Valentino Rossi nagy csatában megszerezte tizedik futamgy?zelmét 2005-ben: ? az egyetlen Yamaha-pilóta, akinek ez sikerül. Ez volt a legjobb módszer a tavalyi rossz emlékek feledtetésére. Második a h?siesen küzd? Marco Melandri, majd Hayden és Edwards.
Rossi mindennél jobban szeretett volna gy?zedelmeskedni a katari pályán: egyrészt, hogy sikerrel és er?demonstrációval folytassa a már megnyert 2005-ös szezont, másrészt, hogy a tavalyi rossz emlékeket feloldja. Küldetésében társául szeg?dött egy különösen versenyképes Yamaha M1, amellyel meg tudott valósítani egy klasszikus Rossi-futamot. Biztos, hogy az évad egyik legszebb MotoGP-meccsét láthattuk a sokat szidott Losailon, ami egyben ki is emelheti a homok fogságából az arab ringet. Talán jöv?re a helyszínre is több néz? látogat ki, mint a Tatabánya-Diósgy?r magyar bajnokira.
Melandri minden t?le telhet?t megtett. Kiemelked?en jól készítették fel az RCV-t erre az összecsapásra, maga a pilóta pedig határozottan, pozívív értelemben véve agresszíven, motiváltan vezetett, de ez sem volt elég. Akárcsak Hollandiában, most is egyedül ? tudta komolyan tartani és megszorítani a hétszeres világbajnok Doktort. Megérdemelt Nicky Hayden dobogós helye is, míg Sete Gibernau – nem el?ször az évben – csak önmagát okolhatja a csalódásszagú ötödik pozícióért. Rontott, s dicséretére legyen mondva, hogy visszaállt ügyesen a versenybe, de a sikert?l nagyon távol volt, és sokadszorra adta tanújelét bizonytalanságának. Talán túl gyorsan akart túl sokat a spanyol, aki pontosan egy éve, pontosan Katarban nyert utoljára GP-t.
A Honda egyúttal elszalasztotta jubileumi, 600. gy?zelmét – nem jött össze sem a 125-ben (naná!), sem a 250-ben. Ennek ellenére két aranyszárnyas pilóta is felállhatott a királykategória dobogójára. Ugyanígy igaz, hogy a népes Honda-gárdából vannak, akiknek kezd egyre rosszabbul állni a szénájuk. Például Max Biagginak. Az olasz elektronikája megkergült, bár Massimiliano egyébként sem nagyon rúghatott volna labdába. Barros csak kilencedik, újabb középszer? hétvégén van túl. Hogy a motor hibája pontosan mi, azt maguk a bennfentesek sem tudták megmondani – gumik, vezérlés, beállítások? S a többi néma csend.
Nem folytatódott a Ducati menetelése sem, vagy legalábbis nem úgy, ahogyan Japánban és Malajziában diktálták az iramot a bolognaiak. Az edzéseken megfoghatatlan volt Capirossi, a versenyen már emberi oldalát mutatta – egyéni hibájának okán csak tizedik Capirex, Checa a hatodik helyre hozta a Desmót. A Bridgestone nem volt fölényben a katari forróságban – az els? gumi szilárdan tartotta magát, ám a hátsóval voltak problémák: a kanyarokban lehetett igazán látni, hogyan veszít tapadást a motor hátulja. De nem csüggednek, Phillip Islanden újra az élre törnek, mondják.
Nakano szép eredménnyel zárja ezt a futamot, a folyamatosan javuló Eliast el?zi meg a Kawasaki japánja. Ami pedig a beugró Shane Byrne-t illeti: bajosan fog újra a Honda Pons RCV-je közelébe jutni a katari produkciója után.
És az lesz aztán az igazi menet. A második helyért, a mondialitóért vívott harc ugyanis érdekes fordulatot vett: Biaggi 159, Melandri 157, a ma a negyedik hellyel megeléged? és nem sokat kockáztató Edwards 152, Hayden 150, Capirossi 148, Barros és Gibernau 129 illetve 126 – ez az állás a dohai csata után. Ja. Rossi 306 ponttal els?.
MotoGP Katari Nagydíj, végeredmény
|
|
1. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 43’33.759 Kiestek |
Legutóbbi hozzászólások