EST. 2002

Készül a Yamaha V-Max

A tavalyi tokiói motorkiállításon bemutatott a Yamaha egy klasszikus m?termi alkotásnak t?n? koncepciót, egy új V-Max modellt. Most azt jelenti be a hangvillás gyár, hogy huszonegy évvel az els?, felejthetetlen V-Max 1200 után megújul a csupaizom motor-ikon.

Tokió után a yamahások az internet erejét felhasználva szondáztatták meg a közönséget, ki mit gondol az ilyen típusú járm?vekr?l. A benyomásokat és a kommenteket önálló honlapon adták és adják közre, mely egyben az új V-Max promóciós oldala is.

Természetesen már maga a prototípus is látványos. Sok tekintetben megmarad az el?d által kijelölt úton, a hatalmas légbeöml?k ezer közül felismerhet?vé teszik, de meghagyták a V4-es kéttengelyes blokkot is, ami szinte biztosan n?tt lökettér- fogatban.

Az 1985-ös V-Max 1200

A huszonegy évvel ezel?tti V-Max 1.200 köbcentis volt 140 lóer?vel, ennek tudatában ugyan mit várhatunk a következ? kiadástól? Könnyen elképzelhet? (ugyan ez a honlapon sehol nem szerepel) 1.500 köb fölötti lökettérfogat, s?t a tavalyi tokiói szalon alatt szakért?k kétezres blokkot is feltételeztek a Yamahába. Egyesek 180-190 lóer?s teljesítményt is megkockáztatnak, ami belegondolva nem is t?nik irreálisnak.

A titáni forgatónyomatékot borítékolni lehet, a dragster-szer? gyorsulásról nem beszélve.

A körítés sem kevésbé látványos. Hatdugattyús, radiális féknyereg, margaréta- tárcsa látszik a képeken, a váz alumínium szerkezet. A prototípus felfüggesztései hagyományosnak mondhatók, normál villa el?l és egy pár rugóstag hátul, de ezen még változtathatnak a mérnökök.

Hogy pontosan mikor érkezik a hatalmas iwatai motor, nem lehet tudni. Az ?szi kiállításokon aligha, bár a prototípust reméljük, elhozza Európába a Yamaha.

ugrás fel