Az Indián soha nem tartozott a tucat motorok közé. A hagyományon az új management sem akar változtatni. A márka 2010-es kínálatába két igazi kuriózum került, gondolva azért a megszállott Indián-barátokra, és a 66-os utat oda-vissza átszel? ifjú szabadság bajnokaira.
A múltjából él? márka alig pár éve támadt fel újra poraiból. 1999-ben volt egy gyenge kísérlet a brand megmentésére, de igazán a 2006-ban felállt gárdának köszönheti az 1901-ben alapított gyár, hogy tovább száguldozhatnak a nagyf?nökök Amerika végtelen országútjain. Olyannyira a padlón voltak az ezredfordulón, hogy még hivatalos dealer-hálózata sem volt a márkának.
New kids on the block
Az els? újkori kereskedés 2008 márciusában nyílt meg, a viszonteladói hálózat pedig még ezekben a pillanatokban is épül. Jelenleg 15 üzlet látja el a világot Indian motorokkal. A vállalat célja, hogy 2011-ig 50-re fejlesszék ezt a hálózatot, de továbbra is egyedi, különleges min?ség? motorkerékpárokkal kívánják öregbíteni a márka hírnevét.
Tudni kell ezekr?l a gépekr?l, hogy teljes mértékben az amerikai piacra készültek. Még a motor henger?rtartalmát is inch-ben határozták meg. Éppen ezért Amerikán kívül nagyon körülményes hozzájutni az új modellekhez, de nem is igazán hisszük, hogy a mai tesztoszterontól duzzadó sportmotoros, Valentino Rossis, MotoGP-s európai popkultúrában akárcsak egy csipetnyi szeletet is tudna magának szakítani az Indián.
2010-t?l két új modellel b?vül az egyébként sem túl széles termékpaletta. A Chief jelenlegi négy változata mellett megjelenik egy második világháborús repül?gép által ihletett extra exklúzív Chief modell, amit csak egy évig fognak gyártani katona zöldben és silver smoke (ezüst füst) színekben. A tankon a vadászbombázók órán lév? pin-up girl díszeleg, a kézzel varrott b?rtáskák és nyergek pedig a korabeli repül?s dzsekiket imitálják. Ez a model 31.000 amerikai dollárt kóstál majd.
A bombázó mellett még egy új modell debütál a Dark Horse. Thunder Black, Indian Red, és Deep Water Blue színekben lesz elérhet?. A matt fekete vázról és kiegészít?k miatt kapta a sötét ló nevet, amit egyáltalán nem sötét lónak szánnnak. Ez volna a szabadságra vágyó ifjúság új szimbóluma 28.000 dollárért.
Mint minden Chief, ezeket a modelleket is 105 köbinch-es, Power Plus kéthengeres V-blokk hajtja. A meghajtást hat sebességes Baker váltók végzik, szíj meghajtással kommunikál a hátsó kerékkel. A lassulásról 4 dugattyús Brembo nyergek gondoskodnak, 11.5 colos tárcsába marnak bele, amib?l kett? is van az els? tengelyen. Az öt és fél gallonos tankok pedig a hosszú cirkálásokat szavatolják. Kíváncsiak leszünk, hogy mennyire tudja megismételni a régi sikereket az új filozófia!
Legutóbbi hozzászólások