A Kawasaki is el?jött, ha csak egy-két kép erejéig is, 2009-es modelleivel. Természetesen nem öntötte ki az összes motort és információt elénk a márka (a ZX-6R mellett az ER-6n és f, a KLX 250 és a VN 1700 hivatalos felvételeit látta jónak elénktárni Akashi), de legalább néhány benyomásunk már lehet az új munkákról. A kisnindzsa mellett publikált további modelleket hamarosan szintén közkinccsé tesszük.
A ZX-6R a tavaly felújított ezres gép felé konvergál, azaz a négyszögletes formavilág és a kurtított méretek filozófiáját követi. A hasonlóság tagadhatatlan, és kompaktnak is t?nik a Ninja, bár ezt viszonyítási pont nélkül, a legels? fotókról megállapítani csak homályosan lehet. A törekvés azonban látszik: igyekeztek redukálni az általános kiterjedést, ami a mostani változat gyenge pontja a hozzáért?k szerint.
Tény, hogy a Ninja jelenleg a legsúlyosabb a szupersportok mez?nyében, de a zöldek mérnökei és pr-szakemberei kórusban biztosítanak mindenkit afel?l, hogy a 2009-es modellévben máshogyan lesz ez: szigorú fogyókúrára fogták a 600-ast. A madarak -10kg-ról csiripelgetnek, és egy átfogó hadm?veletr?l, amely minden alkotóelemet, így a motoralkatrészeket is érintette.
Az egyszerre szembet?nú változás a kipufogó áthelyezése. A magos égbe mered?, nyereg alatti változat (hosszabb cs? -> nagyobb súly) helyett visszatér a klasszikus megoldás, jobboldalt, mélyen kivezetve. A blokkról egyel?re szinte semmit sem tudhatunk, ez egy következ? fejezet témája lesz majd – több változásról pusmognak a jól értesültek, a nagyobb nyomaték a középs? fordulattartományban szinte borítékolható, hiszen ez szintén egy javítandó terület volt.
Meger?sítés nincs, de amennyire látszik, a 2009-es kiadás futóm?vének kevés közös pontja van a mostaniéval. Nem lehet nem észrevenni az új leng?villát, például, de ezt a litániát inkább akkor folytatnánk, ha gyári adatok kerülnek ki a nyilvánosság számára. Változatlanok a Nissin radiális felfogatású féknyergei és a hullámos féktárcsák, amik els?ként a Kawasakin debütáltak a szériamotorok világában. A tradicionális lime fényezésen kívül kékben és feketében lesz elérhet? a 600-as, míg ezzel párhuzamosan van szerencsénk bemutatni a ZX-10R új fehér ruháját.
Legutóbbi hozzászólások