EST. 2002

Ki állitja meg Super Rossit?

SUZUKA- a fákon tombol a tavasz, a mandulafák kivirágoztak, Suzuka, a temérdek
gyárával (többek között a Hondáéval), az alacsony, és egymásra épített házaival
éli az életét, a motoros világ pedig teljes figyelmével a város fantasztikus
pályájára összpontosít, ahol a fantasztikus pilóták hamarosan útnak indítják
a "királyn?-kategória" 2003-as világbajnokságát, vagyis a MotoGP-t.

Ne feledjük, hogy a nyitó-futamon a Honda "otthon" van, és mindent
el fog követni a gy?zelemért. A paddock kedden mégis nagyon kihaltnak, s?t szomorúnak
t?nt az el?z? két nap roppant intenzív tesztjei után. Tohru Ukawa sántikálva
mászkált, a hétf?i nagy repülése után, melynek következtében a bal térde
megrepedt, ennek ellenére pénteken fel tud majd ülni Hondája nyergébe. Alex
Barros
próbálja visszanyerni a hangját, és kúrálni a megfázását. Kedden
más nem nagyon történt a pálya közelében.

A négy olasz pilóta közül ketten itt voltak, mivel nem volt semmi hivatalos
elfoglaltságuk. Marco Melandri, aki a múlt héten hétf?t?l péntekig az
egyik olasz rádió m?sorvezet?jeként hangolódott a GP-re, a kabalasünijével lézengett,
már elege volt a motor babrálásából. Max Biaggi viszont még mindig állítgat
a motorján, aztán melegít?t húz, és fut néhány kört a szálloda körüli parkban.
Valószín?leg észrevette azt a hatalmas plakátsort, ami a futamot reklámozza:
az egyik oldalon ? van, vele szemben a nagy ellenfél, Valentino Rossi. Messze
vannak egymástól, de az egyik plakátragasztó gondos munkája után (véletlen,
vagy humorizált?) az egyik képen egymáshoz ér az arcuk. Szép kis páros!

Kérdésünkre Max tiltakozik: "Ne vicceljünk, már csak ez hiányozna!"
– válaszolja mosolyogva, és felt?t?en kipihenten a futás után.
Valentino viszont nincs jelen. A Dornával van küldetése, a katalán társasággal,
ami a világbajnokságot szervezi. A szokásos reklámtevékenységeket ezúttal Nagoyában
bonyolítják, egy neves színházi fesztivál megnyitóján vesznek részt. "Álarcban
játszottak, természetesen japánul. De annyira bonyolult volt, hogy Haga sem
értett bel?le semmit".

Loris Capirossi inkább a tókiói olasz követségen maradt. A hatalmas épület,
és az óriási park (állítólag az egyik legszebb épület Japánban) ideális környezetnek
t?nt Lorisnak. Apropó, ha már a Ducatinál tartunk, érdemes megemlíteni, hogy
2002-ben az olasz cég mintegy 4000 motort adott el Japánban (a tavalyi év során
eladott Ducatik 10 százaéka), és ezzel a harmadik legfontosabb piaca lett a
szigetország. Így a keddi nap teljes nyugalomban telt el, a nyilatkozatok is
leginkább egy egyirányú utcára hasonlítottak: a két napos teszt alatt kiderült,
hogy van egy pilóta, aki a többiek el?tt van.

Nevét sem nehéz kitalálni: Valentino. És nem azért, mert mind a két
napon ? bizonyult a leggyorsabbnak. Végül is hétf?n csak két tizeddel volt gyorsabb
"márkatársánál", Ukawánál, és további kilenc pilóta egy másodpercen
belüli hátránnyal zárta a tesztet. A gond(?) az, hogy a pesarói származású Super
Rossi
hihetetlen könnyedséggel és ütemmel veszi azokat a kanyarokat, ahol
a többiek csak "lógó nyelvvel" tudnak átjutni.

"Nagyon jól megy – mondja Alex Barros, aki Checával együtt
kisebb burkolatú, és félig nyitott kipufogójú motorral állnak majd rajthoz –
az én motoromnál a Honda kb. 10 km/h-val gyorsabb. Nem rossz a mi motorunk sem,
csak kéne még egy kis plusz-teljesítmény". Biaggi is alátámasztja: Kato
mögött mentem, és a gyorsító szakaszokon hihetetlen módon megy el".

Hiába, a Honda hazai pályán játszik, várható, hogy támadni fog!

ugrás fel