Tobias Guckel egyike a német custom-mez?ny jeles képvisel?inek, cége, a TGS Motorcycles a bajor városkában, Rappenhofban üzemel 1998 óta. Eredetileg a Guckel család a helyi benzinkutat üzemeltette, aztán jöttek a motorok…
Tobias immáron negyed évszázada farag motorokat, azaz jóval a TGS alapítása el?tt nyomta már az ipart: f?ként korabeli motorokat újított fel, de voltak Harley-s kalandjai is szép számmal, most pedig egy friss munkáját van szerencsénk bemutatni. A Kamikaze egy érdekes koktél, két külön motor blokkját illetve vázszerkezetét álmodta egybe a mester.
A váz egy Kawasaki 500 H1-esé, közismertebb nevén ez volt a Mach III, míg az er?forrás egy háromhengeres (mert igen, a japánok már a hetvenes években képben voltak a háromhengeresekkel) 750 H2 Mach IV szíve. Tobias egy Mikuni VM34 karburátorszettel turbózta fel a gépházat, helyettesítve az eredeti 30 mm-est, kipufogóként pedig egy másik legenda, a Jolly Moto alkatrészét használta fel. Az 1978 óta aktív olasz Jolly Moto egyébként mind a mai napig rendelkezik tuning-katalógussal, az itt alkalmazott rendszer ára nagyjából 2000 euró. A séma olyan, mint az eredeti modellen, két cs? baloldalt, egy pedig a jobb oldalon került kivezetésre.
A futóm? nem volt a nevezett két motor er?ssége, így Tobias ezen a területen komoly er?ket mozgósított: a teló, a leng?villa, a felnik és a fékek egy GSX-R 1100 szétkapása után kerültek a Kamikazéra – nem mai darab a Suzuki sem, de határozottan fiatalabb, mint a ’70-es évek Kawái… a villahíd saját készítés?, a H1 vázat pedig elég komolyan meger?sítették. A 18′-as felnikre Michelin Pilot 2 gumik feszülnek.
A tank maradt az eredeti, újrafújva, felújítva, a kort idéz? fényezésben pompázik, ahogy a klasszikus gyökerekhez nyúlik vissza a ‘Kamikaze’ felirat is. A farokidom-nyereg csoport szintén kézm?ves munka, és ugyancsak az éra versenymotorjainak szellemiségét idézi meg.
Legutóbbi hozzászólások