125
Minden szempontból remek második id?mér? edzést hozott a nyolcadliteresek egymásnakfeszülése Katarban: egyrészt izgalommentességre nem panaszkodhatott senki fia, aki a sportesemény megtekintése mellett döntött, másrészt a kategória címvéd?je, Gáborunk a második helyen zárta a turnust a brit ifjonc Bradley Smith mögött (mindösszesen 66 ezreddel volt gyorsabb a Pasini-utód tinédzser), azaz els? sorból várhatja a vasárnap esti versenyt. Egyben bebizonyosodott: az eddigi, gyengébbnek elkönyvelt és a masszmédia által ‘lecsakozott’ részeredmények (így a Q1 hetedik helye) mögött rengeteg érdemi munka van. Márpedig a vérprofi sportoló ismérve a hatékony formaid?zítés. Et voilá.
Az angolok mindenesetre már a spájzban vannak. Smith elég korán – már az el?szezon alatt – megkezdte a maga menetelését, talán nem mondunk nagy marhaságot azzal, hogy ? lehet Talmácsi egyik legkomolyabb kihívója az idén. A pole pozíció a kis Bradley-é, az már más lapra tartozik, hogy miért kell a mobil klinikán ünnepelni az els? rajtkockát: a Polaris Aprilia a leveg?be katapultálta a fiatalembert, aki aztán a bukótérbe huppant. De ni’, a negyedik helyen egy másik brit matuzsálem, a tizenhatodikat taposó Scott Redding – a derbis francia Mike Di Meglio mögött. Így fest az els? sor. Egyébként nem Redding a legifjabb angol, hanem a pénteki idején javítani nem tudó, így ötödik vonalas, tizenöt esztend?s Danny Webb. Új hullám?
Raffaele De Rosának biztosan. A nápolyi származású pilóta, aki a mez?ny egyetlen dél-itáliai versenyz?je, szépecskén kiismerte a KTM-et, ami sosem volt rossz motor a 125-ben, f?leg nem Katarban. Második sort ér? id?vel zárt az asparos csapattárs, Sergio Gadea, aki a szabadedzéseken esett, és rásérült korábbi kulcscsont-rándulására. Simone Corsi tizedikként hagyja el a pástot id? el?tt, úgyszintén bukás miatt.
125, Q2
|
|
1. APRILIA Bradley SMITH GBR 2’05.242 |
MotoGP
Három michelines Yamaha és két újonc az élen, szinte hihetetlen. A rajtsorrendr?l dönt? edzésen szárnyaltak a francia egykörös gumikkal szerelt masinák. Talán vasárnap este a versenyen lesz némi változás e tekintetben. Az viszont még odébb van: most legalább sz?k huszonnégy óra látens ünneplést érdemeljen meg Jorge a kett?ötvenb?l a nyalókás bukósisakjával és a fekete zászlajaival, amiket mindig mindenhova t?z. Max Biaggi m?velt utoljára hasonlót 1998-ban újoncként Suzukában: jött és megnyerte az id?mér?t, majd, más kérdés, magát a versenyt is. Lorenzo a küldetés els? felét már teljesítette, a másodikat abszolválni hatalmas bravúr lenne. Annyi bizonyos, hogy a srác gyorskörön nem fél az öregördögt?l sem, meg az is, hogy nem kicsit, nagyon tudta alkalmazni kis kategóriás szezonjai alatt azt a taktikát, aminek a lényege egy jó rajt meg egy lendületes szökés.
James Toseland második helye a Tech 3 Yamahával legalább ugyanekkora szenzáció. Az angolok tényleg a spájzban vannak. Az amerikai iskola legsikeresebb reprezentánsa ezen az estén pedig Mr. Colin Edwards volt, aki visszafiatalodott vagy másfél évtizedet. Felszívták magukat a srácok. Megtette ezt Casey Stoner is, aki negyedik, azaz a második vonal elejér?l várhatja a rajtot; a Bridgestone-ok azonban nem vették fel a versenyt a francia konkurenciával. De ne feledjük, ez még csak az els? menet volt. Stonerrel az igen ügyes Randy De Puniet (a legjobb hondás) és a 2007-es gyári RCV-t használó Nicky Hayden osztják meg a sort.
Három Yamaha az elején, de nincs köztük a 46-os rajtszámú. Egyel?re a gumigyártó-váltásból nem sokat profitált a Doki, de hát eddig gyakorlatilag semmi nem történt még. Emiatt aztán nem is sorolhatjuk a csalódottak közé Valentinót: ismerjük ?t. Azért jó lesz vigyáznia, mert legjobb pajtása, Pedrosa mell?le-mögüle rajtol. A suzukisok a középmez?ny alján, a Kawasakival a sérülése után magát valamelyest összeszed? Hopkins tizedik, West viszont sereghatjó. Melandri hátulról a harmadik a gyári Ducatival – ez krízis? Igen, ez az. Nem kell félrebeszélni itten, a 2’8-as lemaradás többet mond minden szónál, meg a nettó kett? szekundum is Stonerhez mérve.
MotoGP, a rajtrács összetétele
|
|
1. YAMAHA Jorge LORENZO SPA 1’53.927 |
250
A tesztpilótai munkakörben eltöltött dolgos évek után Alex Debon számára végre újra adott a lehet?ség, hogy megmondja a magáét: és ? nem habozik élni a sansszal, övé a pole Barbera, Bautista és Kallio el?tt. A Lorenzo által üresen hagyott helyre becserélt 32 esztend?s pilóta, aki kerek tíz éve mutatkozott be a 250-ben, most gond nélkül viszi tovább a csapat hagyományait. Az egész edzésen a hispán a hivatalos nyelv, az els? sorban csak a b? három tizedet kapó finn KTM-es legény, Kallio a kakukktojás. Szóval készíthetjük a fülünket a királyi himnusz fülbemászó taktusaira, bár…
…elkiabálni nem kéne semmit. A második sorban egy elégedett Mattia Pasini foglalhat helyet, aki ugyan nem javít péntek esti idején, de bemutatkozásnak ez is megteszi. Simoncellinél mindenesetre jobbat megy a honfitárs. Thomas Lüthi egyértelm? hátrányban van kontaktlencséje, Takahashi pedig Hondája okán. A japán mégis szinte olyan gyors, mintha ? is Apriliával menne. Lábadozva, az ikszedik sanyarú m?tét után elismerésre méltó teljesítmény ez. Locatelli látványos eséssel kezdett, bátorságáért azonban minden tiszteletünk az övé: ‘A tavalyi jerezi balesetem rányomta a bélyegét az egész szezonra. Harminckét évesen gyári pilótának lenni álomszer? volt, de ez az álom egy pillanat alatt szertefoszlott. Két hónappal a borzalmas balesetem után már visszatértem a pályára, ami csodaszámba megy, de a testi állapotom nem engedte meg, hogy a lehet? legjobbat hozzam ki magamból. A bizalom, amit mindvégig élveztem a Gilera részér?l, hatalmas er?t adott nekem, hogy az a Roberto legyek, aki mindig is voltam. Mindezek mellett fizikailag is csúcson kell lenni az eredményességhez, ezért újabb bokam?tétnek vetettem alá magam. Tudom, hogy az én koromban nem mindenkinek jár ilyen lehet?ség, mint most nekem. Készen állok a világbajnoki szezonra, hiszek magamban, és meg akarom mutatni, mennyit érek. A Loca, akit ismertek, sosem vonult vissza és most sem fog.’
Locatelli személyében végtelenül szimpatikus sportembert ismertünk meg, mikor a Tóth csapat Apriliájával versengett a helyezésekért. Bárhol is fejezze be az idényt, ? már megnyerte a maga viadalát. A magyar csapat színeiben (pöttyeiben) most Hector Barberáért szoríthatunk, aki az el?jelek alapján stabil résztvev?je lesz az élbolynak. Tóth Imre kezdése egyel?re nem túl acélos, 2’04’102-es köre a 22. helyre elég.
250, Q2
|
|
|
Legutóbbi hozzászólások