KX250F
Akashi b?séggel hozott el címeket a 2011-es szezontól kezd?d?en az AMÁ-ból a KX250F–el. Els? ránézésre azt mondhatnánk, hogy alig nyúlnak hozzá a 2014-es modellhez, de valójában szinte mindenhez hozzányúlnak – egy kicsit. Meghallgatták a versenyz?i visszajelzéseket és er?sen figyelik a konkurens gyártókat, ami ebben a kategóriában nélkülözhetetlen. Átfésülték, de még inkább kifésülték a hibákat és finomítottak ott, ahol tudtak és hozzátettek annyit, amit?l motorjuk még támadhatatlanabb lesz.
Az egyik legfontosabb változást a Launch Controlban igéri a gyártó. Az AMA-ban szerzett tapasztalatokkal b?vitették a rendszert, ami 2014-t?l elérhet? az új 250F-ben. A rajtprogram a harmadik sebességbe történ? váltáskor automatikusan kikapcsol.
A következ? komoly változás a futóm?vet érinti. Hatékonyabbá akarták tenni az “els?- és közép” tartományokban a rugóstagot, csillapítását a mérnökök így a 2011-ben bemutatott SFF (Separate Function front Fork) 2 típusát építik a motor elejéb,e ezzel is jobb kezelhet?séget és visszajelzéseket ígérve. A hátsó Uni-Trak gátló állítási lehet?ségeit is átdolgozták, hogy összhangban legyen az els? gátló nyújtotta többlettel, valamint bevezették a Kashima Coat bevonat használatát is.
Minimálisan, de érintik a változások a vázat és az üléspozíciót a pontosabb irányíthatóság jegyében. Renthal kormányt és új f?fékhengert is kap KX250F. A motor maradt a 4 ütem? 249 cc vízh?téses, dupla injektoros. A DFI plug and play csatlakozónak köszönhet?en a motor hangolása gyorsan és könnyen megoldható. Az ECU három alapvet? programot ismer, ezek a normal, lágy és a kemény. A negyedik pedig a már ismertetett Launch Control funkció.
KX450F
A nagytestvér is büszkélkedhetett a felfrissitett tudású Launc Controllal. De nála a legfontosabb újdonság a PSF (Pneumatic Spring Fork) alkalmazása.
Szélesebb kör? és jobb beállításokat ígér a gyártó és természetesen itt is alkalmazták már a DLC (Diamond-Like Carbon) borítást ami a bels? villa csöveinek küls? felületén csökkenti a súrlódást. Átdolgozták a hátsó Uni-Trak gátlót és alkalmazták a Kashima Coat technológiát is.
DFI programozhatóság, gyorsan és egyszer?en. Három alapbeállítású gyújtástérképpel: Standard, Hard, Soft. A DFI kapcsolókészülék felhasználásával a motoros kiválaszthatja a pályának legmegfelel?bb térképet. A 4 t?s kapcsolókészülék csatlakoztatásával lehet aktiválni a megfelel? térképet. Mindhárom térkép programozható a FI kalibráló készülék segítségével. Mindezen funkciók most kib?vültek egy negyedik lehet?séggel, a Launch Controllal.
Legutóbbi hozzászólások