EST. 2002

Katar, zárónap: Dani az élen, Hopkins összetörte magát

Eljött a harmadik, egyben utolsó tesztnap a Losailon, amelynek során a pilóták a puha gumikat és gyorskör-beállításokat is elkezdték próbálni. E téren Dani Pedrosa bizonyult a legjobbnak az RC212V-vel, 1’55’471-et írva a táblára (ez új pályacsúcs), de a HRC-s spanyol a versenyszimulációban is sorra hozta az 1’57 körüli fordulókat.

Mögötte John Hopkins a zárónapi programra feljavuló Suzukival – ám Hopper mégsem örülhet eredményének. A kora délutáni órákban jelent meg az els? tudósítás-foszlány, mely arról számolt be, az amerikai hatalmasat esett és azonnal kórházba kellett szállítani. Soft gumikat tesztelt, egy 1’55’825-ös kör után (ez két tized híján Stoner tavalyi pole-rekordja) bukott: a 13-as kanyarban ledobta magáról a motor.

A baleset körülményei tisztázatlanok, de sokan valószín?sítik, hogy az új fejlesztés? gumik kiszámíthatatlansága közrejátszhatott. Hopkinst azonnal megröntgenezték, és az els? – nem hivatalos – értesülések szerint csuklója és bokája is törött (pontosítás lesz még, ez biztos). A soron következ? jerezi Irta-teszten biztosan nem lesz ott, ami a március 10-i világbajnoki indulását illeti, Paul Denning csapatf?nök szerint rajthoz áll a nyitányon a kaliforniai motoros.

Az új Bridgestone-ok tehát felemásan debütáltak: Hopkins áldozatnak tekinthet?, de gyorsaságához nem férhetett kétség. A mindeddig csöndben megbúvó Alex Hofmann a negyedik helyre hozta a Pramac csapat Ducatiját, éppen az els? két nap egyeduralkodói, a gyári yamahások közé. Randy De Puniet hatodik id?t mért a Kawasaki nyergében (Jacque keveset motorozott, és akkor is ilmori lassúsággal). Loris Capirossi viszont jobbára csak küszködött az új borításokkal, és nyilván a nálánál lényegesen rutintalanabb Stonernek is kell még id?, hogy ‘értelmezze’ a kvalifikációs talpakat. Marco Melandrinak amúgy is újak a japán gumik, a középmez?nyt er?sít? Maciónak van mit szoknia, de nem panaszkodik.

A lenti körid?k önmagukért beszélnek, ám a versenyszimulációkhoz nem árt egy kis kommentár. Pedrosa mögött Capirossi volt a leghatékonyabb ebben a m?fajban, míg ebben a speciális összevetésben Valentino Rossi végzett a harmadik pozícióban. Érdekes, hogy a Doki szinte mesterkélt lassúsággal kezdte meg és fejezte be a szimulációt. Problémák adódtak, vagy ez is a taktika része? Ha a csapattárs Edwards teljesítményéb?l kéne következtetni, inkább az els? változat t?nik valószín?nek: az els? két napon ellenállhatatlan texasi – amellett, hogy kipufogócsere miatt kényszerszünetet kellett tartania – elég magas körid?ket produkált. Aztán ki tudja… Folytatás Jerez de la Fronterában, visszatérés Katarba március 10-én, akkor már élesben, vb-pontokért.

Harmadik (utolsó) nap, hivatalos id?eredmények

1. Pedrosa (Honda-Repsol) 1.55.471
2. Hopkins (Suzuki-Rizla) 1.55.825
3. Rossi (Yamaha) 1.55.954
4. Hofmann (Ducati-Pramac) 1.56.315
5. Edwards (Yamaha) 1.56.371
6. De Puniet (Kawasaki) 1.56.753
7. Capirossi (Ducati-Marlboro) 1.56.807
8. Stoner (Ducati-Marlboro) 1.56.834
9. Barros (Ducati-Pramac) 1.56.950
10. Melandri (Honda-Gresini) 1.56.980
11. Nakano (Honda- Konica Minolta) 1.56.980
12. Tamada (Yamaha-tech 3) 1.57.232
13. Elias (Honda-Gresini) 1.57.246
14. Hayden (Honda-Repsol) 1.57.269
15. Vermeulen (Suzuki-Rizla) 1.57.365
16. Roberts jr. (Honda-KR) 1.57.408
17. Checa (Honda-LCR) 1.57.497
18. Giuntoli (Yamaha-Tech 3) 1.58.379
19. Ito (Ducati) 1.58.974
20. Pitt (Ilmor) 2.00.455
21. Jacque (Kawasaki) 2.02.081
22. McWilliams (Ilmor) 2.02.612

ugrás fel