EST. 2002

Kovács Bálint a bajnoki cím legfőbb várományosává lépett elő

A H-Moto Team versenyzője számára az idei csonka szezon egyik legfontosabb versenyével folytatódott a 2020-as Alpok Adria Bajnokság. Kovács Bálintot, a NEW2Project pilótájaként ezúttal Rijekában intették le kétszer is dobogós helyen. A 19 éves versenyző ezzel átvette a vezetést összetettben, és a királykategóriás első évében azonnal a bajnoki cím legfőbb esélyesévé vált.

Egy biztos, nemcsak a formája van rendben 2020-ban Kovács Bálintnak, hanem mentálisan is nagyon erős ebben a meglehetősen visszás idényben. A H-Moto Team élversenyzője a legnagyobbakra jellemző higgadtsággal tette túl magát azon, hogy önhibáján kívül nem vehetett részt a Le Mans-i 24 órás endurance vb-futamon. A 19 éves motoros cseh csapata, a New2Project ezt követően egy extra kétnapos teszttel kárpótolta Bálintot, aki egészen kiváló eredményekkel hálálta ezt meg az elmúlt hétvégi Alpok Adria Bajnokság rijekai futamain.

Bálint a horvát pályán is a királykategóriában, azaz a Superbike-ban állt rajthoz, és már első évében bizonyítja, hogy bizony itt is van bőven keresnivalója. A 19 éves versenyző előbb megnyerte a szabadedzéseket a Yamaha R1-es motor nyergében – egyedül ő volt képes egész hétvégén 1:26-os köridőre –, majd az időmérőn egy taktikai hiba miatt végül az 5. rajtkockát tudta megszerezni. Bálint korábban sosem próbálkozott kvalifikációs gumival, ráadásul ezúttal csak egy edzés döntött a rajthelyekről, így hátrébb szorult a rajtrácson. A fiatal motoros azonban mindkét versenyen harcban volt a győzelemért, vezetett is a futamokon, ám az elsőn 24 ezreddel kikapott osztrák vetélytársától, így a második helyen végzett, míg a másodikon végül nagy csatában harmadik lett, mindössze 1,3 másodperccel lemaradva a győztestől.

Az újabb két dobogós hely pedig azt jelentette, hogy Bálint átvette összetettben a vezetést. A H-Moto Team motorosának 77 pontja van, míg az őt követő két osztráknak, Gerold Gesslbauernek 72, míg Hannes Schafzahlnak 69 egység áll a neve mögött. Ez tehát azt jelenti, hogy a 19 éves magyar versenyző első évében azonnal komoly nemzetközi bajnoki címet szerezhet a királykategóriában, ha két hét múlva sikerül megőriznie az előnyét. Ráadásul a rendkívül erős, hét ország versenyzőit felvonultató Cseh Bajnokság 1000-es kategóriájában négy futamból háromszor dobogón végzett – két 2. és egy 3. hely –, így ott a 42 fős mezőnyben a második pozícióban áll összetettben.

„Nem véletlenül nyilatkoztam, hogy nagyon várom a hétvégét, és dobogós helyekkel vigasztalódnék Le Mans miatt. A kétnapos teszten remek alapbeállítást találtunk a Yamahának, így abszolút nem volt véletlen, hogy a szabadedzéseken, ahol estem is egyet, ilyen jól szerepeltem. Utólag már mindenki sajnálta, hogy kipróbáltuk a kvalifikációs abroncsot, amivel maximum két, de inkább egy gyors kört lehet menni. Sose mentem még ilyen gumival, rosszkor, forgalomba engedtek vissza a pályára, ráadásul csak egy időmérőt rendeztek, azaz nem volt lehetőségem javítani. Ez azért is jelentett gondot, mert a Yamahával a pálya sok pontján egyáltalán nem, vagy csak hatalmas kockázatvállalással tudtam volna előzni. Ettől függetlenül mindkét futamot vezettem, ám amíg az elsőben hatalmas csatát követően minimális különbséggel a második helyre szorultam, addig a második viadalon a hibámon ment el a győzelem. Lementem a pályáról, és az ötödik pozícióban tértem vissza. Nagy hajrát nyitottam, de ez csak arra volt elég, hogy feljöjjek a harmadik helyre. Összetettben most én állok az élen, de egyelőre bele sem merek gondolni abba, hogy esetleg első Superbike kategóriás évemben megnyerjek egy ilyen szintű bajnokságot. Természetesen mindent meg fogok tenni ennek érdekében” – jelentette ki Kovács Bálint.

Folytatás – azaz az Alpok Adria Bajnokság befejező versenyhétvégéje – két hét múlva, Olaszországban.

ugrás fel