A Triumph egy egész modellpalettát szentelt a régi iskolának, ?k modern classics-nak hívják ?ket, de a Honda is egészen sok id?t, energiát és pénzt áldozott arra, hogy vásárlói – egyel?re még mindig csak a japánok – egy régimódi motoros kerékpárral is játszadozhassanak, ne csak mindig a legújabbakkal, ez lett ugye a CB1100.
Most pedig a Kawasaki érezte azt, hogy rajta a sor, „Let’s go retro!” – kiáltotta Akashi ninjaserege egyszerre, majd belevetették magukat az ez-még-motorságba, nyakig. Merthogy egy ilyen vas err?l szól: azért van, hogy megmozgassa a fantáziát, hogy ránézve egy csapásra visszaemlékezzünk mindarra, ami szép és jó volt „annó”, és ezen örömemlékek által kiváltott érzelmek hatására aztán – a Kawasaki reményei szerint – azonnal rákívánkozzunk, ez esetben, a 2011-es Kawasaki W800-ra.
Klikk a képekre, galéria nyílik!
A 773 köbcentis légh?téses soros kéthengeres köré felépített „id?gép” els?dleges feladata az lenne, hogy a Kawasaki történelmét megalapozó els? sikermodellre emlékeztessen, az 1965-ös Kawasaki W1-re, saját idejének legnagyobb henger?rtartalmú japán motorkerékpárjára. Ez, ha rákattintottatok a linkre az el?z? mondatban, meggy?z?dhettetek róla, sikerül is neki, hiszen tankja, krómozott sárvéd?i, de f?leg ülésének formája szinte tökéletes kópiája a 45 évvel ezel?ttinek, motorozási élményeket is hasonlókat várhatunk t?le: laza gurulást, tipikus, 360 fokosan ékelt sorkett? pöfögést, lányoknak visszaintegetést.
Ezt a részletteljes maradiságot pedig értékelni fogják a leend? vásárlók, hiszen ha megnézzük, hogy a Triumph és a Honda fentebb említett retrómotorjait miként „tuningolják” a tulajdonosok, láthatjuk, hogy általában még a legretróbb retró sem elég retró, azaz dönt? többségben az átalakítási cél az, hogy az új még inkább hasonlítson a régire. Ebb?l a szempontból a Kawasaki eddig mindent visz.
Nincs rajta szinte semmi, ami akár egy jó alapos ránézés alkalmával szemet szúrna, mint nem autentikus, vagy legalábbis nem minimum negyven évesnek t?n? alkatrész, vagy technikai megoldás. Csak az els? tárcsafék árulkodik a W800 id?síkbeli hovatartozásáról, na meg a befecskendez? rendszer pillangószelepeinek (merthogy kett? van neki hengerenként) pozíció-szenzorjai, utóbbiak szerencsére kis krómozott lemezzel takartattak el. Ja, meg a m?szerfalon a digitális kilométer számláló. De ezzel ki is fújt.
Törekedtek rá, hogy a W800-on minden, amit megkocogtatna az ember, lehet?leg fémb?l készüljön, hiszen egy rertómotoron nincs is lehangolóbb annál, ha a szépen, igényesen hajlított és formázott lemezfelületekr?l az derül ki, hogy igazából olcsó fröccsöntések csupán. S?t, ami krómnak t?nik, az nagy valószín?séggel króm is, de minimum polírozott felület, lásd blokkdeklik, a többi pedig feketére eloxált alumínium. A m?anyagot tényleg úgy kell keresni rajta. Végre.
Az er?forrás egy sorkettes, hosszúlöket?, 773 köbcentis, királytengelyes darab, alacsony üzemi fordulatszámokra kalibrálva, a 360 fokos f?tengelynek köszönhet?en pedig még a hangja is a hatvanas-hetvenes évek nagyjait idézi. A kerekek elöl 19-, hátul 18 collosak, szintén a múltidézés jegyében, a tradicionális váz és futóm? kialakítással, és a klasszikus üléspozícióval karöltve hozzák létre azt a fajta motorozási élményt, amit csak egy igazi klasszikuson élhetünk át.
48 lóer? 6500-as fordulaton és 62 Nm nyomaték, ez már 2500-nál – ezek a számok jellemzik az ötsebességes er?forrást, a komplett W800 menetkészen, de üzemanyag nélkül 216 kilót nyom. Száguldozást keressenek máshol az arra vágyók, ezzel itt nem elfordulni és elgyorsulni kell, hanem elegánsan megérkezni, komótosan letámasztani, majd kikérni a presszót vízzel. A kétszín? tank 14 literes csupán, de úgysem a minél hosszabb túraetapokra lett kitalálva a Kawa, viszont a tank fényezése és lakkozása gyönyör?, és úgyis ez számít igazán nála, nemde bár?
A Kawasaki is a régimódiság ösvényére lépett a W800-zal, konkurenciája sem sok lesz, csupán néhány Triumph az, ami belezavarhat a Kawasaki-látképbe. De szerencsére egy valóban ennyire réginek t?n? motort senki másnál nem találunk. A W800 jöv? tavasszal, egyel?re kizárólag ebben a zöld-ezüst színben érkezik meg a magyar piacra.
Legutóbbi hozzászólások