? volt: meglógni már az elején. Jónak is tetszett, meglépett az ifjonc, örülhettek is az ausztrál szurkolók – nem tévedés, a közelben állomásozó amerikai katonai támaszponton többtízezer kenguruföldi zöldruhás követte a versenyt kivetít?kön. A Cecchninello-csapat újonca nem bírta persze tartani az els? pozíciót, sorra hódolt be a tapasztaltabb és gyári motorokkal bíró riválisoknak, de teljesítménye így is több mint bíztató a jöv?re nézve.
Rossinak teljes fegyvertárát be kellett vetnie ezen a furcsa szombat délutánon a gy?zelem megszerzéséhez. Volt szökés, gyorskör, védekezés és egyéb finomságok. Segítette ?t a relatíve nem olyan gyors versenytempó, így ura tudott lenni az M1-nek. Nicky Hayden volt az egyetlen, aki megijeszthette az olaszt, hiszen az amerikai megel?zte ?t nagy határozottan, de a doktor visszaadta a kölcsönt. Huszonöt pont jár érte, és némi pszichikai fölény – az ellenfelek titkon bízhattak abban, hogy a Török Nagydíjig hátralev? három hetet nem a jól ismert Rossi-nyomás alatt kell eltölteniük. Pedig de.
Loris Capirossi nem tartotta magát esélyesnek a verseny el?tt, így ? vélhet?en elégedett a dobogós hellyel – rajtja nem sikerült olyan jól, a szél is zavarta felzárkózását, és a Stoner elleni csatát is csak nehézségek árán sikerült megnyernie, aztán meg csak tisztes távolból figyelhette Rossi és Hayden csatáját. De azért megpróbált utánuk eredni, mígnem eszébe jutott: minek kockáztatni, ha zsebben a biztos vb-pontok? Ezúttal tehát nyert a ráció és minden bizonnyal bölcs döntés született: ‘Nem akartam reszkírozni, hiszen most nagyon jó motorunk és gumijaink vannak. Örülök, mert gyorsan tudtam menni egy számunkra hagyományosan kellemetlen pályán.’
Mindent egybevéve az élbolyban haladó öt pilóta, ideszámítva a pálya második szektorában súlyos tizedeket bekapó és végül negyedik Sete Gibernaut is, dicséretet érdemel, mert a határon motoroztak, legy?zték önmagukat és az elemeket is. Az üldözött ezentúl ismét Valentino Rossi, ha bárkinek bármi kétsége lett volna Jerez után. A technikai gondok nem sz?ntek meg, de a losaili hajrában, mikor mindenkinek elfogytak a gumijai és chatteringr?l már szó nem lehetett, a címvéd? ismét bizonyított. Els? számú rivális a bajnoki összetettet továbbra is vezet? Capirex. És ne feledkezzünk meg Haydenr?l, aki – kilengések és frusztrációk ide vagy oda – a vb harmadik ereje.
És az újoncok. Stoner nagybet?s versenyen van túl, tette a dolgát – amíg tartottak az abroncsok, nagyszer?en. Daniel Pedrosa láthatóan zavarban volt a szél miatt, löködték a motort alatta a légáramlatok, ennek ellenére a kis spanyol helyére tette Marco Melandrit kettejük hatalmas párbajában a hatodik helyért. Az a meccs, tegyük hozzá, az egyenesekben d?lt el a gyári öthengeres javára.
A többiek jobbára csak szenvedtek, leglátványosabban a Suzuki – John Hopkins szabályosan dührohamot kapott, mikor megállt alatta a motor, Chris Vermeulen elgurult a boxig, kétszer nulla. A Kawasakit De Puniet újabb elvesztése keserítette az els? körben, Shinya Nakano ígéretes kezdés után 11. lett, az els? szabadedzéseken remekl? és egyre javuló Kenny Roberts mögött. Jól ment a körülményekhez képest a lábadozó Carlos Checa a privát, Dunlop-talpas M1-gyel. Makoto Tamada és a D’Antin csapat számára dicstelenül ért véget az arábiai kirándulás.
MotoGP Katari Nagydíj, végeredmény
|
|
1. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 43’22.229 Kiestek 71 SUZUKI Chris VERMEULEN AUS 14’08.367 15 laps Az els? körben kiesett 17 KAWASAKI Randy DE PUNIET |
Legutóbbi hozzászólások