EST. 2002

Kawasaki sportrobogó (J300): az els? fotók!

Alig tértünk magunkhoz els? ámulatunkból, amit a Kawasaki okozott egy ROBOGÓ színre állításával, és máris itt vannak az els? gyári képek a J300-ról. A szemernyi kétség, ami bennünk maradt, most végleg elszállt és tényként közölhetjük: a Kawa valóban beszáll a robogópiacra, ami marketing-szempontból egyáltalán nem t?nik rossz döntésnek és a közönség reakciói is nagyon pozitívak, pedig még szinte semmit nem tudunk a modellr?l.

Az el?zmények

Sokak szerint pont ez az, ami nagyon hiányzott már a Kawasaki modellpalettájáról. Sokak szerint ha valami, akkor pont ez nem hiányzik onnan. Mi mindenesetre nagyon szeretnénk látni és még inkább meglovagolni a Kawasaki bemutatás el?tt álló sportrobogóját, a J300-at – mert hogy Akashi gondolt egy nagyot, és a milánói Eicmán bemutatja a széles publikumnak új termékét. Egy robogót, a feltételezések szerint 300 köbcentiset. 

Hivatalos információk egyel?re nincsenek, vagy nagyon kevés van bel?lük, nyilvánvalóan a Kawasaki marketinggépezete lépésr?l lépésre adja majd át a közönség és a média számára a tudnivalókat illetve a képanyagot. Állítólag a robogó már az észak-olasz nagyvárosban van, egy amúgy er?sen kawasakis köt?dés? milánói közlekedési rend?r számolt be arról egy motoros fórumon, hogy egy pár utcányi területet reklámfotozás és forgatás céljából kellett lezárniuk, az alany pedig a J300 volt. 

Volt aztán, aki látta közelebbr?l, de lefényképezni nem tudta – a beszámolók szerint ‘TMAX-szer?, tetszet?s megjelenés?, a Ninjákat idéz? zöld-fekete idomaival szenzációs összhatást kelt? gép. El?l csak egy féktárcsa van, az viszont hullámos kivitel?. Kényelmesnek t?nik amúgy, ránézésre, és van benne ABS.’

(motorinfo.hu, október 6.)

A japán gyár hivatalosság tette, közlemény útján: lesz J300. És megvannak az els? fotók is, bár talán jobban illik rájuk a teaser jelz?, hiszen a fénnyel egyel?re sz?kmarkúan bánt a grafikai osztály. Elkönyvelhetjük, hogy a Kawa beszáll a robogók szegmensébe; az európai városi-el?városi mobilitás mára már önmagában külön kategóriát képvisel a motoros összpiacon belül, és hát ezen a hadszíntéren mindenképpen helyt kell állnia annak a márkának, aki eredményes akar maradni az öreg kontinensen. 

Talán sokakat meglep, hogy a Kawasaki stratégiai partnere a J300 fejlesztésében és kivitelezésében a tajvani Kymco. Az Európa-szerte népszer? és elismert gyártó a Kawasaki mérnökeivel és az európai R&D részlegek tev?leges közrem?ködésével járult hozzá a termékhez. Az els? Kawa-robogóhoz. 

‘Fontos volt számunkra, hogy az els? lépésünk az európai robogós piac irányába egy olyan járm?vel történjen, ami tartalmazza a Kawasaki meghatározó jegyeit, avantgárd stíluselemeit’ – mondta Fukumoto, a KHi (Kawasaki Heavy Industries) design-részlegének vezet?je. ‘Boldogok vagyunk, hogy ezt a célt sikerült elérnünk a J300-zal. A J a ‘Jyounetsu’ kifejezést takarja, ami japánul szenvedélyt jelent. Ugyanazzal a szenvedéllyel közelítettük meg a J300 formatervezését, mint amit az összes többi modellünk felé táplálunk.’

ugrás fel