EST. 2002

Klasszikusok:

Az eredeti Harley 45 a D modell alapjaira épült, nem volt ‘annyira’
gyors, és voltak problémák a generátor mehajtással, és a tengelykapcsolóval
is. Hibái ellenére, egyik legnagyobb erénye, hogy mindössze 195 dollárba
került
, és e kiemelked? ‘tulajdonsága’ miatt lett olyan sikeres
– ne feledjük, hogy a gazdasági válság ekkor tombolt az Államokban. Végül
is e motor lett az alapja a gyári versenyosztály, a ‘Class C’ versenyegépeinek
1934-ben. Végül, 1936-ban, mikor is debütált az RLD verzió a negyvenötös
már egy er?s, közepes osztályú motorkerékpárrá lett.

Az RLD változat ára már 295 USD volt, de a 45-ös kategórában
a legjobb sportos-utcai gép lett, és benne szerepelt a legjobb öt motorkerékpár
b?vös csoportjában kiadásának évében.

‘Csúcsmin?ség? modell volt, és nagyon stílusos is’ mondták és mondják
a tulajdonosok motorjaikról.
Az emlegetett stílushoz tartozot a fecskefarkú kipufogódob, a krómozott
légsz?r?-fedél, és nem utolsósorban a kék-törtfehér fényezés, csíkozással a
benzintankon és a sárvéd?kön.

A következ? évben a Harley 45 megjelent további változatokban is, ilyen volt
a ‘W’ modell, ezzel gyakorlatilag 4 darabra szakadt a H-D
kínálata
. Az egyszer?, utcai gép lett a ‘W’ és a ‘WL’
kiépítéssel együtt, a verseny változatt lett a ‘WR’, és lett egy következ?
típus is, mely az id?k során igazi legendává n?tte ki magát, ez a ‘WLA’,
melyet az amerikai hadsereg használt, és e változat tette a gyárat hosszú évekre
legy?zhetetlenné, hisz a hadsereg megrendelése billenette át a HD-t a közeli
cs?db?l
, a prosperáló cégek közé.

Pályafutását a 45-ös egy igazi különlegességben fejezte be. Ez volt a ‘Servi-Car’,
egy gyári trike, amolyan ‘all-in-wonder’, vagyis ‘mindenre
jó lesz’ kategória, melynek fejlesztése már megindult 1932-ben, ennek szíve
a jól bevált Harley 45-ös blokk volt. Igazán akkor lett sikeres, mikor a kétkerek?
‘W’ modell gyárását beszünteték 1951-ben,és szinte azonnal
ez a háromkerek? lett a rend?rség parkolási alakulatának kedvence, természetesen
megfelel?en feleszerelve. Tény, hogy a Servi-Car oldalvezérelt motorral még
rendelhet? volt 1973-ban, és ez is bizonyítja a Harley-Davidson hitvallásának
igazát: a jó konstrukció sokáig nem évül el…

ugrás fel