EST. 2002

Katar pénteken: Stoner, Barbera, Smith az élen

MotoGP

Az él szempontjából mintha kiesett volna a téli szünet. Stoner ugyanonnan vette fel a lantot, ahová az év végén lerakta. Piszok gyors a srác, nem tudom hányszor írtuk le ezt a tizenkilenc karaktert így egymás után, de bizony nem kevésszer. Akik Ducati-Yamaha párharcot vártak, örülhetnek: igazuk lett. De Dottore „sehol”. Azért idéz?jeles, mert Rossit nem érdemes leírni – és bár furcsa ez, de talán nem is illik… még mindig ? lehet bármelyik futam meglepetés embere. Mégis, csapattársa csúnyán veri. Egészen konkrétan Jorge az, aki ez idáig bármi nem? ellenállást mutat az ausztrál irányába. Az egész hatvanperc alatt egymás idejeire licitálgattak rá, hol tizedekkel, hol ezredekkel, de mindig a limiten használva a gépezetet. A nap végén Lorenzo végül is elégedetten küldi pihen?re az M1-et; magabiztos mosolya fogkrémreklámba is beill?, de mindenesetre sokat elárul. Casey nem kevésbé magabiztos, egyszer?en néha meghökkent?, ahogy tereli az 1-es Desmót: féktávon keresztbe, kanyarba be eleje-hátulja pattog, lapra – lábtartó leér -, nyélgáz, kanyarból kifelé a gép farát kiteszi, és jön a rárontás a következ? ívre. És mindezt kanyarról-kanyarra, szinte kontrollálatlannak t?nik az egész, a stopper dolga viszont rém unalmas: gyakorlatilag csak a tizedt?l kisebb helyiértékeken kell karaktert cserélni. Oké-oké, tudjuk hogy a pénteken semmi nem múlik, de aki már az elejét?l kezdve favorit, az ritkán szokott dobogón kívül végezni a racén. Emlékezzünk csak tavalyra, és ennyi elég.

Pöröly módon mennek a Michelinnel szerelt Yamahák. Lorenzóról már ódáztunk, hát most hadd építsünk várat a Tech3 gárdának. Toseland sokszor a legsoványabb részid?kkel mozgott a kanyargós részeken, a végén viszont valahogy nem adta ki. Edwards utolsó körében virít, ? is az els? szektorokban volt kiemelked?. Egy pásztázó pillantást vetve az eredménylistára egyébként kit?nik, a Bridgestone böcsületét egyel?re Stoner tartja. Van még egy hatodik Angelis, meg nyolcadik Doki, és ett?l lefelé csak azért vannak többségben a japán márka „alkalmazottjai”, mert elfogytak a michelinesek. Szóval lassan az elvakultaknál is kezd beérni a savanyú sz?l?, lehet nem tökvéletlenül lett Casey vébé els?. Példának okáért a Ducati ismét csak az ? kezében muzsikál, a szatellit csapat és Marco játéka fülzsíroldó mód hamis. Gyakorlatilag a kawasakisokkal kézen fogva boxolnak az utolsó helyeken.

Rossi: „ …lehet, hogy nem voltam rekordkörön, de teljesen normális tempóban mentem.”

Mindközül a legpechesebb a Repsol alakulat, akik az idei vázba mókolt tavalyi er?forrással vágnak neki a hétvégének. Bár Hayden nagyobb hátrányban van, de legalább egészséges. Pedrosa az edzés felénél lebádicsekkelte Rossi farokidomát, és egy kaszkad?rszer? félcsavarral végigszántotta a m?füvet. Maga a szituáció egyébként talányos, Rossi valami versenyszimuláció-szer?n dolgozott, de Dani olyan sebességgel érkezett rá, ami szinte elképzelhetetlen, ha a 46-os tényleg gyorskörön volt. Summa summárum, a kis spanyol kinn a kavicságyban. A történtek után Rossi felé intézett gesztikulációját bet?kké transzformálni nem vágyam – gondolom mindenki kitalálja, milyen mértékben volt értetlen és egyben dühös a HRC reménysége. A boxban csuklója már kezelésre szorult, állítólag meg is sérült. Lehet, ? a fájdalomcsillapító okozta tompa mámorban fogja húzni a vasárnapi gázt.

Mint már mondtuk, Valentino egyel?re langymeleg, mint a katari éjszaka maga. Az els? szabadedzésen még kis hátránnyal negyedik, a másodikon közel másodperces összrontással kilencedik. Pneumatikus szelepvezérlés ide, nem kell nekünk screamer oda, topszpídben él a tavalyi hátrány. Persze erre (még) nincs fogva diadalvesztés, mindenesetre a Ducati fejleszt?részlege délutáni ajándékfagyit érdemel a foglalkozás végén. Jogtalanul feledkezünk meg Doviziosóról, az elején nagyon imponáló teljesítményt nyújtott, de a vége felé is az élmen?k között motorozott. Holnap már – bár még nem pontokért, de – élesben megy majd a dolog.

MotoGP els?- és második szabadedzés, kombinált eredmények

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1:55.442
2. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 1:55.453
3. James Toseland GBR Yamaha Tech 3 (M) 1:55.812
4. Colin Edwards USA Yamaha Tech 3 (M) 1:55.942
5. Andrea Dovizioso ITA JiR Scot Team (M) 1:55.963
6. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 1:56.120
7. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP (M) 1:56.234
8. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 1:56.269
9. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1:56.279

10. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1:56.478
11. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1:56.922
12. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 1:57.011
13. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1:57.045
14. John Hopkins USA Kawasaki Racing Team (B) 1:57.085
15. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 1:57.091
16. Toni Elias SPA Alice Team (B) 1:57.311
17. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 1:57.934

18. Sylvain Guintoli FRA Alice Team (B) 1:58.500

125

A szívünknek legédesebb kategóriában kedvencünk még nincs a t?zben. Talmácsi egyel?re második soros, ez önmagában nem vész, viszont biztatóbb lenne, ha Bradley – apró bukása ellenére – nem pörkölne kilenc tizedet a magyarnak. Pedig ezt teszi. Gyors a brit apriliás, aki ezzel a vörös kócos frizuval és szepl?s arcával, Rossi után szabadon egyszer?en „Pumukli 2” lehet. Smith már most maradandó nyomot hagyott: pályacsúccsal zárta a pénteket, így a Losailon pályázó nyolcadliterest hajtóknak most már vele kell elbánniuk. ‘Az év els? id?mér? edzése nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna, de holnap
javítani fogok az eredményemen. Egyes kanyarokban pattogott a motor hátulja, és ez
súlyos tizedekbe került. Ha tudok faragni a körid?mb?l, és azt állandósítani tudom,
akkor a vasárnapi versenyen jó teljesítményre lehetek képes. Érzem magamban és a
csapatomban az er?t, leszünk ennél még jobb helyen is ezen a hétvégén.’ – nyilatkozta Gábor péntek éjjel. Reménykedjünk valami jobban a szombati napra!

Kisebb meglepetés még Danny Webb második helye, ennyit számít az üt?képes technika (ezt mi ne tudnánk Talma hondázása után?), de ? már három tizedes távolságra került. Mögötte Gáborunkkal bezárólag a szokásos nevek, közülük Di Meglio volt emlékezetes a pár nappal ezel?tti teszten. Egyedül Gadea hiányzik az élparádéból, hét eleji bukása is nyilván hátráltatja, de a mostani QP1 els? pár percében megint perecelt; megint nem a legjobbkor. Így ideje még limiten kívül esik – egyáltalán nem biztos sajnos, hogy ez versenytempóvá érhet holnapután estig.

125 els? id?mér? edzés

1. Smith (Aprilia) 2:05,286
2. Webb (Aprilia) +0.307
3. di Meglio (Derbi) +0.504
4. Corsi (Aprilia) +0.810
5. de Rosa (KTM) +0.923
6. Cortese (Aprilia) +0.932
7. Talmacsi (Aprilia) +0.976
8. Terol (Aprilia) +1.327
9. Bianco (Aprilia) +1.416
10. Vasquez (Aprilia) +1.423
11. Redding (Aprilia) +1.524

250

A negyedlitereseknél folytatódik a Barbera-show. Nem kicsi az elszántság, a megüresed? helyekre b?ven akad pályázó. Immár négyen is képesek voltak arra, amit a hét elején csak Pasini tudott: 2 percen belülre kerülni. Ennyit fejl?dnek négy nap alatt a csapatok, nem semmi. Az újoncok közül egyébként csak Mattia képes potens id?t motorozni. Pesek egyel?re középszer?, Faubel a tavalyi szóháborúzós f?szerepl?zése után 250-ben csak kapirgál. Ez vajon meddig marad így? Bronzos Bautista, akit egyértelm?en az idei cím legnagyobb esélyeseként tart számon a szakma.

A provizionális els? sort Simoncelli zárja, milyen kár, hogy csapattársa Locatelli most nem annyira impresszív, mint pár napja. S végül ne feledkezzünk meg az örök riválisokról, Kallioról és Lüthir?l; nem gondolom, hogy hátulról készülnek végigmozizni a vasárnapi párbajt.

250 els? id?mér? edzés

1. H.BARBERA – APRILIA – 1’59’739

2. M.PASINI – APRILIA – 1’59’863
3. A.BAUTISTA – APRILIA – 1’59’880
4. M.SIMONCELLI – GILERA – 1’59’977
5. T.LUTHI – APRILIA – 2’00’108
6. M.KALLIO – KTM – 2’00’557
7. A.DEBON – APRILIA – 2’00’639
8. R.LOCATELLI – GILERA – 2’00’737
9. H.AOYAMA – KTM – 2’00’865
10. Y.TAKAHASHI – HONDA – 2’00’881
11. A.ESPARGARO – APRILIA – 2’01’026
12. J.SIMON – KTM – 2’01’147
13. L.PESEK – APRILIA – 2’01’215
14. K.ABRAHAM – APRILIA – 2’01’549
15. H.FAUBEL – APRILIA – 2’01’672
16. F.LAI – APRILIA – 2’01’724
17. M.POGGIALI – APRILIA – 2’02’054
18. A.BALDOLINI – APRILIA – 2’02’157
19. R.WILAIROT – HONDA – 2’02’847
20. I.TOTH – APRILIA – 2’03’538
21. E.LAVERTY – APRILIA – 2’03’557
22. M.HERNANDEZ – APRILIA – 2’04’737
23. D.TATA PRADITA – YAMAHA – 2’05’788

ugrás fel