EST. 2002

Katarban tesztel a MotoGP, els? nap

Katarban a vasárnappal együtt három napig tesztel a MotoGP. Éjjeli esemény lesz ez is, ami annyit tesz, hogy a motorosok helyi id? szerint 18 és 24 óra között használhatják a pályát (az id?eltolódás két óra, azaz magyar id? szerint a tesztintervallum 16-22 óra). Az id?járás nem nevezhet? ideálisnak a nyitónapon: két órával a kezdés el?tt húsz fok volt a Losail környékén, ámde er?sen fújt a szél, a tapadási viszonyok pedig kimondottan csapnivalóak voltak.

A vb idei nyitóversenye április 12-én éppen Katarban lesz, emiatt is kiemelten fontos szerepet játszik a csapatok életében ez a teszt. Davide Brivio Yamaha-, és Livio Suppo Ducati-f?nök is hangsúlyozta ezt: az olasz stratégák szerint sorsdönt? lesz ez a három nap. A februári malajziai próbákhoz képest elektronikai újdonságokat vonultat fel az M1 és a GP9, emellett a bolognaiak egy új leng?villát is magukkal hoztak. Stoner csuklójának újabb próba lesz ez, Lorenzo szokhatja a Bridgestone-okat, Hayden folytathatja a Ducati idomítását (és fordítva). Remek morállal jöttek a sivatagba a suzukisok, távoli emlék már csak a tavalyi év, amikor Capirexék a felkészülési szakasz után a ‘régi’ géppel kezdték meg az évet. Egészen más szelek fújnak, ráadásul a jó szereplést látva a Rizla szponzor is visszatért az alakulathoz.

Rossifumi katari kölykök körében, tavaly

Érdekes a helyzet a hondásoknál: a Távol-Keleten Toni Elias volt a leggyorsabbjuk egy több forrás által is frappánsan ‘factory spec’-ként megnevezett motorral. Dovizioso az er?leadást említette a gyári RCV gyengeségeként, Pedrosa pedig térdsérülése miatt id? el?tt hazarepült a maláj tesztelésr?l. A kis spanyol bizonytalan id?szakot él meg, a személyét övez? ‘paddock-pletykáknak’ talán úgy vehetné leghatékonyabban elejét, ha kivágná a rezet. Talján boxtársa szívének kedves helyszínen dolgozhat, hiszen majdnem pont egy éve, 2008. március 10-én, els? MotoGP-versenyén negyedik lett Rossi el?tt a Katari Nagydíjon. De Angelis, De Puniet és Takahashi motorjai mintey 800 fordulattal kevesebbet pörögnek, mint a gyáriak – Tokió ezzel a tiltással kívánja visszavetni privát csapatait… ez szerintünk (és nem csak…) nem kis kitolás, f?leg a dohaihoz hasonló, kilométer-hosszú egyenesekkel megáldott pályákon.

A Yamaha privatistáit nem éri efféle hendikep, mi több: a Tech3 csapaton belül egészséges rivalizálás forr Edwards és Toseland között. A Ducati magánistállói sincsenek hátrányos helyzetben annak ellenére, hogy mindegyikük a tavalyi motorokkal megy: a GP8 gyors és kiforrott darab. Talán Mika Kallio kapta el vele legjobban az érzést, Niccolò Canepától javulást várnak szurkolói. Sete Gibernau kihagyja a tesztet, gyógyuló bal vállára hivatkozva. Az osztály létszáma így 17.

Mert ugye ott van viszont Melandri, aki ráadásul els?ként gurult ki a borzasztó tapadású aszfaltra a fekete Kawasakival, amin a Bridgestone-felirat és a technikai szponzorok nevein kívül más nem szerepel. Teljes rejtély még a tizenöt f?snek mondott csapat összetétele, felépítése (Akashival valami kapcsolat megmaradhatott): a gárda neve Hayate, ami japánul annyit tesz: sebes szél. A vb-n mindenesetre indulnak, ez már biztos. Marco két ugyanolyan ZX-RR felett diszponál, ezek az Ausztráliában Olivier Jacque által tesztelt motor továbbfejlesztett változatai. Macio annyit mondott csak: nem 100%, hogy elindul a bajnokságban, minden ennek a tesztelésnek a kimenetelét?l függ. Az olasz tehát els?ként volt pályán, sorozatban ment nyolc kört, a leggyorsabbat 2’04’045 alatt.

Helyi id? szerint 18 óra 55 perckor piros zászlóval szakították félbe az eseményt, mivel eleredt az es? a sivatagban. Ilyen világot élünk. Az amúgy is rossz tapadás kritikán aluli vált, és az egyébként sem túl bátor versenyz?k testi épségére tekintettel jött az intermezzó. Az egy órában Chris Vermeulen volt a leggyorsabb, miközben a sepangi h?s csapattárs Capirossi még át sem öltözött utcai viseletb?l motorosruhába. Stoner és Pedrosa szintén civilben figyelték az eseményeket, Rossi els? körét töltötte a pályán, mikor leestek az els? cseppek. Folyt. köv.

A helyzet helyi id? szerint vasárnap 19 órakor

1. Vermeulen (Suzuki) in 2’01”843 (5 kör)

2. Hayden (Ducati) 2’02”509 (6)

3. De Angelis (Honda) 2”02”861 (4)

4. Toseland (Yamaha) 2’03”417 (7)

5. Edwards (Yamaha) 2’03”652 (5)

6. Melandri (Kawasaki) 2’04”045 (8)

7. Kallio (Ducati) 2’06”430 (3)

8. Elias (Honda) 2’08”637 (3)

9. Dovizioso (Honda) 2’10”843 (2)

10. Lorenzo (Yamaha) 2’24”832 (1)

ugrás fel