EST. 2002

Két új Victory 2010-re

Méretesebb csomagtartók, még úriasabb kényelem és nagyobb teljesítmény – e sarokpontok köré épültek a Victory új, Cross Country és Cross Roads modelljei. Hosszú és egyenes utakra vágynak az új Victory-k, a két új nagyvas a túracruiser szegmens nagyágyújaival kíván egy asztalhoz ülni, majd egy jó ízeset köpni a legnagyobb úr, a H-D Road King levesébe.

Minden hozzávaló adott is egy jó kis kocsmai bunyó kibontakozásához a két amerikai chopper-gyár között, hiszen a H-D-nál lényegesen kisebb és fiatalabb gyártó portékája és a vitathatatlanul magasztos múltú ?skonstrukt?r bringái között egyre többször vonnak párhuzamot – de hogy ennek melyikük örül és melyikük nem, az az igazán arcpirító kérdés.

A Victory mindenesetre próbál elzárkózni bármiféle összehasonlítástól, ?k azt mondják, motorjaik modernebbek, er?sebbek, és úgy nagyjából mindent jobban tudnak a Harley-knál.

Cross Roads

A 2010-esek „kisebbike” a Cross Roads nevet viseli, a két részb?l összehegesztett alumínium (!) vázába ugyanaz az 1731 köbcentis, injektoros, hengereit 50 fokos szögben hordozó, Freedom nev? V-blokk kerül, ami a többi nagy Victory-t is mozgatja a maga 92 lóerejével és 148 Nm-es nyomatékával. A hátsó kereket bordásszíj hajtja, a váltó 5+1 (overdrive) sebességes.

Cseppalakúra nyújtott szépséges segge (méretessége miatt nem használjuk a popsi szót) a gyártó szerint 21 gallon rakodóhelyet biztosít, ami nem csak soknak hangzik, de emberi léptékre átszámolva az is: 92 liter csomagtérrel lehet már kezdeni valamit. Ezzel azonnal kategóriája leger?sebb és legtöbb csomaghelyet kínáló modelljévé kiáltották ki.

Cross Country

A névválasztással is jelzik: míg a Cross Roads csak így simán „utakra” való, addig a Cross Country-t már egy teljes ország, esetükben egy egész kontinens átszelésére is alkalmasnak kiáltják ki.

A Cross Country lényegében megegyezik a Roads-zal, de luxusosabb: hátul is deszkát taposhat az utas, el?re pedig egy – valóban a H-D Road Kingre hajazó… – hatalmas szélterel? idomot tettek, bár az ennek tetejéb?l kikandikáló plexi alacsonyabb, mint a Cross Roads hatalmas szélterel?je.

A Freedom blokk és a 21 gallonos farpofa megegyezik, de a fejidomban több érdekesség is megbújik, mint például az MP3 kompatibilis hifi, és a tempomat kezel?szervei – igaz, utóbbi nem az idomban, sokkal inkább a kormány kiegészít?-kapcsolótábláján található.

Az új Victory-kat egy 43 mm szárátmér?j?, fordított villapár, és egy leveg?s központi rugóstag tartja az utak felett, a kerekekre szerelt három féktárcsa 300 milliméteres.

Az államokban Cross Roads-ért 15.999-, míg a Cross Country-ért 17.999 dollárt kérnek.

ugrás fel