EST. 2002

Kodo

A nyomatékgyár

Hosszú löket?, 1670 ccm-es, légh?téses, OHV motor.
Ez a legnagyobb kéthengeres V motor, amit a Yamaha valaha is gyártott.
Ez a blokk már bizonyított a 48 fokos hengerszögével az amerikai piacon. Küls?re
hasonlít a cruiserekben található er?m?vekre, de teljesen átdolgozták, és jelent?sen
eltér a Road Star Warriorban alkalmazott er?forrástól. Olyan er?m?vet hoztak
létre, ami az alsó és középs? fordulatszámokon is nagyon hatékony.

Az MT-01 furat-löket aránya 97 x 113 mm, négyszelepes hengerfejébe két-két
gyújtógyertyát alkottak a jobb gyújtás érdekében. A henger falát kerámiával
borították
, hogy csökkentsék a súrlódás miatt keletkezett h?t. Ett?l a kovácsolt
dugattyúk tartósabbak lettek, a kompresszió hányados pedig ‘csak’
8,36:1
.

A blokk egyik specialitása, hogy a kéthengeresekt?l nem megszokott módon a
föls? fordulatszám tartományban is nagyon er?s
. Az alsó fordulatszám tartományban
viszont hatalmas tolóer?t ad le, 3750-es fordulatnál eléri a 150 Nm-es maximumot.
Ötödik sebességfokozatban, 2300-as fordulatszámnál éri el a 100 km/h-s sebességet.

Az optimális vezethet?ség érdekében 40 mm-es torokátmér?vel rendelkez? iker
befecskendez? rendszert alkalmaznak
, amit oldalra vezettek ki a kevés hely
(48 fokos hengerszög) miatt. Az új, 7 literes airbox nagyban hozzájárul a
magas teljesítményhez
és a szívózaj csökkenéséhez. A nagy kapacitás miatt
csak a kipufogók hangját hallja a vezet?. A f?tengely lendít?tömegét minimálisra
csökkentették, hogy magasabb fordulatszámokat érhessenek el.

Ideális helyre került a kipufogón belül a katalizátor: egyb?l az EXUP
szelep mögött és a titán hangtompítók el?tt helyezkedik el, a méhsejt szerkezet?
katalizátor. Ezzel teljesíti az EU2-es szabványt.

F? látványeleme a két titán, 415 mm hosszú tölcsér stílusú, emelt kipufogódob.

Ennyi a hivatalos információ a blokkról.

A vezetési élményr?l holnap olvashattok, mivel a Yamaha
Hungária meghívásának köszönhet?en az els?k között lehettünk, akik Dél-Afrikában
részt vettek az MT-01 hivatalos tesztelésén.

Benk? Zsolt
benzso@motorinfo.hu

ugrás fel