EST. 2002

Kett?s Suzuki-siker Le Mans-ban

Suzuki-duplát hozott a 30. Le Mans-i 24 órás endurance viadal, az idei évad nagyszabású nyitánya: a Costes, Dietrich, Neukirchner összetétel? SERT (korábban Suzuki Castrol) csapat az egynapos maratonban rendkívül szorosnak számító befutóban, fél körös el?nnyel nyert a másik (világbajnoki címvéd?) Suzuki Endurance Racing-alakulat, a Philippe, Da Costa, Lagrive felállású el?tt. Harmadikként a Kawasaki France motorja szelte át a képzeletbeli célszalagot (Plater, Giabbani, Mazuecos), míg lecsúszott a dobogóról a sokak által favoritnak tartott Yamaha GMT 94 (Checa, Gimbert, Four). Az osztrák yamahásoknak nem volt
szerencséjük: ötödik helyen zárt a Jerman, Scarnato, Cudlin összeállítású
Yamaha Austria csapat – az utolsó órában érte utol ?ket a technika végzete egy fékhiba képében, pedig meglehetett volna a negyedik pozíció. A legjobb Superstock motor a hatodik helyen záró LMS Suzuki juniorcsapatáé lett.

A dobogóközeli helyezésekért a verseny utolsó hét órájában indult meg a harc, nagyon kemény versenyt láthatott a szépszámú néz?sereg, amelyben a rajtrácsra felálló 56 motor közül
34 érte el a célt
. De a rajt utáni körök is kiélezett csatákat hoztak: a negyedik percben például már biztonsági autónak kellett bejönnie egy tömeges baleset miatt.

Rosivall Ágoston személyében volt magyar résztvev?je a hétvégének (bár el?zetesen nem számoltunk indulásával), de Ágo a lényeget tekintve sajnos semmit nem tudott hozzátenni a dolgok alakulásához – önhibáján kívül. Csapata, az amúgy szerz?déses

EWC Team Eurosport Benelux az edzéseken az utolsó (56.) helyet ‘szerezte meg’ úgy, hogy volt edzés, amin Ágoston kört sem tudott menni. A futamon aztán pláne nem tudott, mivel a brigád még azel?tt feladta a küzdelmet, hogy a magyar pilótára került volna a sor: els?ként szálltak ki a versenyb?l.

A jónak mondható tizenhatodik helyen végzett a jubileumi Le Mans-i verseny legjobban várt motorja, a BMW Sport Boxere. A bajor gyár kereken öt évtized után tért vissza bels?s csapattal gyorsasági futamra: e fontos alkalomra a rutinos Stephane Mertenst, Thomas Hinterreitert és Rico Penzkofert kérték föl pilótáknak. A 16.-nál lehetett volna jobb is, mondják, de a csapat helyén kezeli az eredményt: számos erénye van a sportboxernek (a csúcsteljesítmény biztosan nem tartozik ezek közé a japánokhoz képest…), amelyek már a debütáláskor a középmez?nybe segítették a motort ezen az embert és technikát próbáló viadalon. Oscherslebenben és Magny Cours-ban is indulnak majd. Az Open kategória másik ‘újonca’, az olasz pilótahármas vezette Benelli Tornado nem látta meg a kockás zászlót.

Következik az albacetei 8 órás verseny, május 5-én.

Le Mans-i 24 órás Endurance, a befutó

1 2 Suzuki Endurance Racing Team SBK
2 1 Suzuki Endurance Racing Team SBK
3 11 Kawasaki MotorFrance SBK
4 94 Yamaha GMT 94 SBK
5 7 Yamaha Austria Racing SBK
6 72 Junior Team Suzuki LMS SST
7 99 Acropolis Moto Expert SBK
8 57 Team LTG 57 SST
9 3 Phase One Endurance SBK
10 18 Team 18 Sapeurs Pompiers SPP
11 15 Jadoul Motorsport SPP
12 56 Select Machines SST
13 6 Team Zone Rouge SPP
14 24 3D Endurance Moto Center SST
15 144 Village Motos Honka SST
16 17 BMW Motorrad Motorsport OPEN
17 41 Rac 41 – X Trem Bike SPP
18 38 Endurance Moto 38 SPP
19 666 Diabolo 666 Bolliger SBK
20 134 ABG Performance SST
21 100 Team Endurance Moto 45 SST
22 29 TBS 29 SPP
23 53 City Bike 53 SPP
24 52 RDJ Competition SST
25 14 Maco Moto Racing SPP
26 81 Team Zone Rouge 18 SST
27 199 Acropolis Moto Expert SST
28 61 Normand’urance SST
29 37 Team Cognace SST
30 36 Sikora Racing Team SPP
31 116 FRT 116 SST
32 22 Lycee Pro Jean Jaures SST
33 23 Back Racing SBK
34 27 Orca / TRT 27 SST

ugrás fel