EST. 2002

Katar: Rossi tizedik sikere idén

Valentino Rossi nagy csatában megszerezte tizedik futamgy?zelmét 2005-ben: ? az egyetlen Yamaha-pilóta, akinek ez sikerül. Ez volt a legjobb módszer a tavalyi rossz emlékek feledtetésére. Második a h?siesen küzd? Marco Melandri, majd Hayden és Edwards.

Rossi mindennél jobban szeretett volna gy?zedelmeskedni a katari pályán: egyrészt, hogy sikerrel és er?demonstrációval folytassa a már megnyert 2005-ös szezont, másrészt, hogy a tavalyi rossz emlékeket feloldja. Küldetésében társául szeg?dött egy különösen versenyképes Yamaha M1, amellyel meg tudott valósítani egy klasszikus Rossi-futamot. Biztos, hogy az évad egyik legszebb MotoGP-meccsét láthattuk a sokat szidott Losailon, ami egyben ki is emelheti a homok fogságából az arab ringet. Talán jöv?re a helyszínre is több néz? látogat ki, mint a Tatabánya-Diósgy?r magyar bajnokira.

Melandri minden t?le telhet?t megtett. Kiemelked?en jól készítették fel az RCV-t erre az összecsapásra, maga a pilóta pedig határozottan, pozívív értelemben véve agresszíven, motiváltan vezetett, de ez sem volt elég. Akárcsak Hollandiában, most is egyedül ? tudta komolyan tartani és megszorítani a hétszeres világbajnok Doktort. Megérdemelt Nicky Hayden dobogós helye is, míg Sete Gibernau – nem el?ször az évben – csak önmagát okolhatja a csalódásszagú ötödik pozícióért. Rontott, s dicséretére legyen mondva, hogy visszaállt ügyesen a versenybe, de a sikert?l nagyon távol volt, és sokadszorra adta tanújelét bizonytalanságának. Talán túl gyorsan akart túl sokat a spanyol, aki pontosan egy éve, pontosan Katarban nyert utoljára GP-t.

A Honda egyúttal elszalasztotta jubileumi, 600. gy?zelmét – nem jött össze sem a 125-ben (naná!), sem a 250-ben. Ennek ellenére két aranyszárnyas pilóta is felállhatott a királykategória dobogójára. Ugyanígy igaz, hogy a népes Honda-gárdából vannak, akiknek kezd egyre rosszabbul állni a szénájuk. Például Max Biagginak. Az olasz elektronikája megkergült, bár Massimiliano egyébként sem nagyon rúghatott volna labdába. Barros csak kilencedik, újabb középszer? hétvégén van túl. Hogy a motor hibája pontosan mi, azt maguk a bennfentesek sem tudták megmondani – gumik, vezérlés, beállítások? S a többi néma csend.

Nem folytatódott a Ducati menetelése sem, vagy legalábbis nem úgy, ahogyan Japánban és Malajziában diktálták az iramot a bolognaiak. Az edzéseken megfoghatatlan volt Capirossi, a versenyen már emberi oldalát mutatta – egyéni hibájának okán csak tizedik Capirex, Checa a hatodik helyre hozta a Desmót. A Bridgestone nem volt fölényben a katari forróságban – az els? gumi szilárdan tartotta magát, ám a hátsóval voltak problémák: a kanyarokban lehetett igazán látni, hogyan veszít tapadást a motor hátulja. De nem csüggednek, Phillip Islanden újra az élre törnek, mondják.

Nakano szép eredménnyel zárja ezt a futamot, a folyamatosan javuló Eliast el?zi meg a Kawasaki japánja. Ami pedig a beugró Shane Byrne-t illeti: bajosan fog újra a Honda Pons RCV-je közelébe jutni a katari produkciója után.

És az lesz aztán az igazi menet. A második helyért, a mondialitóért vívott harc ugyanis érdekes fordulatot vett: Biaggi 159, Melandri 157, a ma a negyedik hellyel megeléged? és nem sokat kockáztató Edwards 152, Hayden 150, Capirossi 148, Barros és Gibernau 129 illetve 126 – ez az állás a dohai csata után. Ja. Rossi 306 ponttal els?.

MotoGP Katari Nagydíj, végeredmény

1. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 43’33.759
2. Marco MELANDRI
ITA HONDA 43’35.429
3. Nicky HAYDEN
USA HONDA 43’39.295
4. Colin EDWARDS
USA YAMAHA 43’48.496
5. Sete GIBERNAU
SPA HONDA 43’54.190
6. Carlos CHECA
SPA DUCATI 44’05.191
7. Shinya NAKANO
JPN KAWASAKI 44’06.742
8. Toni ELIAS
SPA Fortuna YAMAHA 44’13.647
9. Alex BARROS
BRA HONDA 44’15.551
10. Loris CAPIROSSI
ITA DUCATI 44’18.011
11. Kenny ROBERTS
USA SUZUKI 44’22.504
12. Roberto ROLFO
ITA DUCATI 44’35.750
13. Shane BYRNE
GBR HONDA 44’38.564
14. Ruben XAUS
SPA YAMAHA 44’47.583
15. James ELLISON
GBR WCM BLATA 45’42.401
16. Franco BATTAINI
ITA WCM BLATA 43’59.063
17. John HOPKINS
USA SUZUKI 44’38.818

Kiestek
Makoto TAMADA
JPN HONDA 34’21.723
Max BIAGGI
ITA HONDA 12’32.752

ugrás fel