EST. 2002

Kishírek a nagy MotoGP-b?l

Úgy t?nik, tényleg a küszöbön áll Ben Spies bemutatkozása a MotoGP-ben. Az amerikai tehetség, miután sikerrel megvédte AMA Superbike bajnoki címét a csapattárs Mladinnel szemben (minden id?k legkiélezettebb csatájában, egyetlen ponttal, 652-651 arányban!), végre debütálhat – Sepangban, a Maláj Nagydíjat követ?en tesztelheti a Suzuki GSV-R 800-as motort. Közben azt is pusmogják, hogy a próbát esetleg egy ‘éles’ verseny is követheti a közeli jöv?ben. Ne feledjük, hogy Spies mögött Kevin Schwantz áll, mint támogató…

‘Bocsánat, hogy kiálltam, de utolsóként semmi motivációm nem volt folytatni’ – mondta Alex Hofmann, miután egy tökéletesen m?köd? Ducatival adta fel a versenyt Portugáliában. Könnyen lehet, hogy ez volt a német utolsó cselekedete a gyorsasági királykategóriában: a D’Antin csapatban biztosan, a csapatf?nök Luis D’Antin ugyanis azonmód lapátra tette a pilótát. Igaz, hogy a motorral a futam el?tt voltak gondok, de a szerel?knek sikerült versenykész állapotba hozni a gépet. ‘A héten megvizsgáljuk majd, hogy helyettesítjük-e, vagy sem’ – zárta rövidre a dolgot D’Antin úr, aki a 2008-as szezonra már bejelentette a francia Sylvain Guintoli leigazolását. Mint azóta kiderült, a ducatis gárda menedzsmentje nagy er?kkel dolgozik azon, hogy Chaz Davies – aki Spies-hez hasonlóan az AMA Superbike Laguna Seca-i zárófutanak fáradalmait piheni ki épp, és aki már tesztelhette a GP7-et idén a Mugellón – pattanhasson nyeregbe a kirúgott Hofmann helyén Japánban.

Fausto Gresini bejelentette, hogy csapatában üdvözli Alex De Angelist, a 250-es géposztályban vitézked?, 23 esztend?s San Marinói reménységet. Az egykori pilóta elmondta: folytatják munkájukat és továbbra is a hagyomány útján járnak atekintetben, hogy egy fiatal olasz – ezesetben miniálambéli – versenyz?nek adnak lehet?séget. ‘Sikerre szeretnénk vezetni Alexet úgy, hogy a lehet? legjobb m?szaki csomagot biztosítjuk számára egészen addig, amíg maximálisan ki nem bontakoztatja tehetségét. Így tettük ezt Sete Gibernauval, Marco Melandrival és Toni Eliasszal is.’ Az alakulat biztosan marad a Bridgestone-nál és természetesen a Hondánál. Ami pedig az emlegetett Eliast illeti, ? könnyen átkeveredhet a fent említett Pramac D’Antinhez… egyel?re még nem hosszabbította meg lejáró kontraktusát az együttes.

De Angelis, akivel egy évre szóló szerz?dést írt alá a Gresini csapat (amely kontraktus automatikusan meghosszabbodik, ha a sportoló megfelel? eredményeket szállít), úgy vallott, hasonlóan érzi magát ahhoz, mint mikor az Európa-bajnokságból a 125-be igazolt. ‘Akkor beteljesült egy gyerekkori álmom: a világbajnokságon versenyezni. Most beteljesül a második: a királykategóriában motorozni. Azt hiszem, éppen id?ben jön ez a váltás és kell? tapasztalatot szereztem a 250-ben eltöltött négy év alatt.’

Id?sb Kenny Roberts állítólag végre megkapja azt a Honda-er?forrást prototípusához, amelyet már régóta emleget. Az aranyszárnyasok fejlesztéseit már minden csapat megkapta, kivéve a KR-t, ami miatt felette keser? az egykori versenyz? kedve. ‘A jelenlegi blokkal sajnos nem futunk messzire’ – er?sített rá a gyermek, Kurtis. ‘Nem gyorsul és nincs végsebessége. Így sem el?zni, sem védekezni nem lehet.’

Az olasz sportautomoto.it tényként közölte, hogy a Superbike-ban érdekelt Ten Kate Honda csapatnál fog motorozni jöv?re Carlos Checa. Lucio Cecchinello, a spanyol jelenlegi kenyéradója már korábban döntött, és a Kawasakit elhagyó Randy De Puniet-nek ad (ismét) lehet?séget. A jöv? hónapban harmincötödik életévét betölt? Checa már visszautasított egy ducatis tesztpilótai állást, és inkább a szériamotorok világsorozatában próbálna szerencsét. A pilóta menedzsere csak annyit mondott Portugáliában nagy boldogan: ‘mindenben egyetérünk’. Ha az egyetértés tényleg azt eredményezné, hogy Carlos távozik a MotoGP-b?l, úgy 24 dobogót és 2 futamgy?zelmet hagyna örökségül… egyedülálló, 13 éves királykategóriás pályafutás után.

ugrás fel