EST. 2002

Kato halála

Hónapok munkája áll abban a vizsgálatban, melyet a Honda kezdeményezett
az idei év áprilisában tragikus balesetben elhunyt Daijiro Kato ügyében.
A felderített két tényez?: emberi hiba és veszélyes pálya. Rengeteg véleményt
hallhattunk a tragédia után, melyek közül azonban egyik sem volt 100%-ig
megnyugtató. Volt, aki a motor túl agresszív setupjában, volt, aki Kato
el?zetes hibás man?verében vélte megtalálni az okot.

A Honda és a Gresini csapat (Kato egykori munkaadója) sosem értettek
egyet ezekkel a teóriákkal, szerintük ugyanis emberi mulasztás miatt történhetett,
ami történt, megtoldva a suzukai versenypálya valóban veszélyes voltával.
Ezért is kérték független szakért?i bizottság vizsgálatát.

Ichiro Kagayama, a tokiói Nihon Egyetem m?szaki karának professzora
volt a vizsgálat vezet?je. Megállapítása szerint Suzuka ringje (mely
egyébiránt a Honda tulajdonában áll) valóban veszélyes volt, de Kato
hibája is kellett a balesethez
. Az ügy a nemzetközi szövetség nyakába is
joggal varrható, mivel az felel a versenyek biztonságárt. Franco Uncini,
a federáció ‘biztonságfelel?se’ pedig szabad utat engedett a GP-nek.

Kérdés, hogy meg lehetett-e volna akadályozni a balesetet

Talán banális, de mégis logikus válasz: igen, ha nem lett volna verseny
Suzukában
. Ami szinte teljesen biztos, hogy senki nem fogja megtudni, mi
játszódott le a végzetes pillanatokban.

ugrás fel