Az elmúlt évek megkérd?jelezhetetlenül legsikeresebb utcai Kawasakija a Z750 volt, Franciaországban külön kultusza van a vasnak, de a három éves modellre már ráfért a frissítés.Az alapmodell mellé 2011-ben beállítanak egy még szebb, még sportosabb változatot, a Z750R-t.
A 106 lóer?s, sornégyes motorblokk és a váz maradt érintetlen, az R-esítéssel a fékeket, a futóm?vet és néhány jól elhelyezett, stílusos megoldással a külalakot vették kezelésbe Akashi mérnökei.
Új a fejidom, több rajta az él, az ív meg beöml? féleség, mögötte egy sportosabb kiosztású, szebbre rajzolt m?szerfal kapott helyet kis R bet?vel fordulatszámmér?jében.
Az irányjelz?k is újak és a fejidomhoz hasonlóan sokkal „élesebbek” az eddigieknél, plusz még az els? sárvéd? formája is változott. A küls? tehát dicséretes és kellemes újításokkal gazdagodott, de az igazi újság a futóm?ben keresend?.
A 2009/2010-es Z1000 els? teleszkópjait és hátsó rugóstagját építik be az új Z750R-be, alapbeállításuk az eddigi kis-Z relatív puhaságát még hírb?l sem ismeri, ráadásul már minden paramétere állítható a rugózó elemeknek.
A feszesebb hangolás mellé egy merevebb leng?kar is dukál, a zártszelvény acél darabot egy szépséges, préselt, az eddiginél sokkal merevebb alumínium leng?villa váltotta fel.
A sportosabb motorozást a frissített fékrendszer is támogatja: a 300 mm átmér?j? hullámos els? féktárcsákat megvastagították (4,5 mm-r?l 6 mm-re), a f?fékhengert szintén a Z1000-r?l ismert radiális pumpával váltották fel, ráadásként el?re-hátulra fémbevonatos fékcsöveket kapunk.
Az érezhet?en keményebb nyomáspont miatt a hátsó féknyereg dugattyúátmér?jét még csökkenteni is kellett, az ABS természetesen továbbra is opcionális.
A Z750R a fentieken felül egy igényes, kétszín? fényezést, min?ségi lábtartókat, illetve még néhány, alig észrevehet? (pl. új láncvéd?) újdonsággal hívogat, magyarországi bevezetése jöv? év elejére várható.
Legutóbbi hozzászólások