EST. 2002

Kezd?dik a MotoGP tesztsorozata Malajziában


Február els? és harmadik napja között – azaz a héten keddt?l csütörtökig – Sepangban tesztel a MotoGP, megkezd?dik az el?szezon. A játék már nem babra megy; pontokat ugyan még nem osztanak, de kulcsfontosságú, ki hogyan lesz képes haladni a munkával. Valentino fájós tagokkal, a Honda három gyári motorral, Lorenzo az #1-es rajtszámmal vértjén gurul ki a boxból.


Végre eljött ez is, nem csak a piaci híreket meg a magazinjelleg?, er?sen bulvárszagú jelenéseket dolgozzuk fel ehelyt, hanem motorozásról számolunk be, még ha csak tesztr?l is.

‘Stonerrel valóságos bombázó érkezett a csapatba’ – ezt nem a HRC marketingese mondja, hanem az ellenfél, Valentino Rossi. Akit folyamatos orvosi megfigyelés alatt tartanak f?nökei – egy Preziosi-nyilatkozatot idézve a hétf?i La Gazzetta dello Sportból – 60%-os formában van a Doki. Eleve hátrányból indul tehát a szezon, hiszen a Ducatin nyilván lenne mit barkácsolni, Rossi lehet?ségei a motorozásra azonban er?sen korlátozottak lesznek. Ha minden jól megy, két hónap múlva már teljes érték? harcos lesz, addig azonban maradnak a fájdalomcsillapítók és a fogcsikorgatás. Szerencsére Hayden tökéletes formában van, és ? amúgy is sztahanovista, ha tesztmunkáról van szó, simán képes napi száz kör fölött teljesíteni.

A kissé túlhájpolt Rossi-Ducati bemutatkozás mellett azonban érdemes szemmel tartani a konkurenciát. A Honda valóban dream teamet hozott össze, óriási er?ket mozgósítanak a h?n áhított vb-cím érdekében. Pedrosa mellé leigazolták Stonert, az olasz színeket pedig a Dovi-Sic kett?s képviseli az együttesen belül. Mikor, ha most nem…? 2006, Hayden bajnoki koronája óta éhezik a sikert az aranyszárnyasok… Csapatbemutatójuk helyszínéül a maláj f?várost, Kuala Lumpurt választották, ott volt – az új RC212V mellett – Nakamoto nagyvezér és a három hivatalosan gyári státusszal bíró pilóta, Pedrosa, Stoner és Dovizioso. Mindannyian bizakodóan nyilatkoztak, a kincstári szövegek mellett a szokottnál gyakrabban került el? a ‘világbajnoki cím’ szókapcsolat.

És ne feledjük a címvéd?t, az egyes rajtszámot magára ölt? Jorge Lorenzót – az ‘1’ dizájn, amelyet a J és az L bet?k összefonódása ad ki, amolyan márkajelként máris a piacon van, kapható bel?le minden elképzelhet? ruházati termék, meg persze öngyújtó, kulcstartó, bugylibicska, bolond volna nem meglovagolni a siker hullámait a bajnok. A spanyol lapok szerint hosszas vívódás el?zte meg a váltást, végül a #99 elhagyása mellett döntött J-Lo. (Kétség persze afel?l sincs, hogy az Aldo Drudi tervezte Rossi-kollekcióból is mázsaszám fognak fogyni majd a termékek, még akkor is, ha egyesek divathoz ért?k nem a legszerencsésebb kombináció a vörös-sárga.)

Nagy m?szaki újdonságokra nem kell számítanunk a malajziai el?szezon-indítón. Ez a 2011-es kiírás lesz a 800-as MotoGP-géposztály utolsó évadja, a költségvetésekbe nem igazán fér bele a nagy robbantás, a szabályozás pedig amúgy is megálljt parancsol a fejleszt?k fantáziájának. Most a pilótákon a sor, talán mi, semlegesek, motorsportot szeret?k nem járunk rosszul ezzel. A jó színvonalú versenyek ugyanis annyira kellenének, mint az a bizonyos falat kenyér. Felednénk a 2010-es posványt, de nagyon.

(Gonosz ez a világ, a ‘nagyok’ minden figyelmet magukra irányítanak. Holnaptól a pályán azért észrevesszük majd a Suzuki egyetlen pilótáját, Alvaro Bautistát, meg a mez?ny zömét kitev? privát versenyz?ket is…)

ugrás fel