Hogy milyen útra kíván lépni a Kawasaki, már néhány éve világossá tette: Akashiban er?sen építenek az új formákra, a technológiára, a klasszis teljesítmény pedig szinte elengedhetetlen. Mindegy, hogy sportmotorról vagy túragépr?l van szó, a Kawa kínosan ügyel arra, hogy modelljei a rekordszámú lóer?t és a legnagyobb végsebességet szállítsák a piacra. Minden jel arra utal, hogy ez a 2008-ban érkez? GTR 1400 esetében sem lesz másképp. |
Monogramja révén van rokoni szál az immár historikus GTR 1000-rel, amely annak idején Európa több országában szép sikerrel fogyott, de egyértelm? a szoros kapcsolat a tavaly Párizsban megismert ZZR-1400-zal (már a ZZ-R bemutatóján esett szó egy túramotor-leszármazott elkészítésér?l… íme). Ennek megfelel?en a GTR egyik legnagyobb m?szaki újítása a váz, ami alumínium gerincszerkezet: az els? GT motor ezzel a monococque vázmegoldással.
A blokk is a ZZ-R-b?l érkezik, adatairól nincs még semmiféle adat, az tudott, hogy a VVT (Variable Valve Timing) szelepvezérlés alkalmazása hivatott a túramotor- sághoz passzoló er?leadást szavatolni.
További nagy módosítások a kardán végáttétel használata és a 4-2-be kipugó- rendszer leváltása: a GTR négyhengereséb?l a gázok egyetlen küklópszi végen keresztül jutnak a szabadba. A BMW-t idéz?, Tetra Lever névre keresztelt hátsó felfüggesztés igyekszik majd a motor hátulja fel?l csillapítani…
… míg el?l a legvilágibb sport-filozófia érvényesül felfordított teleszkópvillával, radiálisan szerelt Nissin féknyergekkel (ami ugyancsak premier ebben a kategóri- ában), a ZZ-R-éhez tökéletesen hasonuló villaszöggel, ami a Kawasaki közleménye szerint nagyon jó vezethet?séget biztosít.
Felszereltsége az eddig látottak-hallottak alapján igen gazdag lesz: a szériatartozéknak számító oldaltáskák jelenléte mellett elektronikusan állítható fejidomot, utolsó generációs ABS-t, guminyomást ellen?rz? szenzorokat, KI-Pass indítórendszer, ami az autók között dívó Smart Key megfelel?je és még sok minden más. A Kawasaki 2008-as motorként mutatja be ezt a munkát: a soron következ? ?szi szalonokon lesz mód megtekinteni ?ket, aki vezetné szeretné, annak viszont még egy darabig várnia kell. |
Legutóbbi hozzászólások