EST. 2002

Klasszikusok:

Amennyiben bölcselkednénk, könnyen arra a következtetésre juthatunk, hogy e
tervezés volt a mai sport- és superbike kategória el?futára, a puposított,
versenyre késztet? benzintank, és az ugrásra kész testhelyzet. De valami még
biztosan hiányzott még a róla. Láthatjuk a két tónusban színezett ülést,
ez is szépen kihangsúlyozta a tervezés egyik sarokkövét, de ha még mindíg nem
vettük volna észre, a sebességmér? elmagyarázza az elvet, és ez a yin-yang.

A tervezés egy langyos visszavágás volt a magazinoknak. A szerkeszt?k
savanyúan mondták: ‘khmm…szemrevaló,’ vagy hogy ‘érdekes a vonalvezetése’.
Emiatt a gyár attól félt, hogy elveszti orrhossznyi el?nyét a jöv?be vezet?
úton, ezért sietve kiadta a többi gépének új tervezés? változatát a GS 550,
illetve a GS 1100 modellekb?l is, követve a limitált Katana vonalvezetését.

Ezzel együtt a Katana volt a ’80-as évek Superbike-ja, és nemcsak használható
gép lett, de a formájával is új utat nyitott. Az el?z? évi modell elvesztette
érdekl?d?it, minden szem a Katana sportos dupla bölcs?vázára, a dupla hátsó
rugóstagokra a két tárcsás els? fékre tapadt.

Minden fejlesztés tiszteletet parancsolt, mitöbb egészen földrenget? min?séget
eredményezett.

Végül, a Katana lett a koncepció a széles tömegeknek-így a gyártóknak is. Ennek
ellenére, mindez az eladási adatokban nem hozott látványos eredményeket. Mindössze
egyetlen évig lehetett rendelni, így a limitált széria elhomályosult
az id?k során, bár a Katana a mai napig létezik 750 köbcentis változatban.

Szerencsére az eladási adat nem minden. A Katana segítségével, a Suzuki beírta
magát a tervez?k nagy történelemkönyvébe, ami kiteljesedett mára a Hayabusa
típusában
is.

Utolsó gondolatként: az 1982-ben igencsak furcsának t?n? vonalvezetést
mára klasszikus lett. Tény, hogy ez egy igazi speeder, és ezért a tavalyi évben
a Guggenheim Múzeumban rendezett ‘Art of Motorcycle’ kiállításon
megkapta 100 további géppel együtt a ‘Motorkerékpár-örökség
tagja’
címet.

Sax

ugrás fel