Potyognak a rekordok Katarban és remekül mennek a 800-as gépek. A MotoGP-sek csütörtöki eredményei idén sem számítanak a rajtfelállás eldöntésében, mégsem teljesen jelent?ség nélküliek. A nyitónap legnagyobb feladata az volt a királykategóriások számára, hogy kiválasszák azt a két vagy három megfelel? gumit, amit a versenyen használhatnak majd. Minden pilótának 31 darab abroncs áll rendelkezésére, ebbe beleértend?ek a gyorskörre való puha gumik is: nem csoda, hogy a csapatok els? dolga a futamra szánt kerekek definiálása volt. No de száraz szabálymorzsolgatás helyett nézzük a szép dolgokat: megvolt Valentino Rossi els? motorozása Fiat-színekben. Megállapítható, hogy csak az M1 fényezése és a szponzor neve változott, a Doki klasszisa maradt a régi. Második helyen ráadásul a csapattárs Colin Edwards az FP1 és az FP2 összesítésében, úgy, hogy a texasi nyerte a reggeli szabadedzést. A Yamahák már az el?szezonban is óriási formában voltak a Doha-közeli pályán, ez jottányit sem változott.
Inkább meglep? Casey Stoner harmadik helye: a fiatal ausztrál nagyszer?en érzi magát a Ducati nyergében és végre a motor elejével sincs baja – nem úgy, mint tavaly. És micsoda visszatérés John Hopkins részér?l! A Suzuki versenyz?je épp ezen a ringen sérült meg hatalmas esés után, s most egy negyedik hellyel jelzi: felépült. Hopper délutánra javított id?eredményén – szemben például Edwardsszal és Stonerrel, akik nem. A Rizla mögött jönnek a hondások a napi sorban: el?bb Carlos Checa az LCR motorján, majd Daniel Pedrosa a gyári RC212V-vel és Marco Melandri a Bridgestone-talpas aranyszárnyassal. Macio jobbat ment Capirossinál a nyitónapon – utóbbi nyolcadik, 8 tized lemaradással.
Az els? tízt?l lefelé a hátrányok egyre nagyobbak, szekundum fölöttiek, ami soknak számít ezen a pályán. Pénteken javíthat Nakano, Barros, Vermeulen és e Puniet. Borzasztó napon van túl a világbajnoki címvéd? Hayden, aki egyel?re nem találja a hangot motorjával és csak tizenötödik… Az ilmorosok megel?zték a dunlopos M1-gyel közleked? Tamadát. Andrew Pitt szerint az új motorblokkot jobban ki lehet használni, a paripa pedig szépen fejl?dik. És tényleg: pár hete még négy másodpercet kaptak az elejét?l, most már csak hármat.
Katar, szabadedzések, MotoGP: az összetett eredmények (FP1-FP2)
|
|
1 V.ROSSI ITA YAMAHA 1’56.787 1’56.464
Pole Position: 2006 Casey STONER 1’55.683
|
Legutóbbi hozzászólások