Két csúcskategóriás túramotor a világ leggyorsabb sportmotorjának alapjaira építve
A Kawasaki egyik erőssége a hatalmas túra cirkálók gyártása, minden széria maga a történelem. Megbízható, gyors és kényelmes motorok amikkel sokan átszeltek már jó pár kontinens. Azonban itt volt az idő, hogy új generáció érkezzen és a japán gyártó ismét kíméletlenül feladta a leckét.
Annak a sportmotornak az alapjaira tervezte az új szériát amivel a Kenan Sofuoglu az Ozman Gazi hídon egy laza 400 km/h-val hasított át.
Persze egy túramotor mellett nem csak a végsebesség a döntő érv, legalább ennyire fontos az erőforrás kezelhetősége, az utas kényelme vagy az elektronikai csomag sokrétűsége.
Nézzük sorba mit kapunk ha a valamelyik H2 verzió mellett döntünk. Az erőforrást átdolgozták, mivel túrázásra kellett optimalizálni ezért alacsony és közép tartományra optimalizálták a nyomatékot amiből így sem maradt kevés. A 147.1 kW {200 LE} / 11,000-es fordulaton véleményünk szerint mindenkit megtud győzni. A folyadékhűtéses, négyütemű soros, négyhengeres Superchargerrel szerelt erőforrás üzemanyag hatékonysága kiemelkedő lett köszönhetően az átdolgozott erőforrásnak. Az eredmény eléréséhez szükség volt motorblokk hőhatékonyságának javítására amit a kompresszió növelésével és új öntött alumínium dugattyúk felhasználásával értek el. A gyári érték 5.7 liter / 100 km, ami egészen elképesztő szám ekkora teljesítmény és tömeg mellett. Az erő leadásában hasznos segítség az alapfelszereltségként szerelt rásegítő és csúszókuplung.
Mindkét modell újra tervezet ülés részt kapott az utas nagyobb kényelme érdekében, növelték a tengelytávot és kialakították a helyet a gyári koffereknek. Minden igényt kielégítő színes TFT panel gondoskodik a megfelelő információ áramlásról a motor és a vezető között.
Az elektronikai csomag rengeteg kényelmi funkció mellett sok hasznos vezetéstechnikai elemet is tartalmaz.
KTRC – 3 módban állítható tracktion control
Power Mode – teljesítmény hangolás az aktuális körülményekhez megfelelően
Tempomat – elektronikus sebességmegtartó rendszer
ECO kijelzés – kedvező üzemanyag-fogyasztást elősegítő jelzés
KIBS – Kawasaki intelligens blokkolásgátló fékrendszer
ABS – blokkolásgátló
Az éjszakai vezetés főleg nagy sebességnél mindig tartogathat meglepetéseket, ezért az útszakasz megvilágítása kiemelkedően fontos egy túramotornál. A Kawasaki Ninja H2 SX világítása a fényes fényszórótól a teljesen új féklámpáig, beleértve a rendszámtábla izzót is – LED.
A legizgalmasabbnak tűnő fejlesztés mégis a kanyar megvilágítását elősegítő fényszóró ami a dőlésnek megfelelően növeli a fény erejét. Alapban 10 fokos majd 20 és 30 fokos szög esetén növeli a fényerőt.
Az első fékek Dupla úszóágyazású ø320 mm-es tárcsák, dupla, radiálisan szerelt, szemben álló 4 dugattyús féknyereggel lettek szerelve míg a hátsó egytárcsás, ø250 mm-es tárcsa, 2 dugattyús féknyereggel.
Az első felfüggesztés ø43 mm-es, fordított teleszkópvilla, rugó-előfeszítéssel, top-out rugókkal, a hátsó Új Uni-Trak gáztöltésű lengéscsillapító, „top-out” rugóval. Nyomófokozati csillapítással, húzófokozati csillapítással, állítható rugó előfeszítéssel. Az Üzemanyag kapacitás 19 liter, az össztömeg pedig 259 kg
Szinek: Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black (SE), Metallic Carbon Gray / Metallic Matte Carbon Gray
Legutóbbi hozzászólások