E hétt?l támad a szalonokban a Ducati Streetfighter, az a csupasz, amelyet a tavalyi Eicma közönsége nemes egyszer?séggel a szalon legszebb motorjának voksolt meg. Agresszív, ugyanakkor letisztult vonalvezetés?, 155 lóer?t leadni képes, igazi fárosz, igazi vágyálom, igazi adrenalinvadász desmo-kéthengeres, L-elrendezés? blokkal (1098 Testastretta Evoluzione) az el?bb említett teljesítmény-adat mellett 11,7 kgm-es maximális nyomatékkal, 167 kg-os saját tömeggel az S változat esetében. A gyár frissen közreadott képeivel köszöntjük a masinát a szabadpiacon.
A „MotoGP- és Superbike-technológia mentén fejlesztett…” kezdet?, marketingbe hajló frázisok mell?zésével említjük a traction control, az elektronikus adatelemz? berendezés (Data Analyser), a verseny fékrendszer, a teljesen állítható Öhlins felfüggesztések, a Marchesini felnik jelenlétét, pontot téve a mondat végére az árral: tizenötezer euróba kerül a Streetfighter, 18.700-ba a Streetfighter S.
Az üléspozíció sportos, mégis biztonságos – az alumínium kormány határozottan magasabbra került, mint a superbike-on, de megengedi a motorosnak, hogy lendületesen haladhasson – úgy, hogy mindvégig kontoll alatt tartja a motor elejét. A pilóta elhelyezkedését tudományos alapossággal határozták meg a mérnökök, így alakították ki a nyereg, a lábtartók és a kormány pozicionálását.
A m?szerpanel sallangmentes formatervet kapott, kompakt, a kezel?parancsok könnyen elérhet?ek, a kormány bal oldaláról. A kijelz? fordulatszámot és sebességet mutat, de elmaradhatatlan a körid?mér?, az S-en a DTC, az óra-funkció, a leveg? h?foka, a h?t?víz állapota, az akkufeszültség és az üzemanyaggal kapcsolatos információk (pl. hány km tehet? meg az aktuális tankkal, ez az adat automatikusan bejelentkezik, ha elértük a tartalék szintjét). Ezer visszajelz? az elégtelen olajnyomáson át a DTC beavatkozásáig. A m?szerpanelról gegyerészhet?ek a DDA és DTC rendszer dolgai.
A „sima” Streetfighter 169, az „S” 167 kg-ot nyom a mérlegen, ezzel a Ducati gyöngyszeme a legjobb tömeg/teljesítmény arányt felvonultató motorkerékpár a maga kategüriájában. A kormány fordulási szöge 25,6°-os (a Superbike-é 24,5), a ferde vázszerkezetet kimondottan ennek a modellnek fejlesztették, hátul a superbike-énál 35 mm-rel hosszabb, profi alumínium leng?kar.
Teljesen állítható Showa teleszkóp került el?re (43 mm szárátmér?) a Streetfighteren, Öhlins cucc (szintén 43 mm) az S-en. Hátul Showa rugóstag, szintén mindenhogyan állítható (Streetfighter), az S-en Öhlins alkatrész. A tízküll?s alumínium felnik jelent?sen hozzátettek a tömegcsökkentéshez – az S változatra a Marchesini ötküll?s, grafitszürke tónusú kerekei kerültek. Mindkét modellt a Pirelli legutolsó generációs Diablo Corsa III abroncsaival szerelik. A fékeket a Brembo szállítja, egyblokkos alu nyergekkel, 34 mm-es dugattyúkkal, hatalmas – 330 mm átmér?j? – tárcsákkal, mondani sem kell, versenykivitelben.
Az 1098-as Testastretta Evoluzione blokkot aligha kell bemutatni: 2007-es színre lépése óta alappillérként szolgál Borgo Panigaléban stock és SBK vb-címekhez segítette a márkát. Nagy furat, kis löket, hihetetlen nyomaték, speciális geometriájú égésterek, GP-b?l átemelt elliptikus pillangószelepek. A számok magukért beszélnek. Az 1098-as Superbike-hoz képest ez a részleteiben átdolgozott er?forrás három kilóval könnyebb. A váltó hat sebességes.
A túldimenzionált kipufogó-költemény szintén megér egy misét, a 2-1-2-be rendszert acélötvözetb?l készítik 1 mm-es falvastagsággal, 58 illetve 63,5 mm-es cs?ármér?vel. Két lambda-szondával szerelik, hogy az égés mindkét hengerben tökéletes legyen, a kipufogószelep elektronikusan vezérelt, így a motor válaszreakciói optimálisak a közepes és alacsony fordulattartományokban. Az S változat szériafelszereltségébe beletartozik a DTC (Ducati Traction Control), amelyet el?ször alkalmaznak csupasz motorra az olaszok.
A klasszikus vörösön kívül elegáns gyöngyházfehérben illetve fekete színben választható a modell.
|
Legutóbbi hozzászólások