Suzuki-duplát hozott a 30. Le Mans-i 24 órás endurance viadal, az idei évad nagyszabású nyitánya: a Costes, Dietrich, Neukirchner összetétel? SERT (korábban Suzuki Castrol) csapat az egynapos maratonban rendkívül szorosnak számító befutóban, fél körös el?nnyel nyert a másik (világbajnoki címvéd?) Suzuki Endurance Racing-alakulat, a Philippe, Da Costa, Lagrive felállású el?tt. Harmadikként a Kawasaki France motorja szelte át a képzeletbeli célszalagot (Plater, Giabbani, Mazuecos), míg lecsúszott a dobogóról a sokak által favoritnak tartott Yamaha GMT 94 (Checa, Gimbert, Four). Az osztrák yamahásoknak nem volt
szerencséjük: ötödik helyen zárt a Jerman, Scarnato, Cudlin összeállítású
Yamaha Austria csapat – az utolsó órában érte utol ?ket a technika végzete egy fékhiba képében, pedig meglehetett volna a negyedik pozíció. A legjobb Superstock motor a hatodik helyen záró LMS Suzuki juniorcsapatáé lett.
A dobogóközeli helyezésekért a verseny utolsó hét órájában indult meg a harc, nagyon kemény versenyt láthatott a szépszámú néz?sereg, amelyben a rajtrácsra felálló 56 motor közül
34 érte el a célt. De a rajt utáni körök is kiélezett csatákat hoztak: a negyedik percben például már biztonsági autónak kellett bejönnie egy tömeges baleset miatt.
Rosivall Ágoston személyében volt magyar résztvev?je a hétvégének (bár el?zetesen nem számoltunk indulásával), de Ágo a lényeget tekintve sajnos semmit nem tudott hozzátenni a dolgok alakulásához – önhibáján kívül. Csapata, az amúgy szerz?déses
EWC Team Eurosport Benelux az edzéseken az utolsó (56.) helyet ‘szerezte meg’ úgy, hogy volt edzés, amin Ágoston kört sem tudott menni. A futamon aztán pláne nem tudott, mivel a brigád még azel?tt feladta a küzdelmet, hogy a magyar pilótára került volna a sor: els?ként szálltak ki a versenyb?l.
A jónak mondható tizenhatodik helyen végzett a jubileumi Le Mans-i verseny legjobban várt motorja, a BMW Sport Boxere. A bajor gyár kereken öt évtized után tért vissza bels?s csapattal gyorsasági futamra: e fontos alkalomra a rutinos Stephane Mertenst, Thomas Hinterreitert és Rico Penzkofert kérték föl pilótáknak. A 16.-nál lehetett volna jobb is, mondják, de a csapat helyén kezeli az eredményt: számos erénye van a sportboxernek (a csúcsteljesítmény biztosan nem tartozik ezek közé a japánokhoz képest…), amelyek már a debütáláskor a középmez?nybe segítették a motort ezen az embert és technikát próbáló viadalon. Oscherslebenben és Magny Cours-ban is indulnak majd. Az Open kategória másik ‘újonca’, az olasz pilótahármas vezette Benelli Tornado nem látta meg a kockás zászlót.
Következik az albacetei 8 órás verseny, május 5-én.
Le Mans-i 24 órás Endurance, a befutó
|
|
1 2 Suzuki Endurance Racing Team SBK
|
Legutóbbi hozzászólások