Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Kígyóméreg rovat: Lazareth Dokujya

Kígyóméreg rovat: Lazareth Dokujya

Hirdetés

Mi sem értjük miért, de eddig nem foglalkoztunk túl sokat Európa egyik legbetegebb (persze jó értelemben), ugyanakkor technikailag talán legfelkészültebb motorépít? bagázsával, a Lazareth-tel – pedig mutogatnivalójuk van b?ven, lásd példaként elöl járni Mazda-blokkos V6 Roadsterüket, vagy pont hogy ezt a piros rettenetet itt, a Dokujyát.

Vannak vájtszem?ek köztetek biztos, akik azonnal meglátták a motorblokkot, mint ismer?s alkatrészt a vason, de más egyebet, mint a Honda VTR1000 er?forrást, úgy sejtjük, nem nagyon fog tudni beazonosítani az átlag szemlél?d? a Dokujyán – a motort leszámítva szinte minden egyéb elem a bels?francia D’Annecy tó, avagy „Az Alpok gyöngyszeme” mellett fekv? Annecy városban székel? (nem is olyan) kis manufaktúrában készült.

Illetve ott van még a féloldalas hátsó leng?kar, mint ismer?s alkatrész, az egy MV Agusta F4-et szolgált a Dokujya el?tt, és szintén a hozott cucc kategóriába esik – bár látni nem látjuk – a bal oldalon bordásszíjjal hajtott, a V2-es ezresre henkölt kompresszor, ami egy Mini Cooper S-b?l való. A VTR blokk tehervisel? elemként funkcionál, akárcsak a gyári Hondában, de a hozzá csatlakozó váz(acska) és a „lebeg?” hátulját tartó mini segédváz már a Lazareth m?ve, és hát a látszat nem csal, szénszál er?sítés? m?anyag alkatrészekr?l beszélünk.

Az els? féloldalas felfüggesztés a Lazareth kreációin el?szeretettel alkalmazott, úgynevezett MonoArm megoldás, a „kormánynyakon” állítható húzó és nyomófokozati csillapítással – a rugóstag egyébként a hatalmas átmér?j? központi csúszószár belsejében kapott helyet, és az EMC-t?l származik.

A kerekeket a Marchesini adta, de miel?tt még felkerültek volna a magyarul Kígyóméregnek elnevezett vasra, a Lazareth az els?t 3,5 collig keskenyítette és peremfék-alkalmassá tette, a hátsót pedig 8 collosra szélesítette ki – el?bbi a Buellekr?l ismert egy hatalmas tárcsás, „fékbetétcsere-rémálom” megoldás, utóbbi pedig csak és kizárólag azért kellett, hogy elhelyezhet? legyen rajta a 210 mm széles gigant hátsó abroncs. Az agresszív megjelenés mellett a gyors bekormányzás nem volt a tuningkritériumok között, úgy t?nik…

A gyári Honda VTR – ki ne emlékezne még rá – a blokk két oldalán hordta vízh?t?it, de nem így a Dokujya: a Lazareth saját kipufogórendszerét díszít?, két, az ülés alá felkanyarított apró rozsdamentes kipufogódobok közé került a h?tés ?felségén, akárcsak egy Benelli Tornadón. Minden egyéb alkatrész a Lazareth által tervezett és gyártott és CNC megmunkált „repül?aluból”, vagy éppen karbonból készül.

A www.lazareth.fr Models for sale menüpontja alatt érdemes nézel?dni az érdekelteknek, ugyanis a Dokujyát, vagy a hozzá hasonló két-, három vagy éppen négykerek? elmeroggyant kreációkat nem csak a párizsi Motor Show-ra készíti Lazareth úr és csapata, meg is lehet ?ket vásárolni – ugyanakkor érdemes igencsak súlyos árcédulákra felkészülni a kedves érdekl?d?knek.