EST. 2002

Kispataki célbaért a Bol d'Oron

A csapat leggyorsabbjaként motorozott éjjel – nappal. A pódium ezúttal elmaradt, de izgalmakból nem volt hiány. Röviden: egy motor, egy póttank, két injektorsor csere, két bukás, három pilóta és huszonnégy óra.

A verseny rögvest kaotikusan kezd?dött: a felvezet? körr?l tankcserére a boxba hajtott Viktor csapattársa mivel szivárgott a benzin. Így Michael Savary a boxutcából eredt a mez?ny után. A gumikat nem kímélve tört el?re és adta át a stafétát Janez Proseniknek, akit Kispataki váltott. A huszonnégy óra folyamán ebben a sorrendben léptek pályára az MCS Racing – Ipone versenyz?i. A Superstock 1000 kategória kereteinek megfelel?en 28 körönként tankoltak és cseréltek pilótát. Új gumit a m?velet id?igényességére való tekintettel hátulra kett?, el?re hét-nyolcóránként tettek.

Kispataki második etapját teljesítette, mikor Savary még nem készen, sisak, keszty?, és karszalag nélkül várta. „Sietsz a pályán és elveszted a kiálláskor, mert nem áll készen a másik. Ezt nehéz higgadtan viselni, de ha rúgom a port sem lesz jobb.”– élte meg Viktor a történteket. Közben a GSX-R alulról egyre nehezebben vette a lapot, csak hörgött, így Viktor következ? pályára lépése el?tt egy extra boxkiállás került beiktatásra, amikor az injektorsort cserélte ki a csapat kb. 10 perc alatt.


Eközben besötétedett, a h?mérséklet leh?lt, s eljött a legkritikusabb hajnali id?szak. Kispataki egy sz?k kanyarhoz érkezve el?zés közben lyukat váltva sodródott ki a sóderágyba, ahol el is esett. Neki és a Suzukinak szerencsére nem esett baja, így a versenyt azonnal folytatta.

A benzinpumpa elromlása miatt újabb tankcsere következett, a rajtnál használtat javították meg id?közben. Illetve a javítás nem volt kifogástalan, hisz’ két óra elteltével benzint észlelt ruháján a szlovén Janez. A boxba hajtva megkapta a korábban funkcionáló darabot új pumpával. A tankmizériát újabb injektorsor csere követte. A versenyz?k együttesen 760 kört teljesítettek.

Kevesebb, mint két óra volt hátra a viadalból mikor Prosenik is dobott egyet, de tovább tudott motorozni, s?t célig vitte a motort. ? tavaly is az olasz alakulatnál szerepelt, s munkáját a befejezésre való felkéréssel hálálta meg a vezet?ség.


„Nagyon izgalmas és fárasztó versenyen vagyunk túl. Örülök, hogy célba értünk, de reménykedtem a jobb helyezésben. Az összesített 21. helyen végeztünk az 52 csapatból. Kategóriánkban a kilencedikek lettünk.  Az ötödik csere környékén jegyeztük a legjobb helyezést, ekkor kategóriánkban negyedikek voltunk. Ha kevesebb probléma merül fel, flottabbul mennek a cserék, megtarthattuk volna e pozíciót.” – összegezte a magyar.

„Elégedettek vagyunk Viktor teljesítményével, körid?ivel. Szimpatikus hogy mellébeszélés nélkül teljesíti a csapat kéréseit.” – nyilatkozta a verseny után Andy Fanotto csapat menedzser.

24 óra elteltével a Suzuki gyári csapatát intette le els?ként a kockás zászló, a második helyen a Team SRC Kawasaki triója végzett, a bronzéremnek pedig a BMW Motorrad France 99 alakulat örülhetett. Az Endurance Világbajnokság következ? fordulója a spanyolországi Albacetében lesz Május 21.-én. Viktor szereplése sajnos még kérdéses.

ugrás fel