Az idei év nagy szenzációja a Kawasaki kompresszoros Ninja H2 párosa, aminek els? darabját, a pályára készült H2R-t még szeptemberben Kölnben mutatta be a Kawasaki. Milánóra az utcai változat maradt alig kevesebb izgalomtól övezve.
H2R és a H2 blokkja azonos, a különbség, hogy utóbbi utcai használatra van hangolva, 197 lóer?t tud Ram-air nélkül, 207-et Ram-airrel. Összehasonlításképpen a H2R teljesítménye Ram-air nélkül 305 lóer?. A H2 száraz tömege 238 kg, maximális nyomatéka 133,5 Nm.
A kompresszoros blokkon csak kisebb módosításokat hajtott végre a Kawasaki, hogy a motor megfeleljen a zaj- és károsanyag-kibocsátási el?írásoknak, és úgy gyorsul, ahogy semmilyen más, hagyományos blokkos motor nem tud, állítja a gyártó. A kompresszornak köszönhet?en az er?forrás széles fordulatszám-tartományon képes nagy er?t leadni.
A H2 és a H2R térhálós acélváza közös, aminek rövid tengelytávja a Kawasaki szerint pontos irányíthatóságot és nagy sebességnél is stabil futást eredményez. A Kawasaki által most el?ször használt egykarú leng?villa közvetlenül a blokkhoz kapcsolódik, ami tehervisel? elem is egyben.
A motor külsejében kiemelt szerepe van az aerodinamikának, a tükrök a stabilitást fokozzák nagy sebességnél, míg a fejidom alján található „szakáll’ az els? kerék leszorítóerejét növeli.
Elektronikus segédberendezések terén a H2 nem marad el egy lépéssel sem a H2R mögött: a lista kipörgésgátlót, rajtautomatikát, motorfék szabályozást, ABS-t, gyorsváltót és elektronikus Öhlins kormánygátlót tartalmaz.
Az állítható els? és hátsó futóm?ért a KYB felel?s, a fékeket a Brembo szállítja elöl 330 mm-es tárcsákkal, radiális monobloc nyergekkel, hátul 250 mm-es tárcsával.
A gyártó szerint az üléspozíció a H2-n egy árnyalatnyit kevésbé agresszív, mint a sportmotorokon általában, utasülést rajta pedig ne is keressünk.
Érdekes a motor fényezése, egy ezüstion alapú kémiai folyamat adja a motor árnyékban feketének látszó, fényben tükörszer?en csillogó színét.
Kawasaki Ninja H2 2015 | |
---|---|
Motor | ZX1000NFF |
Motortípus: | soros, négyhengeres, folyadékh?téses, négyütem?, DOHC, 16 szelepes |
Henger?rtartalom: | 998 cmł |
Furat x löket: | 76,0 mm x 55 mm |
Kompresszióviszony: | 8,5:1 |
Maximális teljesítmény: | 200 LE @ 11 000 rpm, 210 LE @ 11 000 (with ram-air) |
Maximális forgatónyomaték: | 133,5 Nm @ 10 500 rpm |
Szívórendszer: | Kawasaki kompresszorral |
Gyújtás: | digitális |
Indítás: | Elektromos |
Váltó: | 6 sebességes |
Kihajtás: | Láncos |
Kuplun: | Többtárcsás, nedves, manuális |
Alváz | |
Váz: | Térhálós acél |
Els? felfüggesztés: | 43 mm fordított teleszkópvillák állítható húzó- és nyomófokozati csillapítással, rugóel?feszítéssel |
Els? rugóút: | 120 mm |
Utánfutási szög: | 24ş 50 |
Hátsó felfüggesztés: | Uni-Trak gázos, állítható húzó- és nyomófokozati csillapítással, rugóel?feszítéssel |
Hátsó rugóút: | 135 mm |
Els? fék: | Ř 330 mm dupla tárcsafék négydugattyós radiális nyereggel |
Hátsó fék: | Ř 250 mm tárcsa kétdugattyús nyereggel |
Els? gumi: | 120/70 ZR 17M/C(58W) (Tubeless) |
Hátsó gumi: | 180/55 ZR 17M/C(73W) (Tubeless) |
Méretek | |
Teljes hossz: | 2085 mm |
Teljes szélesség: | 770 mm |
Teljes magasság: | 1125 mm |
Ülésmagasság: | 825 mm |
Tengelytáv: | 1455 mm |
Minimális hasmagasság: | 140 mm |
Menetkész tömeg: | 238 kg |
Üzemanyagtank kapacitása: | 17 l |
Legutóbbi hozzászólások