A dolog még nem hivatalos, és tudjuk jól, hogy a Honda esetében már megtörtént, hogy valaki (jelesül az Ansa olasz hírügynökség) farkast kiáltott – aztán rögvest jött is a cáfolat a legfels?bb körökb?l. Most azonban tán kicsit más a helyzet: az akashiak sportigazgatója, Yoshio Kawamura kézjegyével ellátott levelet kaptak ugyanis kézhez az alkalmazottak (ideértve a versenyz?ket is) arról, hogy ‘hétf?n nem kell bejönni’, azaz, hogy komoly mederben tartsuk a diskurzust: a Kawasaki nem vesz részt a 2009-es MotoGP küzdelmeiben. A hírt és a Kawamura-féle elbocsátó, szép üzenet tényét els?ként a Tuttosport olasz sportnapilap közölte.
A japánok döntése tehát még egyszer: nem hivatalos, de több, mint valószín?. Az ok természetesen a válság, kell-e mondani, de a zöldek esetében súlyosbító körülményként felmerül még az évadok óta tartó eredménytelenség (lásd Kapcsolódó hír) is a sorozatban.
A következményeken egyel?re csak futólag tekintünk végig, hiszen amíg a gyártó maga nem jelenti be az új helyzetet, addig csak félhivatalos információhalmazként tekinthetünk a lapértesülésekre. El?ször is, egyik pillanatról a másikra lapátra kerül Marco Melandri és John Hopkins. ‘Csak azt tudom remélni, hogy január elsején felébredek és rájövök, hogy ez az egész csak egy rossz álom volt’ – idézi Maciót a gazzetta.it technikai sportokkal foglalkozó rovata. ‘Egyel?re várok, még nem beszéltem senkivel és nem tudok semmit.’ Hopper lelkiállapota is valami hasonló lehet.
|
|
Michael Bartholemy a 2008-as bajnokság hajrájában, Melandri leigazolása kapcsán: ‘Biztos vagyok benne,
|
Áttételes következmény továbbá, hogy a Superbike bajnokság tovább er?södhet a gyorsasági vb rovására. Tényleg, minél jobban imbolyog a MotoGP hajója, annál inkább er?södik az SBK. Ha a Kawa tényleg nem indul a prototípusok versengésében, Melandri és Hopkins bizonyára fontolóra veszik majd a WSBK-t – kér?jük biztosan lenne, a promoter tárt karokkal fogadná ?ket. Minden megoldás jobb, mint motor nélkül maradni 2009-re. De ne rohanjunk ennyire el?re, hangsúlyozzuk, ez egyel?re csak fikció.
Ami egy konkrét és húsbavágó probléma, ha a Kawasaki kiszáll: a 2009-es bajnokság elvileg nem indulhatna el, hiszen a Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) szabályzata értelmében ha a nevezett motorosok száma nem éri el a 18-at, nincs rajt. Persze a Dorna találna erre is megoldást, de kijelenthetjük: nem rózsás a helyzet.
Legutóbbi hozzászólások