Rossi egy pályaelhagyással nyitott, majd nem sokkal később megdöntötte a Losail pályarekordját – Carlos Checa tavalyi pole pozíciós idejét. A reggel során, mikor senki nem volt képes 2’01 alá menni, a hétszeres világbajnok 1’58"714-et motorozott. Valentino géniuszán kívül sok más fontos dolog is kiderül a számokból: például hogy a Michelin igen versenyképes az extrémnek is nevezhető arábiai körülmények között. És hogy a Yamaha M1 fantasztikusan alkalmazkodott – szinte az első pillanatban – a pályához. Mutatja ezt a napi második Toni Elias (Fortuna Yamaha) ideje is, amely csak 146 ezreddel marad el Rossiétől.
De ez a csütörtök volt az igazsg napja Sete Gibernau számára is, aki tavaly éppen Katarban aratta azóta is utolsó futamgyőzelmét. A feltámadás nem csütörtökön jött el a spanyolnak: tizenkettedik idő, több mint másfél mp az elsőtől. Miközben Setét egyre több pusmogó hang a Ducatival házasítja 2006-ban, egyre kevesebben értik, vajon mi van vele. Egyébként Hayden Hondája is három tizedes hátrányban van – az amerikaié az egyetlen 211, amely az első hatban végez a nyitónapon – Melandri 7., Biaggi 9. Az első hatban vannak viszont a Ducatik, megelőzve Colin Edwards-t. Hogy a bridgestone-osok mire mennek, lesz-e esélyük újabb dobogós helyekre – netán győzelemre – hamarosan kiderül.
Jacque nem sokáig motorozott az első napon: a Kawasaki beugrója a reggeli szabadedzéseken esett el és rándította meg durván a hátát, lehetséges, hogy a gerince is sérült. Jelenleg a dohai kórházban van kivizsgáláson.
Katar, MotoGP: els? napi szabadedzések
|
|
1. V.ROSSI ITA 1’58.714 YAMAHA |
Legutóbbi hozzászólások