Ezekben a hetekben egyre több kártyáját fedi fel a KTM, amelyeket pedig rejtve tartana, azokat titkosszolgálati módszerekkel dolgozó sajtómunkatársak lepleznek le és löknek a nyilvánosság színe elé. A Duke 200-as indiai térhódítására készül, egyértelm?en a keleti pólusban látja a kiugrási lehet?séget a narancsos márka (érthet? módon, tegyük hozzá) – ám a fejlett piacokat sem hagyja el, s?t.
A várhatóan 2013-ra elkészül? Adventure 1300-at a napokban kémfotózta le a mindig éles objektív? brit MCN magazin a Kanári-sziegeteken, abból a szériából sokkal nem lettünk okosabbak (vélhet?en egy 1290 köbös V-kéthengeressel állunk majd szemben, ami 130 LE körül teljesít, e téren küldetése, hogy ?berelje kategóriabeli ellenfelét, a szegmenst uraló BMW R1200GS-t. Más kérdés, hogy a GS-t is er?sen fejlsztik a bajorok, de hát ett?l szép ez a szakma. Bár a képekre olyan otromba vízjelet tettek az MCN szerkeszt?ségében, hogy olyan még a kalendáriumban sincs, valami látszik a a futóm?b?l és az is nagyjából megállapítható, hogy formailag is várható némi átalakítás, könnyedebb lesz a vonalvezetés – egyel?re ennyi, maga a motor is még egy fejlesztés alatt lév? prototípus volt, messze a kész változattól.
A paparazzók továbbra is dolgoznak, a soron következ? áldozat a Super Duke 1290, amely elvileg ugyanazzal az er?forrással dolgozik majd, ha eljön az id?. A helyszín Tenerife szigete,az esztétikai változások mélyrehatóbbak, a koncepció viszont a mostanihoz hasonló – egy izmos csupasz. Más a farokidom és a nyereg. A futóm? egy apró, de lényegi változást jegyez, ez pedig a hátsó leng?kar, egyébként marad a hagyományos ferde vázszerkezet és a WP csillapítás. Nagyon várjuk a kész motort, amely minden bizonnyal csak a novemberi szakkiállításokon debütál.
Végül, de nem utolsósorban az utcáról nézzünk be a pályára – szerencsére itt a képek már hivatalos forrásból származnak. Az M32, azaz a KTM Moto3-as gépe látszik rajtuk, amellyel a sok gyötrelmes év után Mattighofen visszatér a világbajnoki színtérre. Igazából mindenki egy formabontó motort várt az osztrákoktól a nemzetközi bemutatón, és ez be is jött – pár napja Valenciában már meg is kezd?dött az érdemi tesztmunka Joan Olive és Sandro Cortese révén – utóbbitól, a német színekben induló olasz származású versenyz?t?l várja a nagy áttörést a gyár. Az M32-t a Rookies Cup helyezettjein (Danny Kent, Arthur Sissis) kívül a maláj Zulfahmi Khairuddin és a finn Niklas Ajo is tesztelték. Hiába lesz népes a Moto3-as mez?ny, ezt a motort messzir?l ki lehet majd szúrni… a megjelenéssel nincs gond, reményeik szerint a versenyképességgel sem lesz. A többit meglátjuk.
Legutóbbi hozzászólások