Figyelmetlen német kollégák, áldott legyen a nevetek, nektek köszönhet?en már napokkal a hivatalos bemutató el?tt megismerheti ország-világ a KTM Freeride koncepcióit.
A KTM szíve szerint március 26-ára id?zítette volna vadonatúj elektromotorjainak leleplezését, de mit lehet tenni, ha Jürgen figyelmetlen és még a hírembargó lejárata el?tt nyomtatásban adja le a féltve ?rzött képeket és adatokat? Nem sokat. T?rni kell és informálni.
Íme a KTM Freeride Onroad és Offroad koncepciók. Utóbbi szinte teljesen széria érettnek tekinthet?, a szupermotó kevésbé.
A képeken a nemrég beharangozott KTM Freeride koncepciómotorok láthatóak teljes valójukban, bár közelebbr?l szemügyre véve ?ket – f?leg a krossz változatot – nagyon is széria érettnek t?nnek a járm?vek, a „koncepciósághoz” valószín?leg csak azért ragaszkodik Mattighofen, hogy még legyen mozgásterük, miel?tt élesben piacra dobják a Zéró Emissziós Sportmotorokat jöv? év elején.
Egy feltöltéssel maximum egy órás elektro-mókában lehet részünk, az újratöltés 1,5 óra.
A Freeride sporteszközök 90 kilót nyomnak, egy 10 lóer?s (7,4 kWh-s) állandó-, és 30 lóer?s (22 kWh-s) maximális teljesítménnyel rendelkez? permanens mágneses szinkron elektromotor hajtja ?ket. Menetteljesítmények tekintetében egy kétütem? 125-ös sportmotorhoz hasonlíthatóak, kivéve egy dolgot: az elektromotor forgatónyomatéka 500-as fordulaton nem kevesebb, mint 45 Nm, akárcsak egy komolyabb henger?rtartalmú egyhengeres négyütem?nek. Érdekes motorozási élményekkel kecsegtet a hatalmas nyomatékú, de szinte hangtalanul suhanó KTM…
A Freeride-ok ‘10.000 euró alatti áron’ kerülnek a kereskedésekbe jöv? év elején. Nem lesz olcsó ‘zöldnarancsnak’ lenni!
A váz a két modell esetében megegyezik: viszonylag egyszer?nek t?n? acélcs? bölcs?vázakról van szó, a KTM-nél hagyományosnak nevezhet?, strapabíró össz-WP futóm?vel kiegészülve. A Freeride Onroad esetében (így hívják a szürke szupermotó koncepciót) az els? futóm? egy mountain bike-ét idézi. A jöv? tavasszal megvásárolható szériamodell ennél várhatóan kevésbé radikális kialakítású lesz, illetve utcai használatra is alkalmassá teszik, így feltehet?en lámpákat és sárvéd?t is kap majd.
Gerald Kiska büszke az elektromosra is…
Az er?forrást a váz közepén helyett kapott, 2.5 kWh-s lítium-ion akkumulátoregység látja el energiával, hogy mennyi ideig, az természetesen er?sen függ attól, hogy hol és hogyan használjuk a Freeride-okat – a KTM azt szeretné, ha minimum egy órát minden körülmények között bírnának a motorok, de e téren van még mit fejleszteni. Az akkumulátorok egyébként néhány mozdulattal cserélhet?ek, de tölteni a motorba szerelt állapotban is lehet ?ket. Másfél óra „konnektorozás” kell nekik a teljes töltöttség eléréséhez, a jelenlegi verzió 500 ciklusra van hitelesítve.
A KTM-nek természetesen nagy tervei vannak: az álmok többek között a városközpontokba hozott terep és szupermotóversenyekr?l, a „környezetvédelmi elnyomás” alól felszabaduló terepmotorosokról, és természetesen egy élhet?bb, tisztább jöv?r?l szólnak, amiben a KTM Freeride-jainkhoz lízingelnénk az energiát: lemerült akksi-pakkjainkat a KTM havi díjért cserébe x-szer cserélné havonta… A jöv? már el is kezd?dött(?).
Legutóbbi hozzászólások