Loris Capirossi, aki ezévt?l a Dorna biztonsági felel?se, pár hónapja már beszélt egy interjúban a kormányon lév? fékkarokat mechanikailag véd? alkatrész szükségességér?l. Ennek f? feladata, hogy megakadályozza a motorok ‘összeakadását’, a fékkar akaratlan záródását versenyszituációban.
Az ilyen típusú balesetek a legveszélyesebbek közé tartoznak: ez történt Hector Barberával a Mugello egyenesében Marco Simoncellivel folytatott test-test elleni küzdelme során, de Kevin Schwantz 1994-es esete is ilyen volt Doohannel és Cadalorával – az a baleset a texasi karrierjébe került. De maga Capirossi is benne volt egy ilyen emlékezetes karambolban, még gyári ducatis csapattársával, Sete Gibernauval akadtak össze a 2006-os Katalán Nagydíjon (videó).
A fékkar-véd?k tervezésében és gyártásában az olasz Rizoma cég az egyik élenjáró. Proguard elnevezés?, saját szabadalmú kiegészít?jük anyaga ergal, egyébként pedig már régóta jelen van a világbajnokságban, Toni Elias 2010-ben, Moto2-es bajnoki címe megszerzése évében már használta, tavaly pedig Marquez, Pirro és Takahashi alkalmazták motorjaikon. A Rizoma kiegészít?s katalógusában ugyanez az alkatrész megtalálható.
Forgalmazza a Full-Gas Balatonboglár Balatonboglár, Fonyódi út (7-es út), 142. km-nél Tel: (06 85) 550-560 |
Legutóbbi hozzászólások